Jos tiedät ovulaation ajankohdan ja ultran mukaan tulee la viikon aikaisempaan, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Eli oviksesta katsottuna viikkoja huomenna 8, ultrassa näkyy että koko vastaisi viikkoja niin että sunnuntaina olisi jo 9 viikkoa kasassa. Eli viikon isompi. Ei haittaa sinällään, mutta edellisestä oli samalla tavalla ja sitten ravasin loppu raskauden ultrissa kun oli viikon liian pieni. (en valita, kiva oli nähdä)

Mutta meneekö se aina tuon ultran mukaan vaikka ovikset yms. olis tiedossa?

No jaa, onko sillä nyt niin väliä, jos viikolla heittää? Mulla taas oli ultralla tsekattu ovis ja raskaus meni sen kanssa tasan, mutta koska heittoa kuukautisista laskettuun LA:n oli vain 5pv, niin sitä ei muutettu. Vaikka siis oli tiedossa et se on pielessä. Että tavallaan, kun vauva syntyi neuvolan mukaan rv 41+4 niin todellisuudessa 40+6. Mut haittaaks se?
Tietty noin päin kun sulla saattaa tarkoittaa yli mennessään, et onkin oikeasti jo viikon enempi yliaikainen, ja se ei välttis kiva.

Minulla oli sama juttu kahdessa viimeisimmässä raskaudessa, täysi varmuus oli ovulaation ajankohdasta mutta laskettu aika meni ultran mukaan, kuopuksella heittoa tuli lähemmäs kaksi viikkoa.

Minä törmäsi myös tuohon samaan sillä lailla, että tiesin aivan tarkalleen koska lapsi oli pantu alulle, mutta sitä ei huomioitu neuvolassa vaan laskivat päivän edellisistä kuukautisista, jotka olivat minulla hyvin epämääräiset kierroltaan. Meillä oli tosiaan niin, että ei oltu muuten sekstailtu kyseisenä kuukautena paitsi yhtenä ainoana päivänä, jona lapsi sai alkunsa:D

Jouduin vaan edellisestä tosiaan ravaamaan siellä ultrissa jatkuvasti ja silloinkin esikon hoidon järjestäminen oli välillä hankalaa. Nyt näyttää menevän samaa rataa.

Ja syntyy nimenomaan aikaisemmin kun on näin päin eli ultra sanoo 9 ja oikeasti 8. Jos syntyy utran mukaan viikolla 40, menee oikeasti 39.

Jos olisi myöhäisempi ymmärtäisin, mutta nyt kun ovis on tikutettu jne. tiedän ettei se viikkoa aikaisemmin ole voinut hedelmöittyä.

Tuo meidän kuopus syntyi rv 39+, joka oikeasti olisi ollutkin vasta rv 37+.

Mutta oli kyllä täysin kehittynyt, kannatteli itse päätään heti ja yli 4 kiloa painoi jo, pituutta 53cm. Joten ilmeisesti jotkut masukit kehittyvät nopeammin, onneksi ultrataan ja osataan arvioida vauvan kokoa.

Meillä ei ollut epäilystäkään siitä hedelmöittymisestä, koska olin clomi-hoidoissa (jolloin kivut oli niin kovat ettei ollut epäilystäkään ovulaatiosta) ja käytin testejä. Ja olipa tuo ainoinen kerta seksiäkin siinä kierrossa.

Yhteistyössä