Kuinka monelle syöjälle tällainen kakku riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkumaakari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkumaakari

Vieras
Teen töihin sacherkakkua, syöjiä varmaan siinä 15-20 kipaletta (naisia).
Mulla olis 24 cm halkaisijaltaan oleva kakkuvuoka (6 cm korkea, jos sillä on merkitystä).
Hyväksi havaittu sacherkakun ohjekin löytyy: 3 munaa, 4 dl sokeria, 3½ dl vehnäjauhoja, 1,6 dl rypsiöljyä, 1 dl kiehuvaa vettä.

Mutta onko tää taikina liian pieni? Pitäiskö 24 cm vuokaan olla isompi? Haluaisin kakusta kyllä mahdollisimman ison, että varmasti riittää... Mutta kuinka iso taikina tohon vuokaan mahtuu?
Hjälp :)

Siis on siinä tottakai, 4 rkl tummaa kaakaojauhetta, eihän se muuten sacherkakku olisi :D Ja leivinjauhetta ja vaniljasokeria on siis myös, en vaan kirjoitellut kaikkea, ne ainemäärät vaan, joilla ajattelin olevan merkitystä kakun koon kannalta. :)

Tosta vatkausvaiheesta en itse asiassa tiiä, kun tässä ei ole ainesosalistan lisäksi sen tarkempia ohjeita, täytyy kysyä ohjeen antajalta ennen kuin rupean taikinaa väsäämään.

Oon itse tehnyt ohjeella, jossa on kolme eri vatkattavaa vaahtoa + sulatettu suklaa, siksi kysyin.

Luulen, että jos kohoaa hyvin niin 24cm vuoka riittää. Tekisin kaksi kakkua, toinen voisi poiketa perinteisestä aprikoosimarmeladista, itse teen usein appelsiinimarm.

Tossa olis sellanen vähän aidompi sacherkakun ohje, ei mikään kaakaojauhehässäkkä. Mut jotain suuntaa kai antaa annoskoosta. Musta sun kannattais tehdä vähän isompi kakku.

http://brownhair.blogs.fi/2010/04/03/sacherkakku-ohje-8300757/

Kyselin ohjeen antajaltakin arviota koosta ja antoi ohjeeksi tehdä puolitoistakertaisen taikinan eli 5 munalla.
Toivon mukaan se riittäis? Osa naisista toki on laihiksellakin, suurempi osa ei ;) Mutta sacherkakku on kuitenkin sen verran tuhtia kakkua, että sitä harvemmin tulee ihan hirveästi syötyä? (Ainakaan muitten nähden... ;D)

Teen töihin sacherkakkua, syöjiä varmaan siinä 15-20 kipaletta (naisia).
Mulla olis 24 cm halkaisijaltaan oleva kakkuvuoka (6 cm korkea, jos sillä on merkitystä).
Hyväksi havaittu sacherkakun ohjekin löytyy: 3 munaa, 4 dl sokeria, 3½ dl vehnäjauhoja, 1,6 dl rypsiöljyä, 1 dl kiehuvaa vettä.

Mutta onko tää taikina liian pieni? Pitäiskö 24 cm vuokaan olla isompi? Haluaisin kakusta kyllä mahdollisimman ison, että varmasti riittää... Mutta kuinka iso taikina tohon vuokaan mahtuu?
Hjälp :)

Sitten kun syöjät on tulleet niin lasket montako tuli. Sitten vaan leikkaat yhtä moneen osaan kakun. Kaikki sai palan.

Yhteistyössä