Jos teen pyöreän 24 cm voileipäkakun niin monelle jengelle siitä riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkua teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkua teen

Vieras
Halkaisija on 24 cm ja korkeus 10 cm. Kuinka monelle tällainen kakku teidän mielestä riittää?

Ja jos teen 10 munan sokerikakku pohjan niin monellekko siitä riittää?

riippu ihan vieraista. Jos tulee minun sukua niin ei monellekaan. :D

Ehkä noin kymmenelle.

Esikoisen ristiäisiin tilasin 20 hengen kakun kun vieraita oli 17. Minä ja mies jäätiin ilman.
Kuopuksen ristiäisiin pyysin sellaisen uunipellin kokoisen kakun ja siitä jäi vähän seuraavaksi päiväksi.

Sitä luulee tuntevansakin vieraansa. Minä 12 vuotta sitten laitoin tupareihin naisille lähinnä salaattia ja dippukastiketta ja muuta kevyttä, kun olin ollut huomaavinani, että ne laiheliinit yleensä vain närpsivät.
Suunnitelma toki oli hakea illansuussa lähipitseriasta pino pitsoja.
Näin tehtiin aj luulin, että lähinnä mieheillä on nälkä. Mutta kappas! Ekana jonossa rohmuamassa olikin ne heinänohuet naiset, jotka oli alkuillasta syöneet vajaan porkkanan.
Oli mulla muutakin ollut tarjolla, mutta se oli ollut niin epäterfeellistä ettei sitä ollut voinut syödä (kuten kinkku-juustopiirakka).

Nyttemmin laitan aina tavallista pitkopullaa kahvipöytään. Josko jollekulle nälkä jää nii sitä saa syödä vaikka metrin.

mä oon sen kokoluokan strömssi, että en pilaa juhliani sillä että yrittäisin leipoa itse.

Mutta minustakin leipomoiden kakut on vähän pieniä. Eli niinkun esanoo et on 12 hengen kakku ja hyvä kun riittää kahdeksalle.

Ainakaan ei kannata tehdä kahta erilaista kakkua, monet vieraat ottaa sitten kummastakin viipaleen.

Miten, jos kerta olet leipomataitoinen, jos tekisit niitä cupcakeja? Voit tehdä just niin monta kun vieraita on ja jokainen ottaa luonnostaan niitä vain yhden.

Ei ku mä mietin,et olenko ollut ihan hakoteillä noiden kokojen suhteen. Jostain luin,että 24 cm voileipäkakku olisi vai 12 hengelle.

Laskeahan ei voi sen mukaan mitä ihmiset sitä syö koska sitä ei voi tietää vaan henkilömäärän mukaan on laskettava.

Riippuu tietty mistä leipomosta kakun ostaa. Itse tiesän leipomon missä ei ainakaan ole asia noin

Yhteistyössä