Jos teidän lapsi (ysiluokkalainen) olisi aloittanut koulussa ruokasodan..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
veisin sen sinne kouluun siivoamaan sotkunsa ja pistäisin vaikka vessat pesemään vielä lisäksi.

hauskaa siinä mun mielestä ei olis mikään, vaikka kuin päin sitä ajattelis.

leffoissa se on yleensä hauska kohtaus, mut toivottavasti olen opettanut lapsille sen verran elokuvista et niissä tapahtuu asioita jotka normaalissa elämässä ei ole ok.

ja mun lapset osaa kyllä soittaa suutaan ja käyttäytyä huonosti, et ei sillä, mut kuin koira veräjästä ne ei pääse käyttäytyessään huonosti.
Onko se tuo veskin pesu joku rangaistus, kun sitä kuuluu usein? Normaaliin siivoukseen kuuluvaa mielestäni. Ei se normi kotivessa niin paskanen koskaan ole.
siellä koulussa tarkoitin :whistle:

ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no mä kertoisin salailemattoman mielipiteeni asista, sen jälkeen raahaisin laspen vaikak korvasta koululle siivoamaan jälkiä, myöskin kaiken kaltainen vapaa ulkona hengailu loppuisi aj perusteena olisi että kun ei osaa käyttäytyä koulussa niin en usko että osaa käyttäytyä muuallakaan, joten on sitten mun valvonnan alaisena x määrän aikaa...
Hetkinen... ysillä oleva. Hmm.. 16v. mitenköhän mahtaa onnistuu
Tottahan se onnistuu, kun kasvatus, oikeanlainen aloitettu kyllin varhain, nuorikin uskoo ja tietää mitä saa tehdä. Eli ei varmaan tekisi edes moista hulluutta.

ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Suuttuisin, huutaisin, pistäisin arestiin ja rahahanat kiinni ainakin kahdeksi viikoksi.

Kevätjuhlan menettäminen on muuten ysiluokkalaiselle todella ankara rangaistus. Juhla on heille koskettava ja suuri, yhdeksän vuoden työn huipentuma.
Olet oikeassa. Yläasteellekin siirtyminen on herkkää, kun heidät lähtiessä kukitetaan. Eli onhan tuossa rangaistusta ja muistelen, että joutuivat siivoamaankin sotkunsa.

ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja stupid shiny volvo owner:
Kun ajattelee omaa nuoruuttaa niin en oikein usko että lapset ovat pahuuttaan tai vajauttaan tempaissut. Ovat tiedostaneet ettei jälki-istuntoja enää tipu ja halunneet päättää koulunsa hauskalla ja mieleenpainuvalla tavalla. Rehtorina ja vanhempana olisin laittanut lapset siivoamaan jälkensä. Jotenkin vain tuntuu ettei mitään hauskaa saa enää tehdä. Ruokasodasta uutisoiminen osoittaa vain Suomen todella alhaista uutiskynnystä.
Täähän on vain minun mielipiteeni.
Hauskaa?Ruoan viskely ja paikkojen sotkeminen?

bdt
Yrittäisin saada selville mistä moinen päähänpisto on löytynyt.
On vaikea kuvitella että juuri tällaista meidän lapset keksisivät koska jos jotain he ovat elämässä oppineet niin sen että kaikenlainen sotkeminen ja hulina aiheuttaa kuluja.
Eivät he mitään kullannuppuja ole, mutta tuon sortin hölmöily ei sopisi kummankaan imagoon.

ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä nauraisin, ja ihan sen teinin aikanakin. :D Ei kaiken pidä aina niin kuolemanvakavaa olla..
Tuo vain ei ole hauskaa. Nauroin itsekin eilen vedet silmillä kun poikani viimeisellä tunnilla oli saanut koko luokan opettajaa myöten repeämään. Sanonut kaverin nimen ja kaveri kääntänyt päätään ja tämä alkanut poskiaan käsillai jännästi rämpyttämään ja kuului hassu ääni. Se oli niin hauskan näköistä, ettei naurusta meinannut loppua tulla.
Tuossa ei kuitenkaan kellekään aiheutettu pahaa vaan kaikilla oli niin hauskaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höö:
Mielenkiinnolla luin ketjua. Ei ihme jos koulussa voi olla vaikea välillä saada oppilaita kuriin, jos vanhempien mielestä on ihan ok ja hauskaa aloittaa ruokasota koulussa. Mikä muu teistä on hauskaa; tupakanpoltto, opettajille haistattelu ja kiroilu, pulpettien paiskominen... ? Näitähän tulee aina koulussa vastaan. Ja eipähän tuo ole ihme, jos se on vanhemmistakin vain hauskaa.... Huh huijaa... Ja siis on eri eri asia mitä sitä on ite toilailtu (ja siis suurin osahan meistä on), mutta kai sitä vois ees yrittää kasvattaa niitä lapsosia...
Samaa mietin, että onko näitten kirjoittajien mielestä sekin hauskaa, kun koululaiset sotkee vessat ihan kiusallaan paskalla seiniä myöten. Mitä muuten siivoojien mukaan tapahtuu usein. Että onko sekin vaan kekseliäs hassu jekku vanhemmista.

Manni
SIIS onko tämä jonkun isompien koulujen yleinenkin juttu, kun näin moni tuntuu täällä tietävän, mistä puhutaan?

RUOKASOTA???! :eek:

MITÄ helvetti se semmoinen on? :eek: Ikinä kuullutkaan...:eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Manni:
SIIS onko tämä jonkun isompien koulujen yleinenkin juttu, kun näin moni tuntuu täällä tietävän, mistä puhutaan?

RUOKASOTA???! :eek:

MITÄ helvetti se semmoinen on? :eek: Ikinä kuullutkaan...:eek:
Ei kai se ole kuin joku eilen vai toissapäivänä sattunut yksittäistapaus, jota uutisoitiin ainakin iltapäivälehdissä.

ihmeissään
Mielenkiinnolla luin ketjua. Ei ihme jos koulussa voi olla vaikea välillä saada oppilaita kuriin, jos vanhempien mielestä on ihan ok ja hauskaa aloittaa ruokasota koulussa. Mikä muu teistä on hauskaa; tupakanpoltto, opettajille haistattelu ja kiroilu, pulpettien paiskominen... ? Näitähän tulee aina koulussa vastaan. Ja eipähän tuo ole ihme, jos se on vanhemmistakin vain hauskaa.... Huh huijaa... Ja siis on eri eri asia mitä sitä on ite toilailtu (ja siis suurin osahan meistä on), mutta kai sitä vois ees yrittää kasvattaa niitä lapsosia...
Niin samaa mieltä. Vanhemmat nauravat lasten törkyilylle? Ei mitään käyttäytymistapoja vanhemmilla, ei lapsilla. Taitavat jotain entisiä kouluhäiriköitä olevan nämä nauravat vanhemmatkin." Kauaskos se omena puusta putoaa"?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Niin samaa mieltä. Vanhemmat nauravat lasten törkyilylle? Ei mitään käyttäytymistapoja vanhemmilla, ei lapsilla. Taitavat jotain entisiä kouluhäiriköitä olevan nämä nauravat vanhemmatkin." Kauaskos se omena puusta putoaa"?
Mä ihmettelen ihan samaa. :/

kalkkkk
Minua ei naurata asia muutenkaan, jotenkin niin halveksivaa heitellä muiden (= veronmaksajien) maksamaa ruokaa! :( Teini ei ehkä näe asiaa noin mutta tekisin selkeäksi oman kantani ja rankaisisin asiaankuuluvalla tavalla: koulua siivoamaan ja kotona puuroa viikon verran.

Olisin kyllä pettynyt. Lumisota olisi parempi.

Minusta tuommonen käytös on osoitus siitä, ettei aivokopassa tapahdu paljoakaan...ei ole kunnioitusta, noh, juuri mitään kohtaan. Hukassa olevia sieluja, toivottavasti löytävät tiensä. Eipä silti, että anarkiassa mitään vikaa olisi, mutta se ei tapahdu just for fun...

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Olisin tosi vihainen. Kotiarestia ja pakkaseen ruoan tekoa olisi tiedossa kotona koululla siivoamisen jälkeen. Anteeksipyyntö ruokalan väelle olisi myös ehdotonta.

Minä en siedä enkä hyväksy ruoalla leikkimistä, millään tasolla. Miettisin kyllä vakavasti sitäkin, mikä on mennyt vikaan kasvatuksessani, jos tuollaisen tempun aloittaa ja houkuttelee mukaan vielä muutkin.

Kalkkis kun olen, mua ei naurattaisi pätkääkään - ei mielessä eikä ääneen :(
no sittenhän meitä kalkkiksia on kaksi !

kyllä me vaan oltiin silloin mun kouluaikoina tosi siivoja, ei mekään kumiperunoista pidetty, niistä puhuttiin kyllä, mutta silti uskalianta mitä teimme oli vastakkain asetettujen voideltujen näkkäreiden salakuljetus välitunnille, ja nekin kyllä syötiin, eikä heitelty pitkin mäkeä

ope
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no mä kertoisin salailemattoman mielipiteeni asista, sen jälkeen raahaisin laspen vaikak korvasta koululle siivoamaan jälkiä, myöskin kaiken kaltainen vapaa ulkona hengailu loppuisi aj perusteena olisi että kun ei osaa käyttäytyä koulussa niin en usko että osaa käyttäytyä muuallakaan, joten on sitten mun valvonnan alaisena x määrän aikaa...
Mä toimisin näin myös. Mulla tilannetta pahentaisi vielä se, että olen itse ope.

Yhteistyössä