Jos sinä ÄITI olet sairaana, kuka hoitaa lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Jääkö isä töistä kotiin lapsia hoitamaan vai hoidatko itse lapset ja talouden pää kainalossa puolikuolleena?

kysyn vaan, kun en tiedä miten ihmiset ko. tilanteessa menettelee.
Mä olen sairaana ja tuntuu tosi rankalta selviytyä.

Itse joudun hoitamaan vaikka kuinka sairaana olisin, mies ei ikinä jäisi töistä pois, eikä siihen taida olla mitään mahdollisuuttakaan työnantajan puolesta.

Jätän kyllä kaikki siivoukset jne. väliin ja teen vain pakolliset.

No jos oon niin sairaana ettei lastenhoito todellakaan onnistu esim. oksutauti, tosi korkea kuume, käsi paketissa jne..., niin sitten kyllä, mutta muuten kyllä pystyn hoitamaan lapset. Kerran on reilun viiden vuoden aikana käyny näin (leikkauksen jälkeen mies hoiti vauvaa).

sillon kun oli vielä hoitovapaalla niin minä hoidin itse. Ja nyt kun töissä niin poika on eskarissa. Niin tädit hoitaa. Yleensä poika ensin sairastaa ja sitten minä saan tartunnan häneltä.

Tuota mistähän työstä voi isä jäädä kotiin lapsia hoitamaan jos äiti on sairaana? Toki jos on sairaalahoitoa vaativa tila, mut jos tavallinen rapatauti :laugh:
Äiti sitä lapset hoitaa vaikka olis kuinka kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Tuota mistähän työstä voi isä jäädä kotiin lapsia hoitamaan jos äiti on sairaana? Toki jos on sairaalahoitoa vaativa tila, mut jos tavallinen rapatauti :laugh:

kylläpä vain monestakin työstä voi jäädä pois lapsia hoitamaan.. miehelläs taitaa olla paska duuni :D

Mahdollisimman pitkälle itse, mutta siinä vaiheessa, kun ei jalat enää tahdo kantaa ja parivuotias touhuilee itsekseen herra ties mitä, niin kutsutaan mies tai isovanhemmat apuun.

Lain mukaan palkallisena saa olla päivän poissa ja palkattomana sen jälkeen. Pakottava perhesyy.

Minä hoidan lapsen. On koettu oksu+ripuli lapsen kanssa, korkea kuume + flunssa. Sillon teen vain ja ainoastaan välttämättömät hommat enkä mitään ylimääräistä. Saatan jopa makoilla lattialla lapsen kiipeillessä ympäriinsä siinä. Lapsi nyt 1v.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Lain mukaan palkallisena saa olla päivän poissa ja palkattomana sen jälkeen. Pakottava perhesyy.

Lain mukaan saa jäädä mutta palkkaa siitä ei tarvitse maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Lain mukaan saa jäädä mutta palkkaa siitä ei tarvitse maksaa.

Ahaa, kiitti kun korjasit.

Yhteistyössä