Jos sinulla kävisi kotona siivooja 2 kert/kk Tai jo käy siivooja kotonasi siivoamassa. KYSYMYKSIÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli 1) JOS sinulla kävisi siivooja siivoamassa kotisi. Mitä haluaisit hänen siivoavan. Pitäisikö hänen siivota koko ns. "kauheus" :D eli lelut kerätä, lakanat vaihtaa, lattioiden imurointi+pesu, matot ulos, sormenjäljet pois ikkuna/peilipinnoilta eli koko koti aivan ylösalaisin siivota. Vai vaan imuroida lattiat vapailta pinnoilta (ei siis lelujen siivousta tai muiden tavaroiden järkkäilyä paikoilleen), matot ulos, lattian kosteapyyhintä, tahrat seiniltä/lasi+peilininnoilta, wc+pesutilojen puhdistaminen. pyyhkiä pöytäpinnat vapailta alueilta (ei siis keittiöstä astioita tiskata/siirretä pesukoneeseen)

2) Teillä joilla siivooja käy tai on käynyt. Mitä kaikkea hän on siivonnut eli kuinka tarkasti? Lelut järjestänyt, lakanan vaihdot, astiat tiskiin/tiskannut, liesitasot pessyt+uunin, lattioiden pesu jne

Meillä käy kaksi kertaa kuukaudessa siivoojat. He tekevät seuraavaa:
Nostava tavarat/lelut lattioilta, mutta eivät sen kummemmin laita niitä omille paikoilleen, imuroivat, moppaavat lattiat, pyyhkivät vapaat pöytäpinnat&keittiön tasot, pesevät vessat&suihkuseinät, ravistelevat matot.

Tarkoitukselle jätimme siivouksesta pois tiskit ja lakanoiden vaihdon.

Meillä kävi siivooja, ja teki normaalin viikkosiivouksen, vaihtoi lakanat ja tuuletti petivaatteet+matot, imuroi, pyyhki pölyt ja luuttus lattian+pesi vessan ja jonkin veran saunaa... En todellakaan odottanut että vieras ihminen kerää lelut, eihän hän voi tietää mikä kuuluu minnekkin...

Laittoiden imurointi ja pesu + mattojen vienti ulos+ tamppaus. Vessojen pesu. Ovien ja peilien pyyhintä. Pölyjen pyyhintä. Ei mitään järjestelemistä tai tiskaamista.

Meillä on käynyt nyt muistaakseni 3:na jouluna siivooja tekemässä joulusiivouksen.
Siihen on kuulunut luonnollisesti imurointi, lattioiden pesu, saunan pesu ja pölyjen pyyhkiminen.

Jos meillä kävisi säännöllisesti siivooja sopisin hänen kanssaan siitä että lattiat imuroidaan ja pestään, matot ulos, pölyjen pyyhintä ja pintojen (ne peilit sun muut) putsaus, wc:n puhdistus.

Mun mielestä lasten täytyy oppia itse järjestämään omat lelunsa ja petivaatteiden vaihtaminen kuuluu vanhempien puuhiin, kuten myös pyykkäys.

Jos meillä kävisi siivooja, haluaisin hänen tekevän seuraavat asiat
-imurointi
-mattojen imurointi (ne, joita ei viedä ulos) ja loppujen puistelu
-pölyjen pyyhkiminen, ei pelkästään vapaat pöytäpinnat ja myös niillä olevat tavarat
-lattian pesu
-wc:n pesu

Itse tietysti keräisin romut etukäteen pois tieltä.

Meillä on se perussiivous, joka on riippuu siitä miten kauan hän meillä on. Ei sitä kuuta taivaalta saa ellei maksa myös....

Meillä ehtii sovitussa ajassa: imurointi, lattioiden pyyhkiminen, muutamat matot ulos. Kolmen vessan ja kylpyhuoneen jynssäys. Keittiössä on pyyhkinyt tasot ja pöydän. Sitten aika ajoin voi olla erilaisia toiveita lisää: pyyhi jostain pölyjä, pese sauna ja toinen kylppäri, pese ikkunat, pese jääkaappi ja uuni sekä mikro, pese kaapinovet, jne. Näitä jaksotetaan sitten eri kerroille ja osasta maksetaan ekstraa.

Tavaroiden järjestelyä emme siivoojan halua tekevän, koska eihän hän tiedä mihin tavarat kuuluvat. Lakanoiden vaihto voisi olla ihan jees, mutta täytyisi kuitenkin itse pistää lakanat esille. Me järjestetään talo siis siivouskuntoon että siihen ei mene aikaa.

Me ollaan sovittu siivoojan kanssa, että imuroi ja luuttuaa lattiat (itse aamulla/edellisenä iltana raivataan siis tavarat paikoilleen ja lattiat tyhjäksi), vie pikkumatot ulos, pyyhkii keittiössä kaapit, kodinkoneet ja pöytätasot ja muutkin vapaat pöytä-/hyllypinnat. Tiskaa jos tiskialtaassa astioita (yleensä ei kyllä ole...). Pyyhkii peilit/peiliovet(siis liuku-sellaiset) ja vessojen pesu.
Lakanat haluun vaihtaa itse.
Meillä siivooja tekee työnsä todella hyvin ja usein jotain "extraa" (vaikkapa siistii terassin tai pesee leivinuunin/takan luukut)jos jää aikaa.
Tyytyväisiä ollaan 2-3xkk käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä on se perussiivous, joka on riippuu siitä miten kauan hän meillä on. Ei sitä kuuta taivaalta saa ellei maksa myös....

Meillä ehtii sovitussa ajassa: imurointi, lattioiden pyyhkiminen, muutamat matot ulos. Kolmen vessan ja kylpyhuoneen jynssäys. Keittiössä on pyyhkinyt tasot ja pöydän. Sitten aika ajoin voi olla erilaisia toiveita lisää: pyyhi jostain pölyjä, pese sauna ja toinen kylppäri, pese ikkunat, pese jääkaappi ja uuni sekä mikro, pese kaapinovet, jne. Näitä jaksotetaan sitten eri kerroille ja osasta maksetaan ekstraa.

Tavaroiden järjestelyä emme siivoojan halua tekevän, koska eihän hän tiedä mihin tavarat kuuluvat. Lakanoiden vaihto voisi olla ihan jees, mutta täytyisi kuitenkin itse pistää lakanat esille. Me järjestetään talo siis siivouskuntoon että siihen ei mene aikaa.

Montaako tunti kestä siivous kerralla? Ja paljonko yksi kerta maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meillä taitaa olla tuntiveloitus 28e ja valitettavasti nyt matkakulut. Tuntihinta hyvä, mutta matkakuluista ei saa kotitalousvähennystä. Emme ole kuitenkaan vaihtaneet firmaa, kun on sen verran monta vuotta jo käytetty palveluita.

Nyt siivotaan 3.5h ja neliöitä on vajaat 200 siivottavana. Jos haluaisi superhyvää jynssäystä joka kerta, niin pitäisi lisätä aikaa. Huomaa nimittäin, että innokkailla tuuraajilla loppuu aika kesken ja pitää tehdä extraa, kun taas oma vakiosiivooja selvittää talon sovitussa ajassa. Mutta ei siinä silloin ehdi joka kohtaa jynssäämään niin tarkoin. Nyt lisättiin tuo 30 minuutta ja tilanne on parempi kuin ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meillä taitaa olla tuntiveloitus 28e ja valitettavasti nyt matkakulut. Tuntihinta hyvä, mutta matkakuluista ei saa kotitalousvähennystä. Emme ole kuitenkaan vaihtaneet firmaa, kun on sen verran monta vuotta jo käytetty palveluita.

Nyt siivotaan 3.5h ja neliöitä on vajaat 200 siivottavana. Jos haluaisi superhyvää jynssäystä joka kerta, niin pitäisi lisätä aikaa. Huomaa nimittäin, että innokkailla tuuraajilla loppuu aika kesken ja pitää tehdä extraa, kun taas oma vakiosiivooja selvittää talon sovitussa ajassa. Mutta ei siinä silloin ehdi joka kohtaa jynssäämään niin tarkoin. Nyt lisättiin tuo 30 minuutta ja tilanne on parempi kuin ennen.

Kiitos kaunis taas kerran hyvästä ja asiallisesta vastauksesta :)

-pölyjen pyyhintä ja keittiön tasojen ja kaappien pintojen pyyhkiminen.
-imurointi
-luuttuaminen
-lelut lastenhuoneeseen (ei sen kummemmin järjestelyä) muista huoneista jos sinne kerääntynyt.
-roskien vienti ja uudet pussit roskikseen
-vessat ja kylppärit

Mulla käy henkilökohtianen avustaja tekemässä tuon siivouksen kerran viikossa. Työtehtäviin kuuluu tiskaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden pesu ja vessan ja kylppärin siivous.

Lasten huoneista olemme sopineet et jos lattiat on täynnä leluja niin niitä ei tarvitse siivota, lapset tekee sen kyllä itse sinä tapauksessa. Itse vaihdan lakanat ja pesen pyykit (vielä ) sekä kannan roskat ulos.

Tarvittaessa avustaja vie matot pihalle ja pesee ikkunat. Joulun alla olemme sopineet suursiivouksesta eli tulee silloin kahtena päivänä ja yhdessä sitten pestään seinistä lähtien kaikki ja vaihdetaan verhot.

Meillä ei käy siivooja, mutta haluaisin että kävis. Itse keräisin lelut ja muut roinat, tiskaisin tiskit ja vaihtaisin lakanat, silittäisin ja pesisin pyykin.

Siivoojan haluaisin imuroivan, pesevän lattiat, kylppärin ja vessan, ikkunat joskus, uunin kun tarvetta on, tahrat pois sieltä sun täältä jos niitä on, keittiön pöydän putsaus (siis pyyhintä, pöytä olis tyhjä).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli 1) JOS sinulla kävisi siivooja siivoamassa kotisi. Mitä haluaisit hänen siivoavan. Pitäisikö hänen siivota koko ns. "kauheus" :D eli lelut kerätä, lakanat vaihtaa, lattioiden imurointi+pesu, matot ulos, sormenjäljet pois ikkuna/peilipinnoilta eli koko koti aivan ylösalaisin siivota. Vai vaan imuroida lattiat vapailta pinnoilta (ei siis lelujen siivousta tai muiden tavaroiden järkkäilyä paikoilleen), matot ulos, lattian kosteapyyhintä, tahrat seiniltä/lasi+peilininnoilta, wc+pesutilojen puhdistaminen. pyyhkiä pöytäpinnat vapailta alueilta (ei siis keittiöstä astioita tiskata/siirretä pesukoneeseen)

2) Teillä joilla siivooja käy tai on käynyt. Mitä kaikkea hän on siivonnut eli kuinka tarkasti? Lelut järjestänyt, lakanan vaihdot, astiat tiskiin/tiskannut, liesitasot pessyt+uunin, lattioiden pesu jne

Minusta lelujen siivous kuuluu perheen lapsille, he ne ovat sekoittaneetkin. Aivan turhaa maksaa siivoojalle aikaa vievästä lelujen keräämisestä, kun omat mukulatkin voi siihen opettaa.

Kerran viikossa käy. N 3h kerta ja veloitus on n.30e/h ei matkakuluja. Tekevät perus viikkosiivouksen: imuroivat, pesevät lattiat, pyyhkivät pölyt ja pinnat. Pesevät vessat. Yleensä vielä järjestelevät olohuoneen torkkupeitot ja tyynyt nätisti ja siirtävät huonekalut omille paikoilleen jos ovat kulkeneet lasten majaleikeissä omille teilleen. Ei8vät tiskaa tai vaihda lakanoita. Nostavat kyllä tavaroita lattioilta ja lastenhuoneessa laittavat lelulaatikkoonkin jos jotain on jäänyt. Yleensä laitetaan tavarat paikoilleen edellisenä iltana. Ja tyytyväinen olen ollut. Samat naiset ovat käyneet jo pari vuotta. En vaihtaisi näitä mihinkään.

jos kävisi, toivoisin että tekis:
*imurointi + lattioiden pesu/pyyhintä + mattojen tamppaus/ kunnollinen tuuletus
*pölyjen pyyhintä
*ikkunapintojen (väliovet ja "turhat" koristeikkunat) pyyhkäsy (sormenjäljet yms.. :) )
*wc:n+ kylppärin pesu

Ehkä lakanoiden vaihto-ehkä-.

Itse laittaisin lelut ja muut järjestykseen. Samoin tiskit kuuluis itselle.. Ja pyykit, ehkä tuossa lakanoissa vois ajatella että laittais koneeseen tms..

Vaan taitaa olla liian ylellistä meitin perheelle.. :) Ainakin niin kauan kuin olen kotona..
*ja mitä ihmisetkin ajattelis... äiti kotona ja silti käy siivooja.. :D *

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Niin ja hinta 10 eur/tunti.

Tohon hintaa ei makseta varmasti veroja tai siivoukseen saa jotain tukea (suoraan tai välillisesti)...

Ei makseta veroja. Kaikilla tutuillani on taalla siivooja, mutta en ole ikina kuullut etta kukaan olisi veroja maksanut. Ja hinta on aina sama 10 eur.

Alkuperäinen kirjoittaja haave..:
jos kävisi, toivoisin että tekis:
*imurointi + lattioiden pesu/pyyhintä + mattojen tamppaus/ kunnollinen tuuletus
*pölyjen pyyhintä
*ikkunapintojen (väliovet ja "turhat" koristeikkunat) pyyhkäsy (sormenjäljet yms.. :) )
*wc:n+ kylppärin pesu

Ehkä lakanoiden vaihto-ehkä-.

Itse laittaisin lelut ja muut järjestykseen. Samoin tiskit kuuluis itselle.. Ja pyykit, ehkä tuossa lakanoissa vois ajatella että laittais koneeseen tms..

Vaan taitaa olla liian ylellistä meitin perheelle.. :) Ainakin niin kauan kuin olen kotona..
*ja mitä ihmisetkin ajattelis... äiti kotona ja silti käy siivooja.. :D *

No meilla kavi siivooja minun aitiyslomallakin 3h/viikko. Viis ihmisten ajatuksista, itse inhoan siivoomista!

Niin ja hinta 10 eur/tunti.

Tohon hintaa ei makseta varmasti veroja tai siivoukseen saa jotain tukea (suoraan tai välillisesti)...

Ei makseta veroja. Kaikilla tutuillani on taalla siivooja, mutta en ole ikina kuullut etta kukaan olisi veroja maksanut. Ja hinta on aina sama 10 eur.

Eli maksat pimeesti?

Siivoushommissa joskus ollut ja useimmissa paikoissa tehtiin
-matot ulos, imurointi lattiat (sohva) ja lattioiden pesu
-vessat ja keittiö (kaapit peilit tasot)
-pölyjen pyyhintä tasoilta (siirrettiin siis tavaroita pois ja takaisin paikoilleen)

extraa oli saunat, suihkukopit, tiskit, lakanat niistä oli sovittava erikseen ja lelut oli kyllä joka paikassa siivottu pois lattioilta se oli mun mielestä ihan fiksua

pareina liikuttiin ja aika vaihteli tunnista-kolmeen riippuen asunnon koosta ja siitä en sitte tiiä mitä pomo veloitti :kieh:

Yhteistyössä