Jos syö 1500kcal/päivä laihtuuko 100kg 60kg:oon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lihis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lihis"

Vieras
Jos aloittaa syömään 1500-1600kcal/päivä ja painaa 100kg laihtuuko sillä noin 60kg painoon ja pysyy siinä, jos jatkaa 1500-1600kcal syöntiä koko loppu elämän? Miten pitää paino 60kg:ssa laskematta kaloreita? Miten nopeasti realistista laihtua 40kg?

Riippuu ihan paljon sun perusaineenvaihdunta ja kulutus on. Tähän vaikuttaa mm lihasmassan määrä, arkiaktiivisuus, kehon massa.. Itse kävin muutama vuosi sitten liikuntatieteellisellä kehonkoostumusanalyysissä, ja sielä mun peruskulutukseks laskettiin n.1400kcal/päivä. Painoin silloin n 65kg ja olen 160 pitkä.
Eli 1600kcal olis ollu mulle liikaa, koska en liiku. ... Ja se nyt näkyy painossa..

Kyllä laihtuu :) tosin se miten alas riippuu sun pituudestakin. Mutta 1500 kcal on yleensä alle kulutuksen joten saat syödä enemmän painon ylläpitoon sitten kun oot tyytyväinen painoon.

Painon putoaminen voi myös alkaa jumittaa jos syö joka päivä tasan saman kalorimäärän pitkän aikaa, jolloin laihdutus ei etenekään niinkuin pitäis. Tosin senhän huomaa sitten jos niin käy ja voi syödä muutaman päivän enemmän, että saa taas vauhtia. Esim. syö parina päivänä 1800 kcal, aineenvaihdunta saa vauhtia ja laihdutus jatkuu paremmin.

Tuon takia ei kannata masentua repsahduksistakaan, ne vaan huijaa kehoa uskomaan että ravintoa on tulossa yllinkyllin ja sen jälkeen kun ei tulekaan, niin laihtuu paremmin, kuin jatkuvasti kituuttamalla :)

Uusimmat

Yhteistyössä