Jos sikiö, vauva kuolee masuun, tuleeko oireita?

Onko mitään merkkiä siitä jos sikiö on kuollut kohtuun aikaisessa vaiheessa, siis ennenkuin potkuja tuntuu?
Huolestuttaa niin kauheesti kun välillä ei tunnu miltään, rinnat ei enää ole niin arat kuin alussa ja mahaa ei oikeastaan tunne. Rasituksesta kyllä välillä tuntuu kuin kohtu kovettuisi, tuntuu sellaiselta painavalta ja turvonneelta. Mutta voiko silti sikiö olla kuollut?

No mun kohdalla ei voi puhua vauvasta eikä vielä sikiöstäkään. Rv 8+3 oli kuitenkin kasvu loppunut, raskausoireetkin hiipui mulla pikkuhiljaa - väsymys katosi ja pahoinvointi. Alkoi tuntumaan, että onko siellä masussa elämää. Rv11+6 ultrassa selvisi, miten asia on ja seuraavana päivänä tuli kaikki ulos. :ashamed:

vieras
Ei yleensä ole mitään poikkeavaa olossa. Raskausoireet jatkuvat edelleen, tottakai koska istukka on se joka ne saa aikaan. Kun istukka vielä kerran on siellä kuolleellakin sikiöllä. Vuoto on merkkinä ja jos istukka irtoaa sehän vuotaa välittömästi. Muussatapauksessa et tunne mitään.

Se että raskausajan vaivat kuten pahoinvointi tai rintojen arkuus loppuu, eivät siis ole lainkaan mikään keskenmenonmerkki. Aivan alussa sekin muunmuassa voi niin olla, mutta suureksi osaksi ei ole. Noilla viikoilla jo enää harvemmin on se ensimmäinen hälyytyskello. Ensin yleensä vuotoa tai särkyä, tai ei yhtään mitäään tunnetta.

En mä nyt tiedä miks pelkään, mutta kaikkeahan sitä tulee huolehdittua :( Ehkä se johtuu siitä että elämässä on ollut niin paljon menetyksiä että on koko ajan pelko että jotain pahaa tapahtuu kuitenkin mulle.

Älä huoli
Mulla ei ollu raskaudesta mitään oireita, ei siis MITÄÄN, kunnes maha alko näkyä viikolta 14 eteenpäin, ja viikolla 18+0 tuntui ekat potkut. Mietin minäkin monta kertaa, että onko siellä enää ketään, kun MITÄÄN oireita ei ollut. Alussa tosin kyllä oli lievää pahoinvointia ja rinnat arat, mutta jonkun viikon 6-7 jälkeen nekin loppui.

Älä huoli
Alkuperäinen kirjoittaja Älä huoli:
Mulla ei ollu raskaudesta mitään oireita, ei siis MITÄÄN, kunnes maha alko näkyä viikolta 14 eteenpäin, ja viikolla 18+0 tuntui ekat potkut. Mietin minäkin monta kertaa, että onko siellä enää ketään, kun MITÄÄN oireita ei ollut. Alussa tosin kyllä oli lievää pahoinvointia ja rinnat arat, mutta jonkun viikon 6-7 jälkeen nekin loppui.
Nii, ja siis nyt tuo neiti tuolla nukkuu, ikää 9kk+=)

Mulla on viikkoja kohta 14 kasassa ja yhtäkkiä kauheat pelot iskeny. Minkäänlaisia vuotoja tai kipuja ei ole. Välillä maatessa kyllä tuntuu että kyllä se kohtu siellä kovana tuntuu ja kävellessäkin välillä. Mutta siis istukkako pitää raskausoireet silti voimassa vaikka sikiö olisi kuollut? Tyhmäksi itseni tunnen, vaikka on kaksi lasta jo entuudestaan.

jos se menee kesken, se menee. sitä on aika turha huolia , valitettavasti ja noilla viikoilla ei mitään ois edes tehtävissä, joten koita päästää irti turhasta huolehtimisesta.
se, että oireita ei oo niin eihän se mitään tarkoita =)
onnea odotukseen! kohta säkin jo avaudut täällä "MIKS SE EI VAAN SYNNY"-aloituksella :)

Voi kiitos lohdutuksista! Tässä vaan on hermot niin kireellä että tulee murehdittua ja pelättyä kaikkein pahinta. Eihän sille mitään voi jos menee kesken. Toivottavasti pääsen kuitenkin loppuun asti ja valittamaan että syntyis jo :)

mulla oli oireet jo kadonnu noilla viikoilla.
välillä saatto tissejä kolottaa jos osu johkin,mutta ei mulla muita oireita ollu oikein enää rv 9 jälkeen. huono olokin oli vaan viikonkestävä. ja tää viimesessä odotuksessa. kaikki 3 raskautta on ollu ihan erilaiset.

tuulis
voi,tiedän niin ton tunteen. Itse en ole tästä raskaudesta osannut nauttia,koko ajan pelottaa että jotain menee pieleen.:( varmaan kunhan liikkeet alkaa tuntumaan,niin mielikin paranee.:)

vierailija
voi,tiedän niin ton tunteen. Itse en ole tästä raskaudesta osannut nauttia,koko ajan pelottaa että jotain menee pieleen.:( varmaan kunhan liikkeet alkaa tuntumaan,niin mielikin paranee.:)
Itsekkään en osaa nauttia sitten yhtään tästä kolmannesta raskaudesta sillä kaksoisraskaudesta toinen on enää jäljellä ja kokoajan sellainen tunne, että menetän tämänkin koska nyt viikon jo ollut sellainen ns.tyhjä tunne vatsassa. Aivan kuin painon tuntu olisi hävinnyt ja tilalla tyhjätunne. Vatsakin on yhtäkkiä ruvennut pienentymään enkä enää torkahtele päivisinkään. Intuitio joka tulee vahvasti uniini sanoo, että tämäkin sikiö on kuollut. Toivon, että kerrankin(!!) intuitioni ja uneni olisi väärässä! Se olisi ensimmäinen kerta.

Yhteistyössä