Jos sinulla kävisi kotona siivooja 2 kert/kk Tai jo käy siivooja kotonasi siivoamassa. KYSYMYKSIÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Itse teen kaiken järjestelyn ja otan myös lakanat sängystä/laitan uudet, vaikka ton tekis siivoojakin. Teen kuitenkin mieluiten itse. Vien joskus myös mattoja/petivaatteita valmiiks pihalle, mut ei ole pakko. Siivooja vie, jos en ehdi. Ollaan sovittu, et tuovat kaiken takas sisälle, mut mä tahdon laittaa itse ne matot/petivaatteet paikoilleen (oon niistä tarkka =) ).

Ne pyyhkii pölyt + kaikki pinnat, imuroi ja pesee lattiat. Hakkaa matot ja ravistaa petivaatteet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Niin ja hinta 10 eur/tunti.

Tohon hintaa ei makseta varmasti veroja tai siivoukseen saa jotain tukea (suoraan tai välillisesti)...

Ei makseta veroja. Kaikilla tutuillani on taalla siivooja, mutta en ole ikina kuullut etta kukaan olisi veroja maksanut. Ja hinta on aina sama 10 eur.

Eli maksat pimeesti?

No eiko se nyt ole selvio?

Alkuperäinen kirjoittaja haave..:
No meilla kavi siivooja minun aitiyslomallakin 3h/viikko. Viis ihmisten ajatuksista, itse inhoan siivoomista!

Niin minäkin , tai siis just imurointia ja lattioiden luuttuamista..
:D

Aivan. Vietan mielummin senkin ajan vauvan kanssa tai huilaamalla :D.

jos kävisi, toivoisin että tekis:
*imurointi + lattioiden pesu/pyyhintä + mattojen tamppaus/ kunnollinen tuuletus
*pölyjen pyyhintä
*ikkunapintojen (väliovet ja "turhat" koristeikkunat) pyyhkäsy (sormenjäljet yms.. :) )
*wc:n+ kylppärin pesu

Ehkä lakanoiden vaihto-ehkä-.

Itse laittaisin lelut ja muut järjestykseen. Samoin tiskit kuuluis itselle.. Ja pyykit, ehkä tuossa lakanoissa vois ajatella että laittais koneeseen tms..

Vaan taitaa olla liian ylellistä meitin perheelle.. :) Ainakin niin kauan kuin olen kotona..
*ja mitä ihmisetkin ajattelis... äiti kotona ja silti käy siivooja.. :D *

Antaa ihmisten ajatella... Meillä käy siivooja ja olen kyllä kotona. Aika paljon saa silti vielä järjestellä ja laittaa. Ison perheen pyykkihuollossakin on jo oma hommansa... Mun haave olisi että voisi olla oma taloudenhoitaja... Ainakin silloin kun kävi tissä niin se olisi ollut todella luksusta. Joku olisi ottanut lapset vastaam koulusta ja laittanut niille välipalan. Että haaveensa kullakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaali:
*pölyjen pyyhintä
*ikkunapintojen (väliovet ja "turhat" koristeikkunat) pyyhkäsy (sormenjäljet yms.. :) )

Itse laittaisin lelut ja muut järjestykseen. Samoin tiskit kuuluis itselle.. Ja pyykit, ehkä tuossa lakanoissa vois ajatella että laittais koneeseen tms..

Vaan taitaa olla liian ylellistä meitin perheelle.. :) Ainakin niin kauan kuin olen kotona..

Antaa ihmisten ajatella... Meillä käy siivooja ja olen kyllä kotona. Aika paljon saa silti vielä järjestellä ja laittaa. Ison perheen pyykkihuollossakin on jo oma hommansa... Mun haave olisi että voisi olla oma taloudenhoitaja... Ainakin silloin kun kävi tissä niin se olisi ollut todella luksusta. Joku olisi ottanut lapset vastaam koulusta ja laittanut niille välipalan. Että haaveensa kullakin :D

Varsinkin ison perheen kyseessa ollessa ei voi mielestani edes enaa puhua ylellisyydesta, ennemminkin siivooja on valttamattomyys.

Meilla tosin on vain yksi lapsi, mutta kavi meilla siivooja ennen lastakin.

Varsinkin ison perheen kyseessa ollessa ei voi mielestani edes enaa puhua ylellisyydesta, ennemminkin siivooja on valttamattomyys.

Meillä neljä lasta, viides tuloillaan.. Ja väliin tympii tuo pelkkä ikuinen lelujen keräily.. :)
Itse olen toki kaikki halunnut ja haluan kotona olla.. :)

Täytyisköhän alkaa "lämmitellä" miestä ajatukselle.. Jos koittais vaikka että vaimo olis pirteempi jne.. :D :D

Meillä neljä lasta, viides tuloillaan.. Ja väliin tympii tuo pelkkä ikuinen lelujen keräily.. :)
Itse olen toki kaikki halunnut ja haluan kotona olla.. :)

Täytyisköhän alkaa "lämmitellä" miestä ajatukselle.. Jos koittais vaikka että vaimo olis pirteempi jne.. :D :D

Meilla nimenomaan mies vaati etta kaytetaan siivoojaa myos minun aitiyslomalla. Hanen mielestaan lapsenhoito on jo tarpeeksi raskasta, itsehan han paasee toimistoon "lepailemaan".

*pölyjen pyyhintä

Niinpä. Tokihan jotkut ihmiset ihmettelevät että miksen minä itse siivoa kun kerta kotona olenkin, mutta antaa muiden ajatella ja ihmetellä. Meillä näin. Maksan mieluusti siivoojalle ja tingin sitten vaikka jostain muusta jos on pakko. Niin ja käytän sen siivoomiselta säästyneen ajan johonkin muuhun kivaan. Esim lasten kanssa ulkoiluun!

*pölyjen pyyhintä

Niinpä. Tokihan jotkut ihmiset ihmettelevät että miksen minä itse siivoa kun kerta kotona olenkin, mutta antaa muiden ajatella ja ihmetellä. Meillä näin. Maksan mieluusti siivoojalle ja tingin sitten vaikka jostain muusta jos on pakko. Niin ja käytän sen siivoomiselta säästyneen ajan johonkin muuhun kivaan. Esim lasten kanssa ulkoiluun!

Anna heidan ihmetella ja kayta aikasi parempaan ajankuluun kuin siivoamiseen. Aikahan on rahaa, joten siivouskulut eivat mielestani ole mitaan rahanhukkaa.

*pölyjen pyyhintä

Anna heidan ihmetella ja kayta aikasi parempaan ajankuluun kuin siivoamiseen. Aikahan on rahaa, joten siivouskulut eivat mielestani ole mitaan rahanhukkaa.

Ja sitapaitsi kylla sinulla varmaan tekemista riittaa ilman sita pakkosiivoustakin.

Missä 10?/tunti tekevä siivooja? Varmaan pimeenä tekee ton, kuten jo mainittiin. Ainakin kotisiivousta tekevät veloittaa 25-35?/h ja aika paljon tiedän näitä jotka tekee tuolla taksalla. Mutta enpä ole kuullut että 10?/h, no ihan sama :D

Oletteko tehneet kirjallisia sopimuksia siivoojan kanssa? Ite mietin, kun 2 yrittäjää ei tee kirjallista sopimusta. Pelkkä suullinen sopimus siis. ja yksi tekisi kirjallisen sopimuksen. Ajattelin vaan, että mitä jos jotain ongelmia tai muuta tulisi niin...

Itse tein jonkin aikaa kotisiivouksia, ja asiakkaan kanssa tehtiin sopimus siitä, mitä siivoukseen sisällytetään. Normaaliin viikkosiivoukseen kuului mattojen puistelu, imurointi, lattioiden pyyhintä, wc.n pesu ja pölyjen pyyhintä vapailta pinnoilta. Joidenkin asiakkaiden kanssa sovittiin myös "lisä töistä" esim. lakanoiden vaihtamisesta ja tiskauksesta. Luonnollisesti ihan normi viikkosiivoukseenkin kuului peilien- ja tahrojen pyyhintä. jos oli leluja lattialla, niin ne kerättiin vaan sekaisin johonkin lelulaatikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missä 10?/tunti tekevä siivooja? Varmaan pimeenä tekee ton, kuten jo mainittiin. Ainakin kotisiivousta tekevät veloittaa 25-35?/h ja aika paljon tiedän näitä jotka tekee tuolla taksalla. Mutta enpä ole kuullut että 10?/h, no ihan sama :D

Oletteko tehneet kirjallisia sopimuksia siivoojan kanssa? Ite mietin, kun 2 yrittäjää ei tee kirjallista sopimusta. Pelkkä suullinen sopimus siis. ja yksi tekisi kirjallisen sopimuksen. Ajattelin vaan, että mitä jos jotain ongelmia tai muuta tulisi niin...

No se 10 eur on taalla Hollannissa normaalitaksa. Voisin kylla maksaa enemmankin.

Minulla käy joka toinen viikko siivooja, 3,5 tuntia = 120 euroa. Itse olen huomannut että eri siivoojilla vaihtelee aika lailla toi "perussiivous". Meillä käynyt samasta, vähän isommasta siivous firmasta viisi eri siivojjaa aina vähän sen mukaan mikä aikataulu minulle on ollut hyvä. Mitä on perussiivous: no, kaikki on aina imuroineet ja pesseet lattiat, tuulettaneet ja ravistelleet matot, pyyhkineet pinnat ja siivonneet keittiön. Mutta sitten mitä muuta tähän "perus siivoukseen " on sisältynyt... Aina saa yllättyä.

Yksi pesi suihkusta seinät ja hanat, toinen vaan huuhteli ja pyyhki suihkutilan lattiat eikä koskenut seiniin/hanoihin ollenkaan. Yksi tyhjensi astian pesukoneen ja toinen sit taas seuraavalla kerralla ei... Kiva kiva. Yksi tietty siivooja on aina ravistellut sohvan päällis kankaat ja muilla kerroilla sitä ei oo tehty.

Ja: JOKA KERTA on pyytänyt että keittiön lattia pestäisiin TOSI HYVIN koska lapset on ruuan tiputtelu vaiheessa ja sotkua koko ajan. Eräs näistä siivoojista vaan ilmeisesti kevyesti pyyhkäisee, ja muut oikein kuuraa, koska tän yhden tietyn siivouksen jälkeen sain itse vedellä loput tahrat kontillani .. Samalla kerralla, kun meillä on puusauna, niin lattiaan oli jäänyt nokitahroja vaikka kuinka vaikka muuten lattia oli "pesty"..?

Olen ollut muuten aina ihan tyytyväinen, mutta tuo lattia homma ärsytti. Annoin kyllä palautettakin heti, tosin olen antanut myös hyvin tehdystä työstä!!!, koska mielestäni jos maksan aika paljon rahaa (240 euroa/kk) siitä että minun ei itse tarvitse siivota niin paljon, niin jäljen pitäisi ammattilaisen käsistä olla HYVÄÄ.

Et siis saman firmankin sisällä eroja voi tosiaan olla...

Alkuperäinen kirjoittaja töpsis:
Minulla käy joka toinen viikko siivooja, 3,5 tuntia = 120 euroa. Itse olen huomannut että eri siivoojilla vaihtelee aika lailla toi "perussiivous". Meillä käynyt samasta, vähän isommasta siivous firmasta viisi eri siivojjaa aina vähän sen mukaan mikä aikataulu minulle on ollut hyvä. Mitä on perussiivous: no, kaikki on aina imuroineet ja pesseet lattiat, tuulettaneet ja ravistelleet matot, pyyhkineet pinnat ja siivonneet keittiön. Mutta sitten mitä muuta tähän "perus siivoukseen " on sisältynyt... Aina saa yllättyä.

Yksi pesi suihkusta seinät ja hanat, toinen vaan huuhteli ja pyyhki suihkutilan lattiat eikä koskenut seiniin/hanoihin ollenkaan. Yksi tyhjensi astian pesukoneen ja toinen sit taas seuraavalla kerralla ei... Kiva kiva. Yksi tietty siivooja on aina ravistellut sohvan päällis kankaat ja muilla kerroilla sitä ei oo tehty.

Ja: JOKA KERTA on pyytänyt että keittiön lattia pestäisiin TOSI HYVIN koska lapset on ruuan tiputtelu vaiheessa ja sotkua koko ajan. Eräs näistä siivoojista vaan ilmeisesti kevyesti pyyhkäisee, ja muut oikein kuuraa, koska tän yhden tietyn siivouksen jälkeen sain itse vedellä loput tahrat kontillani .. Samalla kerralla, kun meillä on puusauna, niin lattiaan oli jäänyt nokitahroja vaikka kuinka vaikka muuten lattia oli "pesty"..?

Olen ollut muuten aina ihan tyytyväinen, mutta tuo lattia homma ärsytti. Annoin kyllä palautettakin heti, tosin olen antanut myös hyvin tehdystä työstä!!!, koska mielestäni jos maksan aika paljon rahaa (240 euroa/kk) siitä että minun ei itse tarvitse siivota niin paljon, niin jäljen pitäisi ammattilaisen käsistä olla HYVÄÄ.

Et siis saman firmankin sisällä eroja voi tosiaan olla...

Ihan mielenkiinnosta: Saako tuosta summasta siis jotain kotitalousvahennysta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Saa kotitalousvähennyksen 60% [/quote]

Siis jos yrityksellä Y-tunnus ja muistaakseni että on ennakkoverorekisterissä (vai mikä se nyt on nimeltään?)

Saa kotitalousvähennyksen 60%

Siinä on 100e omavastuu.
Eli jos ostat vuoden aikana siivousta 1000 eurolla, niin 60% on 600e josta vähennetään oma vastuu 100e, eli saat palautusta 500e.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mulla käy henkilökohtianen avustaja tekemässä tuon siivouksen kerran viikossa. Työtehtäviin kuuluu tiskaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden pesu ja vessan ja kylppärin siivous.

Lasten huoneista olemme sopineet et jos lattiat on täynnä leluja niin niitä ei tarvitse siivota, lapset tekee sen kyllä itse sinä tapauksessa. Itse vaihdan lakanat ja pesen pyykit (vielä ) sekä kannan roskat ulos.

Tarvittaessa avustaja vie matot pihalle ja pesee ikkunat. Joulun alla olemme sopineet suursiivouksesta eli tulee silloin kahtena päivänä ja yhdessä sitten pestään seinistä lähtien kaikki ja vaihdetaan verhot.

Mitä tarkottaa henkilökohtainen avustaja? Mitä kautta ja millä perusteella sellaisen voi saada? Itselläni siivous on ongelma omien "rajaoitteiden" (sairaudesta johtuvien) vuoksi ja olen miettinyt onko jotain kautta mahdollista saada apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Saa kotitalousvähennyksen 60%

Siinä on 100e omavastuu.
Eli jos ostat vuoden aikana siivousta 1000 eurolla, niin 60% on 600e josta vähennetään oma vastuu 100e, eli saat palautusta 500e.

ei siitä tule palautusta jos ei ole tarpeeksi tuloja ,joista vero maksetaan. täti eläkkeellä ei saa siks vähennystä. että sitäpä ei KÖYHÄT saa.!!!!!!!!

Yhteistyössä