Jos supistusten väli pitenee, niin eikö silloin synnytys voi olla käynnissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musticcc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

musticcc

Vieras
Klo 10 lähtien tullut supistuksia 7-10 min välein, tunti sitten väli oli 6 min. Mutta nyt väli pitenee että viimeksi oli 12 min :( eli eikö synnytys ole siis käynnissä?

jos synnytys on käynnissä niin ei ne supistukset ainakaan lopu. Meillä neuvottiin että jos väli alkaa olla useamman kerran jo yli 20min niin ei sairaalaan kannata mennä, passittavat vaan kotiin.

joskus limatulpan irrotessa supistelee, se ei tarkoita että on käynnissä, mutta saattaa alkaa käynnistymään ihan hiljattain.

Mulla irtosi limatulppa ja sen aikana supisteli 10min välein melkein koko päivän, sairaalaan soitin niin käskivät odottamaan niin kauan kunnes kipu on sellaista ettei pysty enää olemaan kotona. Seuraavana päivänä käynnistyi kunnolla ja supistusten väli 5min.

Ensimmäinen meni tosiaan vähän yli lasketun ajan, eli 41+3 ja noin kaksi-kolme viikkoa ennen syntymää kroppa lähti muutamaan otteeseen jo valmistautumaan. Tosiaan oli jo aika tasaisia supistuksia, mutta heikkenivät pikkuhiljaa ja lakkasivat sitten. Itse kyllä tunsin eron jo ensimmäisessä supistuksessa joka johti synnytykseen, vaikka toisaalta olin jo näiden viikkojen aikana auennut kaksi senttiä, eikä kulaa ollut yhtään jäljellä. Voit siis iloita jokaisesta supparista silti nyt jo, vaikka eivät veisi nyt synnytyssaliin :) Ne luultavasti nopeutavat kuitenkin edes pienen hetkosen verran synnytystä..

Tulppa taisi mennä jo viikolla 38 ja vedet puhkaistiin vasta kun olin jo 7 cm auki.

Yhteistyössä