Jos sulla olisi taloudellinen tilanne tämä ja työt tympisisi, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä lähestyn neljääkymppiä enkä ole vielä edes valmistunut uuteen ammattiini...Jos en saa töitä, onhan vanha työ. Tosin en usko jaksavani siinä eläkeikään asti. Säästöjä ei ole paria sataa lukuunottamatta, suurin osa pienestä palkasta kuluu velanmaksuun. Silti paljon tulevaisuudensuunnitelmia ja toivoa.
Ap:n tapauksessa miettisin vuorotteluvapaata.

Onko omaisuus ja säästöt miehen nimissä, ja ainoat tulot tulisivat miehen kautta? Oletko varautunut avioeroon, miten sinun käy jos mies ei elätäkään sinua seuraavaa neljääkymmentä vuotta?

[QUOTE="eee";29419718]Onko omaisuus ja säästöt miehen nimissä, ja ainoat tulot tulisivat miehen kautta? Oletko varautunut avioeroon, miten sinun käy jos mies ei elätäkään sinua seuraavaa neljääkymmentä vuotta?[/QUOTE]

Ei ole miehen nimissä, yhteisissä nimissä on ihan kaikki. Enemminkin lehmät lentää kuin mieheni jättäisi minut, usko pois :).

Onko sinulla joku rakas harrastus jolla voisit tehdä "pikkubisnestä" perustamalla toiminimen? Esim. joku nettikauppa, käsitöiden teko ja myynti, kakkuja/leipomuksia tilauksesta, puutarhatöitä/pihasuunnitelmia, huonekalujen entisöinti. Tietenkin sen mukaan mitä osaat tai mikä kiinnostaa. Ota vuorotteluvapaata ja käy vaikka pari kurssia kiinnostavista aiheista. Toiminimen perustaminen on erittäin helppoa ja kirjanpidon hoitaa vaikka itse :)

Tai sitten on tietysti niitä valmiita konsepteja, esim. Mary Kay, joiden myyjäksi voi ryhtyä.

Onko sinulla joku rakas harrastus jolla voisit tehdä "pikkubisnestä" perustamalla toiminimen? Esim. joku nettikauppa, käsitöiden teko ja myynti, kakkuja/leipomuksia tilauksesta, puutarhatöitä/pihasuunnitelmia, huonekalujen entisöinti. Tietenkin sen mukaan mitä osaat tai mikä kiinnostaa. Ota vuorotteluvapaata ja käy vaikka pari kurssia kiinnostavista aiheista. Toiminimen perustaminen on erittäin helppoa ja kirjanpidon hoitaa vaikka itse :)

Tai sitten on tietysti niitä valmiita konsepteja, esim. Mary Kay, joiden myyjäksi voi ryhtyä.

Kiitti vinkeistä :). Näitä on kiva saada. Pitää miettiä olisko jotain sellaista mitä voisi tehdä kotoa käsin. Ap

Yhteistyössä