Jos telkkarista tulee lastenohjelmaa jota lapsenne haluaa kattoa ja teillä on ruoka aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:
Mä en käsitä miten joku voi olla niin addiktoitunut telkkariin ettei voi syödä ruokaansa ilman kuvatulvaa. Ja sitten opetetaan se sama tapa lapsillekin. En ymmärrä en.
Joo mä oon tosi riippuvainen telkkarista.Kymppiuutiset jos katson päivässä aamen.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja eee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:
Mä en käsitä miten joku voi olla niin addiktoitunut telkkariin ettei voi syödä ruokaansa ilman kuvatulvaa. Ja sitten opetetaan se sama tapa lapsillekin. En ymmärrä en.

No kuule kyse ei ole siitä. Mä itse tykkään mässätä vloppusin pitsaa tai vaikka sipsejä leffan ääressä ja siksi myös lapseni saa syödä karkkia tai sitä pitsaa sillon tällön telkun ääressä olkkarissa...

Tätä juuri tarkoitin. Että opetetaan ne samat tavata lapsillekin. Hyvä hyvä!

Löysätkää vähän!!

Meillä on normaali ja kohtelias lapsi vaikka saa silloin tällöin syödä teeveen ääressä.
Pitääkö JOKA asiassa olla kireä kuin viulunkieli? EIKÖ perhe voi viettää yhteistä aikaa muuta kuin SYÖMÄLLÄ??? :o

ei ihme että lapset kokee yksinäitsyyttä ja muutekin nuoret ja lapset voi pahoin.
Kun ei ole perheessä mitään yhteistä.

Tosi hurjaa kun äidille on tärkeämpää olla koneella tai TVn ääressä kuin oman lapsen kanssa.
Eipä tarvi sitten myöhemminkään ihmetellä ongelmia

Mä en ymmärrä mitä pahaa on syödä joskus olkkarissa tai vaikka joka päivä jos siellä on pöytä... kaikki näköjään pitää mennä kuin armeijassa. Ja joo, ei lapset kinua kylässä olkkariin syömään koska kylässä sitten syödään miten siellä on tapana.. en tajua mitä vahinkoa tästä syntyy jos joskus mässää olkkarissa

Joku aika sitten oli juttua että syöminen ja tv:n katselu lisää lasten ylipainoa. Yritin kaivaa sitä linkkiä mutta en löytäny mistään.

Meilläkin ruokapöydässä syödään. Joskus saatetaan hedelmiä tms napostella olohuoneessa mut pääasiassa ruokailut keittiön pöydän ääressä. Sen takia oon näin tehny alusta asti että oon halunnu tytölle mahd. pienestä opettaa hyvät tavat. Hän onkin jo tosi pitkän aikaa laittanut omat tiskinsä pois, ja ihan oma-aloitteisesti.

Toinen syy pöydän ääressä on se että lähipiirissä on just yks ylipainoinen tyttö joka syö tv:n edessä. Hän saattaa syödä ihan järjettömiä määriä katsellessaan telkkaria. Se telkkari kun vie huomion siitä itse syömisestä niin helposti tulee syötyä enemmän ku tarttis.

Meillä on tää systeemi ainaski koettu tosi hyväksi, itse asiassa kun mä olin lapsi niin mun kotona tehtiin näin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja terttu:
Löysätkää vähän!!

Meillä on normaali ja kohtelias lapsi vaikka saa silloin tällöin syödä teeveen ääressä.
Pitääkö JOKA asiassa olla kireä kuin viulunkieli? EIKÖ perhe voi viettää yhteistä aikaa muuta kuin SYÖMÄLLÄ??? :o

no jos noin selkee asia on perheessä retuperällä niin tuskinpa muutkaan asiat loistaa

Meillä ei missään tapauksessä syödä olohuoneessa. Mutta television voi kääntää niin, että ruokapöydästä näkee sen. Eli meillä saa syödessä katsoa televisiota. Saa lukeakin.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Saa syödä vaikka koko ajan telkkarin ääressä kunhan vain syö jotain.
Tästä tuli myös mieleen et moniko laittaa taaperonsa eteen pöydälle kaikkee kamaa että saa edes jotain siinä samalla syötettyä kun lapsi tutkii leluja taikka kirjaa?? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hyvääpäivää:
ei ihme että lapset kokee yksinäitsyyttä ja muutekin nuoret ja lapset voi pahoin.
Kun ei ole perheessä mitään yhteistä.
??? No meillä ainakin, jos joku perheenjäsenistä on halunnut katsoa telkkaria, olen kattanut aterian olohuoneen ruokapöydän enkä keittiön ruokapöydän ääreen. Eli ihan yhdessä ollaan syöty huoneesta rippumatta.

Meiltä näkyy tv ruokapöytään, sitä saa katsoa samalla jos haluaa. Minä itse useimmiten luen ruokapöydässä ja annan lastenkin "lukea" jos he tahtovat. Mun mielestä ikinä et voi lukea liikaa eli se pelkästään suositeltavaakin.

Mummulassa menee usein jutellessa ateria mikä myös on ihan viihtyisää mutta normaalioloissa meillä suositaan "hiljaista ruokailua".

no jos noin selkee asia on perheessä retuperällä niin tuskinpa muutkaan asiat loistaa

Voisimpa lyödä vaikka vetoa, että lapseni on tavallista hyväkäytöksisempi siitäkin kaameasta laiminlyönnistä huolimatta, että saa joskus syödä olohuoneessa. Millaisia alistuneita luumuja näiden joka asian kieltävien vanhempien muksuista kasvaa...?

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Tästä tuli myös mieleen et moniko laittaa taaperonsa eteen pöydälle kaikkee kamaa että saa edes jotain siinä samalla syötettyä kun lapsi tutkii leluja taikka kirjaa?? :whistle:

Niinpä. :D
En yleistä,mut tätä palstaa seuranneena ja lukeneena monet nykyajan vanhemmat ovat melkoisia hitlereitä jälkikasvulleensa.. :whistle: Auttamattomasti ajatellaan jos vanhemmat ottavat vähänkin löysemmin kasvatuksen/kurin kanssa lapsista kehkeytyy huonokäytöksisiä rikollisia.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja terttu:

Voisimpa lyödä vaikka vetoa, että lapseni on tavallista hyväkäytöksisempi siitäkin kaameasta laiminlyönnistä huolimatta, että saa joskus syödä olohuoneessa. Millaisia alistuneita luumuja näiden joka asian kieltävien vanhempien muksuista kasvaa...?

Mä en ainakaan usko että mun lapseni elämä menee pilalle siitä suuren suuresta menetyksestä ja laiminlyönnistä ettei saanut ruokaansa olohuoneessa syödä!!

vastasin jo, että tv:n ääressä ei ruokaa syödä ja vastaan edelleen, ettei ruokapöydässä leikitä. Ei ollut leluja vauvanakaan. laulettiin joskus. ;) t. yks kauhea hitleri

En yleistä,mut tätä palstaa seuranneena ja lukeneena monet nykyajan vanhemmat ovat melkoisia hitlereitä jälkikasvulleensa.. :whistle: Auttamattomasti ajatellaan jos vanhemmat ottavat vähänkin löysemmin kasvatuksen/kurin kanssa lapsista kehkeytyy huonokäytöksisiä rikollisia.. :xmas:

Näin on. Ja mulla itellä napsahti viime viikon aikana kun oltiin sairaalassa tytön munuaisleikkauksen jälkeen ja koko viikko oli kaikille yhtä h*lvettiä kivuiltaan ja henkiseltä ahdistukselta. Meille oli kova viikko ja mä syötän tuota neitiä hyvällä omallatunnolla vaikka koko loppuelämän telkkarin ääressä kunhan hän vain syö jotain ja kunhan me koko perhe saadaan olla yhdessä!!! Asioiden tärkeysjärjestys muuttanut meillä muotoaan ihan täysin. =) Syyää vaikka kylppärissä kunhan kaikilla on vain mahdollissimman hyvä olla. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä en ainakaan usko että mun lapseni elämä menee pilalle siitä suuren suuresta menetyksestä ja laiminlyönnistä ettei saanut ruokaansa olohuoneessa syödä!!

Minä taas, että lapsistani kasvaa kunnon kansalaisia, vaikka meillä ei noudateta sekunnintarkkoja ruokailuaikoja, ruokailla joka aterialla suut supussa perheen kesken kuin armeijassa...:whistle:

Mikä kellekin on tärkeää ;).