Jos sun pitäisi lahjoittaa 10000? hyväntekeväisyyteen,minne sen lahjoittaisit?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mielenkiintoista lukea ajatuksianne.

Jännää että jotkut lahjoittaisi tuon summan mieluummin eläimille kuin ihmisille.

Ja vielä jännempää että suurin osa lahjoittaisi rahat kuitenkin omaan maahaan tai vielä omaan kaupunkiin. Vieläkin näemmä vallalla se kunhan minun lähellä on kaikki hyvin niin kaikki hyvin.
(tajuatteko kuinka monta ihmishenkeä enemmän tuolla rahalla pelastaa vaikkapa jossain kehitysmaassa kuin suomessa? - - itsekästäkö?)
Jos lapsesi sairastuisi esim. syöpään ja näkisit miten hän aivan viattomana taistelisi hengestään, ajattelisit varmaan toisin.. Yhtä tärkeitä ne lapset on täälläkin..
Emmä sitä kiellä, tottakai on! Ja läheiset miljoona kertaa tärkeämpiä! Mutta fakta on se, että jossain muualla missä on vielä pahempi hätä, sillä samalla rahalla pelastettaisiin paljon enemmän ihmisiä.

Jos saisit pelastaa 10 ihmisen hengen tai 100 ihmisen hengen niin kumman valitsisit?
Tosta kehitysavusta menee vain ka 4% niille superköyhille. Hesarissa esim. oli kesällä juttua missä suomesta 1,4 miljoonan kehitysapulahjoitus meni 100% kokonaan kokouskuluihin, liikematkoihin ja kestitykseen järjestön puitteissa.
Sen lisäksi noin 2000 vuonna uutisissa oli että kehitysavusta huolimatta nälkäänäkevien määrä on sama kuin 1960 luvulla ...
Johtuen siitä että enemmän ihmisiä jää henkiin lapsena kitumaan kurjiin olosuhteisiin kehitysavun ansiosta/ takia....
Onko se sitten ihmisarvoista elämää. Kun maan omat resurssit ei riitä ylläpitämään ihmisiä. Maan omat rahat menee yleensä laittomiin asevoimiin ja lapset kiinnostuu siitä mikä on ainoa olemassaoleva: aseet.
En ota tässä kantaa mitä mieltä itse olen. Kerroin vain faktat.

Lisäys: Noiden faktojen puitteissa meni aikanaan usko kehistysmaiden auttamiseen. Moni jaksaa silti uskoa...
Itse auttaisin mieluummin niitä jotka lähellä hätää kärsimässä. Eläimet on viattomia :heart:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mielenkiintoista lukea ajatuksianne.

Jännää että jotkut lahjoittaisi tuon summan mieluummin eläimille kuin ihmisille.
Niin... no mä lähden siitä ajatuksesta, että valtaosa ihmisistä lahjoittaa ihmisille. Ja ihmisiä varten on jos jonkinlaista hyväntekeväisyysjärjestöä. Tietääköhän kukaan edes täsmällistä lukumäärää, miten moni järjestö kerää rahaa ihmisille? Susilla on vähemmän suojelijoita kuin ihmisillä, joten siksi laittaisin lahjoituksen susille.

 

Yhteistyössä