Jos saisit päättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
että synnytätkö alakautta vai haluatko sektion kahden sektion jälkeen niin kumman valitsisit..? Aikamoiset riskithän siinä on alkaa alakautta synnyttämään..vaikka tarkan valvonnan alaisena olisikin koko synnytyksen ajan... Mulla EHKÄ tuo valinta edessä jos kaikki menee nyt tässä raskaudessa hyvin. Lääkäri oli sitä mieltä että ei ole pois suljettu vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kokemusta on sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta ja jos kolmannen kohdalla saisin valita, kumpaa konstia koetetaan, valitsisin alatiesynnytyksen.

Niin mutta mulle on tehty kaksi sektiota, ja kahden jälkeen yleensä tehdään sektio automaattisesti..juuri riskien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Saanko tyhmänä kysyä, kun en tiedä, että mitä ne riskit ovat? :ashamed:

Vissiinkin se että kohtu ei kestä ja repeää.

Omalla kohdallani varmaan haluaisin sitten sektion. Luulen, että jännittäisin niin paljon ponnistamista, ettei siitä tulis mitään. Riippuis ehkä siitäkin kuinka suuri tuollainen repeämisriski olisi. Alakautta synnyttäminen olisi muuten mulle "mieluisampaa"..

Omalla kohdallani varmaan haluaisin sitten sektion. Luulen, että jännittäisin niin paljon ponnistamista, ettei siitä tulis mitään. Riippuis ehkä siitäkin kuinka suuri tuollainen repeämisriski olisi. Alakautta synnyttäminen olisi muuten mulle "mieluisampaa"..

Niin sehän siinä on että sitten alkaa pelkäämään ihan hirveästi että repeää tai jotain tapahtuu... Ois vaan niin ihana kokea synnyttää alakauttakin..

Niin sehän siinä on että sitten alkaa pelkäämään ihan hirveästi että repeää tai jotain tapahtuu... Ois vaan niin ihana kokea synnyttää alakauttakin..

Uskoisin, että lääkärit eivät antaisi yrittää, jos riski oikeesti olisi suuri tai yleensäkään mahdollinen. Ei he voisi tiedostaen ottaa sellaista riskiä, että kokeillaan nyt miten käy.. Tokihan siis kohdunrepeäminen on aina mahdollinen, mutta ei sitä voi liikaa alkaa ajattelemaankaan tai pelkäämään. Harvinaisia taitavat olla onneksi.

Uskoisin, että lääkärit eivät antaisi yrittää, jos riski oikeesti olisi suuri tai yleensäkään mahdollinen. Ei he voisi tiedostaen ottaa sellaista riskiä, että kokeillaan nyt miten käy.. Tokihan siis kohdunrepeäminen on aina mahdollinen, mutta ei sitä voi liikaa alkaa ajattelemaankaan tai pelkäämään. Harvinaisia taitavat olla onneksi.

Niin... Se tässä vaan on että kun lähes aina tehdään sektio kahden sektion jälkeen.

no itse tahtoisin synnyttää, siis alatiesynnytystä ehkä yrittäisin, jos lääkärit olisivat sitä mieltä että haava kestää. toki kunnon valvonnalla ja hätäsektiovalmiudella.

olen niinkin outo, että synnytän mielelläni, mikään ei voita sitä ihanaa oloa kun ponnistus on ohi, kivut ohi, rättiväsynyt, ja ihan uusi ihminen kainalossa. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:
no itse tahtoisin synnyttää, siis alatiesynnytystä ehkä yrittäisin, jos lääkärit olisivat sitä mieltä että haava kestää. toki kunnon valvonnalla ja hätäsektiovalmiudella.

olen niinkin outo, että synnytän mielelläni, mikään ei voita sitä ihanaa oloa kun ponnistus on ohi, kivut ohi, rättiväsynyt, ja ihan uusi ihminen kainalossa. :heart:

Tuon tunteen minäkin haluaisin kokea.:) Mutta tietty tärkeintä että kaikki menisi nyt raskausaikana hyvin ja päästäisiin mahdollisimman pitkälle. Ja että saisi vauvan edes samana päivänä syliin. Tytön sain nähdä heti synnyttyä ja heti pääsin hoitamaan kun osastolle pääsin kun ei tehohoitoa tarvinnut.:)

Mulla on sektiokammo (ei ole koskaan sektiota tehty, mutta pelko on silti), ja alatiesynnytyksestä on kaksi erittäin positiivista kokemusta, mutta jos olisin tuossa tilanteessa niin en tiedä kumpaa toivoisin: alatiesynnytystä vai sektiota. Uskoisin, että neuvottelisin lääkärin kanssa asiasta, ja tekisin päätökseni sitten. Jos lääkärit näyttävät vihreää valoa alatiesynnytykselle niin sitten valitsisin ehdottomasti sen, mutta jos riskit olisivat liian suuret niin valitsisin sektion.

Synnytystapaa tärkeämpää on kuitenkin lopputulos ja terve vauva & terve äiti :)

Yhteistyössä