Jos sisaresi olisi lapsenvahtina

• Viestiketjun aloittaja 1234
  • Ensimmäinen viesti
1234
pistäisitkö pahaksesi jos hän nauttisi siideriä illan aikana, montako olisi sallittu määrä?

Kysymys lähinnä niille, jotka saattavat itsekin nauttia hieman lasten läsnäollessa.

g
riippuu miten helposti siskollasi nousee hattuun? jos ei kovin helposti niin yhden antasin juoda. en enempää. ja jos siis yksikin jo vähän humahtaa niin ei sitäkään. piste. mankuuko situkkaa vai? :)

Itsellä ei ole sisaruksia, mutta jos miehen jompi kumpi veli tulis hoitamaan ja jois yhdenkin oluen niin en todellakaan sitä hyvällä katsoisi :kieh: . Itse voin joskus (tosi harvoin) juoda yhden jos neiti on jo nukkumassa. Nyt raskaana ollessa ei sitä ongelmaa ole..

Heidi
No korkeintaan kaksi. Me otetaan joskus viikonloppuna ne pari olutta/siideriä sitten kun taapero on nukkumassa, mut ei missään nimessä niin että humallutaan. Mut toisaalta, en kyllä tykkäis että jos sen kerran kun lapsenvahdiks tulee, täytyy humppapullot kuskata mukaan.

En pistäisi pahakseni.
Ja se on sentään mun sisko. Luotan siihen melkein yhtä paljon kuin hevoseeni.
Se kyllä varmaan määränkin kanssa osaisi käyttää harkintaa oman viinapäänsä ja olonsa mukaan, en lähtisi sanelemaan tarkkaa rajaa.

Mulla ei oo sisko, mutta jos miehen sisko hoitais ja jois pari siideriä niin ei haittais mua.
Tiedän et mun äitikin saattaa juoda pari lasillista viiniä kun lapset on siellä. Faijapuoli ei ota mitään ykkösolutta vahvempaa.

juu
Lisään vielä että vaikka omien kanssa vielä ottais sen yhden niin toisen - vaikka oman siskon lapsia vaihteissa ei ole sopivaa ottaa yhtään. Toisen lapsesta on vielä isompi vastuu kuin omasta.

Haloo!
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En pistäisi pahakseni.
Se kyllä varmaan määränkin kanssa osaisi käyttää harkintaa oman viinapäänsä ja olonsa mukaan, en lähtisi sanelemaan tarkkaa rajaa.
Ei tarvi sitten ihmetellä jos sossuntädit tulee kolkuttelemaan, kun siskos on joutunut viemään lapsen taksilla terveysasemalle korvakivun yms. takia, koska ei ole selvin päin ajellakseen itse autoa.
Miten pöljä voi olla?

vieras
No mun sisareni kyllä tietää oman rajansa, ja luotan häneen täysin joten en näe tarvetta häntä holhota tai määräillä. Eri asia jos siskoni olisi epäluotettava, holtiton tai kovasti viinaanmenevä, tosin silloin en kyllä häntä lasteni kanssa jättäisikään.

Tinii harmaana
Ihan niin monta saisi juoda kuin itse haluaisi, tuskin joisi yhtään kun on kerran lupautunut pienen seuraksi. Kyllä meillä aikuiset voi ottaa viiniä ja saunaolutta lasten nähdenkin, kyllä rajat pitää aikuisilta löytyä ilman mitään raittiuslupauksiakin!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo!:
En pistäisi pahakseni.
Ei tarvi sitten ihmetellä jos sossuntädit tulee kolkuttelemaan, kun siskos on joutunut viemään lapsen taksilla terveysasemalle korvakivun yms. takia, koska ei ole selvin päin ajellakseen itse autoa.
Miten pöljä voi olla?
Mitäs se sossuntädeille kuuluu millä ajoneuvolla lapsen sinne terveysasemalle vie? :LOL: Ja kyllä minä ainakin ihmettelisin todellakin jos siskoni olisi oikeasti kännissä sen lapsen kanssa, ei kuulu tapoihinsa.

Mun siskoni on vasta 14v joten en katsoisi kovin hyvällä jos joisi yhdenkään hoitaessaan meidän lapsia.. vanhempana ei haittaisi jos yhden tai kaksi joisi..

Toinen sisko on vanhempi, mutta hänellä kestää 1 siideri reilun viikon. Joten ihan omaan tahtiinsa saisi meilläkin ollessaan juoda :D

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo!:
En pistäisi pahakseni.
Miten pöljä voi olla?
Oletko nyt tosissasi? Asuinmaassani juodaan viiniä JOKA PÄIVÄ illallisella, johon lapsetkin tietysti osallistuvat.

Suomessa on kyllä ihmeellisen nipoa porukkaa.

Yhteistyössä