Jos sinulla olisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelosta kankea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelosta kankea

Vieras
tullut ihmeelliset löllykkäpatit molempiin polvitaipeisiin kuluneen vuoden aikana ja samalla vaivaksesi vihlontaa toisessa nivusessa ja kainaloissa...mitä ajattelisit tai tekisit?

Olettaisin että kyse on liikunnan puutteesta ja sen seurauksena tulleesta jännityksestä rintalihaksissa, lantion alueella ja säärissä, mikä aiheuttaa vihkontaa. "Löllykkäpatit" polvitaipeissa ei kuullosta syövältä vaan enemmän selluliitilta joka siis on ihon sidekudosverkon läpi puristuvaa rasvaa jotan nesteen kertyminen elimistöön pahentaa.

Minulla on molemmista polvista juoksuharrastuksen myötä luultavasti kierukat hajonneet ja polviin on sen jälkeen herkästi kertynyt kudosnestettä. Tästä juoksusta on aikaa 6 vuotta. Monestihan tässä tapauksessa taipeisiin tulee ns. Bakerin kystat, eli siis kudosneste kertyy taipeen puolelle, kun polvi on viottunut ja näin ollen neste pääsee kulkemaan väärälle puolelle. Järki sanoo, että patit ovat kystia, sillä ne tuntuvatkin sellaisilta nestekertymiltä. Kun koukistan polvia, mitään patteja ei silloin tullu, suorana ainoastaan.

Nivusessa oleva kipu vaikuttaa hermosäryltä, joka säteilee etureiteen. Minulla on ollut 2 vuotta ristiselkä ihan tohjona, tulehtunut jne. Järki sanoo, että kysymyksessä todennäköisesti on hermopinne, joka voi aiheutua mm. välilevyn pullistumassa ristiselässä...ristiselkä on ollut siis jo kauan ihan mahdottoman kipeä ja tulehtunutkin.

Kainaloiden vihlonta alkoi kun nuorimmainen syntyi ja imetys alkoi. En tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta kuitenkin näin. Mitään patteja kainaloissa ei ole, eikä muuta aristusta.

Muuten olen ihan jumissa, äärettömän jumissa, joka lihas on ihan tönkkö ja olen kamalan väsynyt. Henkisestikin.

Järki puhuu näiden edellä mainittujen seikkojen puolesta, mutta silti toisinaan iskee kamala pelko...muita oireita ei ole. Menen maanantaina lääkäriin.

Yhteistyössä