Jos telkkarista tulee lastenohjelmaa jota lapsenne haluaa kattoa ja teillä on ruoka aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Mikä siinä oikeesti on niin kamalaa jos kattoo telkkaria samalla taikka lukee lehtee?? :whistle: Mun mielestäni on ainaki ihan helvetin tylsää vaan syödä ilman mitään viihdykettä.. :xmas:

Meilla ruokailu on sosiaalinen tapahtuma ; kaikki osallistuvat keskusteluun ja voidaan yhdessa pohtia paivan tapahtumia tai suunnitella tulevia. Lisaksi television aaressa syominen on epaterveellista.
Ai?Meillä kyllä osataan keskustella muulloinkin kuin siinä ruokapäydässä.. :xmas:

Lässytä mitä haluat. Lue tutkimuksia esim. siitä miten perheen yhteinen ruokailu vaikuttaa syömishäiriöiden syntyyn. Mä uskon, että teillä käydään hyvin syvällisiä keskusteluja aina mainostauoilla.

No meilläkin kyl puhutaan syvälliset asiat muualla ku ruokapöydässä. Siellä syödään eikä pölistä joutavia.

Alkuperäinen kirjoittaja eee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:
Mä en käsitä miten joku voi olla niin addiktoitunut telkkariin ettei voi syödä ruokaansa ilman kuvatulvaa. Ja sitten opetetaan se sama tapa lapsillekin. En ymmärrä en.

No kuule kyse ei ole siitä. Mä itse tykkään mässätä vloppusin pitsaa tai vaikka sipsejä leffan ääressä ja siksi myös lapseni saa syödä karkkia tai sitä pitsaa sillon tällön telkun ääressä olkkarissa...

Tätä juuri tarkoitin. Että opetetaan ne samat tavata lapsillekin. Hyvä hyvä!

Just joo, eli sun lapses ei saa tehä niinku sä teet? Teet yhtä ja tarkotat toista?!?!?!?!?
Tämän takia meillä ei oo karkkipäivää kerran viikossa. Kun ei vanhemmillakaan ole tiettyä karkkipäivää, ei me voida myöskään pitää lapsella jotain tiettyä päivää karkkipäivänä... Ja sama pätee ruokailuun..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä en ainakaan usko että mun lapseni elämä menee pilalle siitä suuren suuresta menetyksestä ja laiminlyönnistä ettei saanut ruokaansa olohuoneessa syödä!!

Minä taas, että lapsistani kasvaa kunnon kansalaisia, vaikka meillä ei noudateta sekunnintarkkoja ruokailuaikoja, ruokailla joka aterialla suut supussa perheen kesken kuin armeijassa...:whistle:

Mikä kellekin on tärkeää ;).

Mä en oo väittänytkään ettei kunnon kansalaisia vois tulla vaikka olohuoneessa söiskin, kerroin vain kuinka meillä tämä asia tehdään. Mä en myöskään väittänyt että meillä ois sekunnin tarkat aikataulut tai armeijameininkiä..

Te saatte tehdä niinkuin teille parhaiten sopii, niin mekin teemme ja suotakoon se kaikille. :)

Meillä syödään myös olkkarissa. Tosin jatkuva sotku väsyttää, siis lapset voisi kouluttaa siistemmiksikin, toisaalta itsekin haluan myös nauttia elämästä. Olen lastenkin antanut syödä ja katsoa telkkaria ja nauttivat varsinkin lauantain odottamisesta, limsaa ja sipsejä ja karkkia illlalla olkkarissa.
Mutta tosiasia on, että joskus tekisi mieli laittaa hommalle stoppi. (ja monelle muullekin)

Annatteko lapsenne syödä olohuoneessa ja katsoa ohjelmaa vai patistatteko keittiöön syömään?? :whistle: Meillä saa syödä olohuoneessa ja kattoo telkkaria.. :xmas: Ite teen myös niin joko oon koneella ja syön tai katon esim.uutisia tai luen ja syön.. :saint: :xmas: :whistle:

Meillä on suora näkyvyys keittiön pöydästä telkkariin

:whistle: :saint: sohvallakin on syöty, muttei enää, kun tuolla pienemmällä se ei onnistuis ja alkaa vaatia samaa jos isompikin syö sohvalla. Edellisessä asunnossa oli pakko syödä sohvalla, kun oli vain keittokomero, olohuone toivottoman pieni ettei mihinkään mahtunut ruoka- tai edes sohvapöytää.

Mä lienen varsinainen natsi. Meillä ei ole koskaan ollut ruokapöydässä leluja eikä kirjoja eikä muita viihdykkeitä lapsille eikä aikuisille. Lapsilla ikää 3v ja 1,5v. Lukea voi muutoinkin kuin kesken ruokailun. Jos ruoka ei maistu, niin sitten mennään pois pöydästä. Ei maanitella eikä tuputeta ruokaa, jos ei maistu niin ei maistu eikä siitä tehdä mitään isoa numeroa.

Meillä ei syödä olohuoneessa, ei edes me aikuiset. Elokuvateatteri on lähes ainoa poikkeus, jossa joskus saattaa ottaa esim. irtokarkkipussin mukaan, tosin ei aina sitäkään. Meillä on aikuisillakin karkkipäivä, mutta lähinnä siksi ettei karkkia tarvitse mässyttää joka päivä, vaan se on mukavaa luksusta joka piristää päivän silloin tällöin.

Tosin mä en yhtään yllättynyt, että tällaista käytöstä sanottaisiin hittler-meiningiksi. Eräs ystäväni sanoi minua natsiksi kun en antanut hänen lapsiensakaan hyppiä meidän sohvalla. Lisäksi olin hetkeä aikaisemmin ottanut heidän esikoiseltaan keksin pois kun tämä ei halunnut syödä sitä keittiössä vaan sohvalla. Sama ystäväni tosin ihmettelee jatkuvasti miten on mahdollista, että meidän 3v kiittää ruoasta aina kun lähtee ruokapöydästä, pyytää anteeksi kun röyhtäisee ja sanoo ole hyvä kun antaa pikkusiskolleen tavaroita. 1,5v pistää käden suun eteen kun yskii, ei temppuile ruokapöydässä ja syö itse. Että miten se oikein on mahdollista, kun meillä on niin kamala kurikin...

kyllä annan! ja ihan siittä syystä että jos tuo ipana yleensä jotain suostuu syömään niin se saa tehä sen tällä hetkellä vaikka vessassa! |O :xmas: