Jos sinulla kävisi kotona siivooja 2 kert/kk Tai jo käy siivooja kotonasi siivoamassa. KYSYMYKSIÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[kun toimittaa sopimuksen verotoimistoon.
Eli palautuksen saa etukäteen heti käyttöön koska veroprosentti on pienempi. Itsellä kävi niin, ettei kotihoidon tuesta mennyt veroa lainkaan, kun oltiin laitettu kotitalousvähennys mulle:)

quote="XX"]
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan mielenkiinnosta: Saako tuosta summasta siis jotain kotitalousvahennysta?

Saa kotitalousvähennyksen 60%

Siinä on 100e omavastuu.
Eli jos ostat vuoden aikana siivousta 1000 eurolla, niin 60% on 600e josta vähennetään oma vastuu 100e, eli saat palautusta 500e.

ei siitä tule palautusta jos ei ole tarpeeksi tuloja ,joista vero maksetaan. täti eläkkeellä ei saa siks vähennystä. että sitäpä ei KÖYHÄT saa.!!!!!!!![/quote]

Meillä kävi ennen siivooja. Nyt siivoan itse, kun olen kotona. Meillä kävi kerran viikkoon ja imuroi ja pesi lattiat sekä vessan. Pesi aina koneellisen pyykkiä myös. Itse raivasin tavarat ja vaihdoin lakanat. Pyyhki myös pölyjä, muttei kovin perustteellisesti. Hintaa oli 25 ?/h.

Kotitalousvähennyksen jälkeen hintaon ihan kohtuullinen. Meillä kävi kun olin äitiyslomalla ja edelleenkion. En luopuisi palvelusta enää, kun siihen on tottunut. Siivoustahan siivoojan käyttö ei lapsiperheissä kokonaan poista, mutta vähän helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mulla käy henkilökohtianen avustaja tekemässä tuon siivouksen kerran viikossa. Työtehtäviin kuuluu tiskaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden pesu ja vessan ja kylppärin siivous.

Lasten huoneista olemme sopineet et jos lattiat on täynnä leluja niin niitä ei tarvitse siivota, lapset tekee sen kyllä itse sinä tapauksessa. Itse vaihdan lakanat ja pesen pyykit (vielä ) sekä kannan roskat ulos.

Tarvittaessa avustaja vie matot pihalle ja pesee ikkunat. Joulun alla olemme sopineet suursiivouksesta eli tulee silloin kahtena päivänä ja yhdessä sitten pestään seinistä lähtien kaikki ja vaihdetaan verhot.

Mitä tarkottaa henkilökohtainen avustaja? Mitä kautta ja millä perusteella sellaisen voi saada? Itselläni siivous on ongelma omien "rajaoitteiden" (sairaudesta johtuvien) vuoksi ja olen miettinyt onko jotain kautta mahdollista saada apua.

Kaupungin vammaispalvelun kautta sen sain. Hakemukseen piti liittää mukaan tuore b- lausunto toimintakyvystä tai sen puutteesta. Mulla avustaja tekee just siivouksen ja sit auttaa käymään kaupassa. Itse sain etsiä avustajan MOL:n kautta. Itse siinä toimii työnantajana, mutta kaupunki maksaa TES:n mukaisen palkan avustajalle. Pakollisen vakuutuksenkin maksut hoitaa kaupunki.

Yhteistyössä