Jos sinä ÄITI olet sairaana, kuka hoitaa lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Tuota mistähän työstä voi isä jäädä kotiin lapsia hoitamaan jos äiti on sairaana? Toki jos on sairaalahoitoa vaativa tila, mut jos tavallinen rapatauti :laugh:
Äiti sitä lapset hoitaa vaikka olis kuinka kipeä.

Kyllä mun miehellä on mahdollisuus käyttää lomapäiviään tai ottaa palaktonta lomaa.

Joo tottakai on, jos pomo siihen suostuu. Mutta kuka haluaa ottaa palkatonta? :o

Mun mies ainakin haluaa ottaa palkatonta, jos oon kovin sairas. Eli siis tosi korkea kuume ( jota ei oo ollut kun kerran sitten lapsuuden), tai raju vatsatauti. Nyt oli just päivän pois, kun vissiin ruokamyrkytyksen sain, eli sen pahimman yli oli kotona.

Hoidan itse, tai soitan äitini vähäksi aikaa (pari tuntia) apuun pahimpaan hätään. Tai jos nyt on ihan mahdotonta, niin sitten isä jää kotiin, mutta sitten saan olla oikeesti todella toimintakyvytön.

Riippuu sairaudesta. Jos se on sitä laatua, että oon vuoteenoma niin mies ottaa palkatonta ja hoitaa lapset ja kodin tai jos se ei mahdollista niin anoppi matkustaa Suomen toiselta puolelta hoitamaan lapsia. Jos kyseessä on vain tavis nuha tai muu vastaava, joka ei kaada petiin niin itse hoidan sitten.

Tarvii olla tosi sairaana, jotta jonkun muun apua tarvitsisin.
Silloin kun olin jalka kipsissä ja selkäranka tohjona, meillä lapset hoiti iltaisin mies. Päivisin kulkivatkin, toinen esikoulussa ja toinen päiväkodissa.
Rankkaa oli, mutta selvittiin siitä.

No en ole nyt raskaana mutta kyllä minä olen lapset hoitanut kun raskaana olen ollut, kolme lasta.:) Ja mä olen ollut riskiodottaja ja hypännyt äitiyspolilla ultrassa vähänväliä, mutta silti olen lapset hoitanut ja kodin. Tietysti mies auttoi sitten illalla kun oli kotona.

Jos miehellä on työpäivä, niin hoidan itse. Mies pystyy josakin määrin pitämään pekkasia akuuteissa tilanteissa, mutta toistaiseksi olen pärjännyt kotona lasten kanssa vaikka välillä onkin menty lähes "pää kainalossa" menttaliteetillä se päivä eteenpäin.

Minä niin paljon kuin pystyn. Isä silloin pääasiassa siis. Jos olen oikein kamalassa kunnossa ja mies ei saa vapaata niin mummo auttaa. Minusta siinä ei ole mitään vikaa pytää apua tai vastaanottaa sitä jos itse on kipeänä.

meillä minä itse mutta kun meillä oli oksutauti minulla ja 3 lapsella yhtä aikaa niin mies jäi töistä kotiin (sai saikun lasten sairauden vuoksi).kuolema olisikin tullut jos ei olisi apuna ollut,sen verran veti huonoon kuntoon tuo tauti,ja kun oli vielä noiden kolemn kipeen lisäks 3 tervettä hoidettavana.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
No en ole nyt raskaana mutta kyllä minä olen lapset hoitanut kun raskaana olen ollut, kolme lasta.:) Ja mä olen ollut riskiodottaja ja hypännyt äitiyspolilla ultrassa vähänväliä, mutta silti olen lapset hoitanut ja kodin. Tietysti mies auttoi sitten illalla kun oli kotona.

Oliko mies kotona kun kävit ultrassa?

Niin sairas en ole ollut että olisi edes pitänyt harkita sitä että mies jäisi töistä pois, mutta mikäli kyseessä ihan ns. perustauti eikä mitään vakavaa niin uskoisin pärjääväni ilman miestä.

Mun mies opiskelee, joten hänen on suht helppo tulla kotiin jos oon tosi sairas. Mutta, jos hänellä on esim tentti tai muuta tärkeää, niin pakkohan se on itse selviytyä. Kerran mies oli viikon reissussa 800km ja meihin iski vatsatauti, niin äitini tuli vapaaehtoisesti meille auttamaan, kun kuuli tilanteen. Hoiti meillä siis vatsatautipotilaita, eikä edes itse saanut tautia :)

Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
Jääkö isä töistä kotiin lapsia hoitamaan vai hoidatko itse lapset ja talouden pää kainalossa puolikuolleena?

kysyn vaan, kun en tiedä miten ihmiset ko. tilanteessa menettelee.
Mä olen sairaana ja tuntuu tosi rankalta selviytyä.

No itse niin kauan,ku henki pihisee,enkä tarvi sairaalahoitoa.

Miehellä mahdollisuus tehdä etätöitä kotoa, joitakin kokouksia varten ehkä joutuu menemään työpaikalle joksikin tunniksi. Mies joustaa tosi paljon töissä ja ei laskuta ylityötunneista (joita on paljon), joten työnantajakin joustaa puolestaan hienosti. Luotto pelaa molempiin suuntiin ja mies saa välillä ylimääräisiä lomapäiviä.

Yhteistyössä