Jos sulla olisi 700 000 e rahaa, tekisitkö töitä?

• Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kuopus menee kouluun syksyllä, joten kotiäitiys ei ole vaihtoehto. Harrastin sitä jo 5 vuotta.
Tekisin töitä, sillä tahtoisin järjellisemmän talon ja autot. (lue: uudemmat)
Eli tuo raha ei mitenkään riittäisi loppuelämäksi. Sitä kun pitää maksaa veroja ja laskuja ja bensat, jotain lumppujakin täytyy ostaa.
Ja olen kuullut kerrottavan, että teini-ikäiset ne vasta kalliiksi tulee, joten tuo raha olisi hävitetty 15-20 vuodessa. En mä olis edes eläkeiässä silloin vielä. Olen nyt 39.

En tekisi töitä, kun en tee nytkään. Ostaisin asunnon ja sijoittaisin loput jotenkin järkevästi. Jatkaisin nykyisiä opintojani.

Kotiäidiksi en jäisi, en halua, enkä haluaisi myöskään rankaista päiväkoti-ikäistä kuopustani sillä tavalla :D (sälli ei todellakaan haluaisi jättää rakkaita pk-kavereitaan ja jäädä kotiin).

En välttämättä tekisi töitä, mutta silloin emme varmaankaan jäisi Suomeen kokoaikaisesti, vaan asuisimme vähintään puolet vuodesta toisessa kotimaassamme. Ehkä jopa muuttaisimme sinne kokonaan, jolloin ei ainakaan tarvitsisi enää päivääkään tehdä töitä, jos ei halua.

Jos jäisimme kokonaan Suomeen, niin osa-aikatyö voisi olla kiinnostava vaihtoehto. Esimerkiksi tehdä 75 % työviikkoa (tai mahdollisuuksien mukaan jopa vähemmän).

"unelma"
[QUOTE="nelly83";23572765]Mulla on sen verta kiva työpaikka, että en jäis kokonaan pois töistä, mutta luultavasti alkaisin tekemään lyhennettyä työpäivää ja pitäisin kesällä vähän pidemmät lomat.[/QUOTE]

peesi...tai mä menisin töihin yhtä astetta parempaan ex-työpaikkaani, jonne en tullut valituksi virkaa hakiessa. Nyt vaan menisin :D

"sSs"
[QUOTE="kysely";23572715]Ja jäisitkö pidemmäksi aikaa kotiäidiksi? Kuinka pitkäksi aikaa? Kunnes nuorin lapsi kuinka vanha?[/QUOTE]

Tuollaisista summista saa vain haaveilla, mutta en silti ole menossa työelämään PIIIIIIIITKÄÄÄÄÄÄÄN aikaan..

Yhteistyössä