Jos se ns.toinen aalto tulee ja on niin paha

• Viestiketjun aloittaja max
  • Ensimmäinen viesti
No haloo taas. Rokotebisnekset kukoistaa kun ihmiset pelotellaan hirveillä aalloilla, vaikka tuskin olisi tästäkään tullut sen kummempaa, lehdet vaan vouhottaa ja nyt retostellaan miten rokote pelasti kaiken :headwall:

Minkä takia riskiryhmät pitäs rokottaa uudelleen, kun juuri luin iltalehdestä että THL väittää rokotteen antavan suojan todennäköisesti vuosiksi...?

Vai antaako sittenkään..?
Tämä lausunto julkaistiin sopivasti kun päätettiin "koko kansan" rokottamisesta. Tähän asti rokotteen on sanottu suojaavan maks puoli vuotta, mutta nyt onkin hyvä kikka markkinoida jo maksettu rokote kansalle vuosien suojalla.

Vaimitenseoli?

Mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
No haloo taas. Rokotebisnekset kukoistaa kun ihmiset pelotellaan hirveillä aalloilla, vaikka tuskin olisi tästäkään tullut sen kummempaa, lehdet vaan vouhottaa ja nyt retostellaan miten rokote pelasti kaiken :headwall:
....tää on nyt tätä vouhotusta, ja pelotellaan toisella ja kolmannella aallolla, ja että se sit niittää enemmän ihmisiä... Ottakaa järki käteen !

a
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-84:
Silloin on sitten taas varmaan sama rokotus rumba edessä!
Ja mä olen käsittänyt että vaan riskiryhmät saisivat keväällä sen rokotteen.
Ei ole. Tämä rokote mikä nyt annettu antaa suojan pariksi kolmeksi vuodeksi.:)

kyllästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Ai, onks se taas muuttunut? On ollut meinaan puhetta, että ei anna pitkäaikaista suojaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Ai, onks se taas muuttunut? On ollut meinaan puhetta, että ei anna pitkäaikaista suojaa...
Itse ainakin lukenut ettei tämä yksi rokote antaisi juuri riskiryhmiin kuuluville tarpeeksi hyvää suojaa pidemmäksi ajaksi, siksi on ollut puhetta toisesta rokotteesta. Vaikka mistä sitä nyt enään tietää, tuntuu noi rokote jutut ja koko tauti olla joka lehdessä ja julkaisussa erilailla määritelty

lukekaa itte
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Itse ainakin lukenut ettei tämä yksi rokote antaisi juuri riskiryhmiin kuuluville tarpeeksi hyvää suojaa pidemmäksi ajaksi, siksi on ollut puhetta toisesta rokotteesta. Vaikka mistä sitä nyt enään tietää, tuntuu noi rokote jutut ja koko tauti olla joka lehdessä ja julkaisussa erilailla määritelty
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009112610667242_si.shtml

Epäilijä
http://www.demari.fi/content/view/8741/

"Infektiotautiopin professori ja HUS:n ylilääkäri Heikki Peltola sanoo, että sikainfluenssan toinen suuri aalto on hyvin epätodennäköinen. " Miksi THL sitten uhkailee tällä niin sanotulla toisella aallolla ihmisiä ja jankuttaa siitä rokotteesta? Missä ovat kaikki infektiotautien lääkäreiden asiantuntijalausunnot lehdistä? Miksi kaikki "asiantuntijat" sikainfluenssan myötä ovat lehdissä olleet vain ja ainoastaan THL:ä?

Yhteistyössä