Jos tolla pojalla on astma niin kuinka nopeesti pitäis aloittaa hoitava lääkitys?

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
TK:n lääkäri laittoi eilen lähetteen sairaalaan, menee kuulemma muutama viikko että sieltä tulee aika. Mun mielestä aika pitkä aika... Nytkin oon joutunut kolmena perättäisenä päivänä antamaan ventolinea. Tuntu toi lääkäri olevan sitä mieltä että mä vain hysterisoin. Meidän oma lääkäri oli tän viikon lomalla, onneksi se tulee maanantaina töihin niin yritän saada sille soittoajan jos se kiirehtis tota aikaa.
 
"vieras"
jos sulla on kotona ventolinea pojalla niin sillä pärjää muutaman viikon hyvin, sehän se on astmalääke. erikoislääkäri määrää sitten jonkin vahvemman jos toteaa että sitätarvii.
 
Kyllä muutaman viikon pärjää ihan hyvin ilman hoitavaa lääkettäkin.

Ja siis hänelläkö ei vielä edes ole todettu astmaa, vasta tutkimuksiin menossa, näin ymmärsin?
Ihan normaali käytäntö tuo on, ei tarvitse hätäillä.
 
HippuTAR
Kyllä muutaman viikon pärjää ihan hyvin ilman hoitavaa lääkettäkin.

Ja siis hänelläkö ei vielä edes ole todettu astmaa, vasta tutkimuksiin menossa, näin ymmärsin?
Ihan normaali käytäntö tuo on, ei tarvitse hätäillä.
Joo, ymmärsit oikein. Mä vaan oon käsittänyt ettei tota ventolinea sais käyttää pitkää aikaa joka päivä... tietty voi olla ettei tarviikkaan joka päivä, olihan tos nytkin viis päivää välis ettei tarvittu.
 
Meillä meni puolisen vuotta putkeen päivittäin Ventolinea ja lisäksi Flixotidea.Puolisen vuotta välissä ja taas samat lääkkeet käytössä.Lääkkeet määrätty sairaalassa.Taipumusta on infektioastmaoireiluun, mutta varsinaista diagnoosia ei ole.
Ventoline määrättiin aluksi tk:ssä ja sitä käytettiin, kunnes saatiin aika sairaalaan.
 
"Maija"
[QUOTE="vieras";25327614]jos sulla on kotona ventolinea pojalla niin sillä pärjää muutaman viikon hyvin, sehän se on astmalääke. erikoislääkäri määrää sitten jonkin vahvemman jos toteaa että sitätarvii.[/QUOTE]

Ventoline on avaava lääke, ei varsinainen astmalääke, siis astmaa hoitava lääke.

Mut ap:lle. Jos pärjäätte hyvin sillä ventolinellä, voitte hyvin odotella sen avulla muutaman viikon. Sitten jos alkaa mennä esim. 20 suihketta päivässä joka päivä, kiirehtisin tutkimuksiin menoa.
 
hps
Meillä tyttö yski 6kk putkeen ennen kuin tk-lääkäri pitkän porun jälkeen laittoi lähetteen lastenlääkärille. Tuo oli 6. kerta kun käytiin samaisesta asiasta läääkärissä, ja lastenlääkäri oli erikoistunut juuri infektioastmaan joka lapsella todettiin. Kuukausi ehdittiin vielä odottaa aikaa ja sen jälkeen oli päivittäin monta kertaa Ventoline & Flixotide käytössä. Tyttö sai vuosi sitten diagnoosin ja nyt vasta muutamia kuukausia ollut ilman lääkitystä.

Eli poika pärjää kyllä Ventolinella alkuun.
 

Yhteistyössä