[QUOTE="vieras";23573267]Keittiksellä taitaa olla vähän enemmän ikävuosia mittarissa kuin esim. minulla, joten ymmärrän kommentin. Jos lapset ovat liki aikuisia, asuu asunnossa josta ei ole enää lainaa ja pyörittää taloutta suht tarkalla rahankäytöllä eli ei osta kaikkea mitä mieleen tulee, niin kyllä toi pitäis riittää keski-ikäiselle ihmiselle loppuelämäksi.
Minä olen 34v, 2 pientä lasta, ja perheen kulut kuukaudessa sen verran isot että en voisi vielä jäädä vapaaherrattareksi.
Minäkin laskin että joku 1000e puhtaana käteen kuukaudessa riittää sitten kun lapset eivät enää asu kotona. Toki tuo summa täytyy inflaatiokorjata, eli jos inflaatio on 3-4% vuodessa niin summa kasvaa samaa tahtia. Pelkillä koroilla ei tuon summan kanssa pysty elämään, mutta jos pääomaan saa koskea niin kyllä sillä varmaan aika pitkälle pärjäisi.[/QUOTE]
Olet oikeassa. Ikäluokkani naisten elinaikaennuste on 84 vuotta. Jos tuosta summasta otan velat pois ja loppusumman jaan jäljellä olevien ennusteen mukaisten elinvuosieni määrällä ja sitten 12:lla, niin kuukaudessa mulle jäisi noin 1500 . Yksi ihminen pärjää sillä ihan mainiosti. Eläkeikää voisi tuossa tapauksessa mun puolestani nostaa 84:ään