Jos saisitte päättää tekisivätkö lapsenne...

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
mie
n. 30v saavat kasvaa ensin "aikuisiksi" ja miettiä mitä isona haluavat tehdä.
Mun lapsuudenkavereista ne jotka meni naimisiin parikymppisinä ja hankkivat lapset heti ovat eronneita katkeria yksinhuoltajia, ikävä kyllä .
 
:)
ehdoton 20-kymppinen! Pakkoko sitä on jättää siihen, että ura ym.elämässä kohdallaan, lapsella ei ole silloin kunnolla tilaa. Lapsi on siis vaan vanhempien oman elämän taakkana, jos vanhempana hankkii. Parikymppinen jaksaa telmiä lastensa kanssa, ja vielä osaa sen taidon luonnostaan. Sitä ei tarvitse opetella leikki- ja kasvatuskirjoista.
 
öö
noista kahdesta valitsisin ton 30 v, mutta mieluiten jotain siltä väliltä. jos saisin omalla kohdallani päättää, niin 25-30 ois ollu sopiva ikä saada eka lapsi. nyt oon kohta 34 ja lapseton :(
 
stra
Alkuperäinen kirjoittaja :):
ehdoton 20-kymppinen! Pakkoko sitä on jättää siihen, että ura ym.elämässä kohdallaan, lapsella ei ole silloin kunnolla tilaa. Lapsi on siis vaan vanhempien oman elämän taakkana, jos vanhempana hankkii. Parikymppinen jaksaa telmiä lastensa kanssa, ja vielä osaa sen taidon luonnostaan. Sitä ei tarvitse opetella leikki- ja kasvatuskirjoista.
Kyllä minäkin jaksan lasteni kanssa leikkiä, vaikka olen saanut heidät n. 30v. Ei 30v. mikään ikäloppu ole. :D Eivätkä lapset todellakaan ole mikään taakka, vaikka olemme opiskelleet ja tehneet töitä ennen lasten syntymää. Päinvastoin - meillä pystymme hyvin elättämään lapsemme ja minulla on varaa olla kotona hoitamassa pieniä lapsiamme.

Itse toivoisin lasteni saavan lapsia, kun heille aika on sopivin. Jos noista kahdesta minun pitäisi valita, niin mielummin lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä.
 
rigge
Itse toivoisin lasteni saavan lapsia, kun heille aika on sopivin. Jos noista kahdesta minun pitäisi valita, niin mielummin lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä.[/quote]

Tuohan on aivan ihmisestä kiinni. Rajaaminen 20 tai 30 -vuotiaaseen on yhtä kaukana toisistaan kuin Suomi on Kuubasta. Aika merkityksellisiä vuosia siinä, lapsen kanssa tai ilman. Jos lapselle voi tarjota turvallisen kodin ja luopua tietyistä nuoruuteen "kuuluvista" asioista ainakin jossain määrin, niin siittä vaan!
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
Toivon vain, että jos lapseni haluaisi lapsia, hän voisi niitä saada jonkun ikäisenä.
Hyvin sanottu.

Itse asiassa mäkin kirjoitin ihan hölmösti. Jo saan lapsen 34-35-vuotiaana niin se on varmasti minulle se paras ikä saada lapsi. Nuorempana ois varmaan jaksanut määrätyllä tavalla paremmin, mutta nyt on toisaalta kokemusta elämästä monelta kantilta. Ja halua antaa lapselle aikaa todellakin ainakin mulla on. Opiskelua ja töitä ihan tarpeeks takana.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
Toivon vain, että jos lapseni haluaisi lapsia, hän voisi niitä saada jonkun ikäisenä.
mä peesaan sua. Ite sain lapseni vihdoin yli kolmekympisenä eikä kyllä lapseni ole minulle taakka, jollaiseksi joku aikasempi väitti 30 vuotiaina lapsen saaneilla olevan.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja stra:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
ehdoton 20-kymppinen! Pakkoko sitä on jättää siihen, että ura ym.elämässä kohdallaan, lapsella ei ole silloin kunnolla tilaa. Lapsi on siis vaan vanhempien oman elämän taakkana, jos vanhempana hankkii. Parikymppinen jaksaa telmiä lastensa kanssa, ja vielä osaa sen taidon luonnostaan. Sitä ei tarvitse opetella leikki- ja kasvatuskirjoista.
Kyllä minäkin jaksan lasteni kanssa leikkiä, vaikka olen saanut heidät n. 30v. Ei 30v. mikään ikäloppu ole. :D Eivätkä lapset todellakaan ole mikään taakka, vaikka olemme opiskelleet ja tehneet töitä ennen lasten syntymää. Päinvastoin - meillä pystymme hyvin elättämään lapsemme ja minulla on varaa olla kotona hoitamassa pieniä lapsiamme.

Itse toivoisin lasteni saavan lapsia, kun heille aika on sopivin. Jos noista kahdesta minun pitäisi valita, niin mielummin lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä.
Kysyttiin mielipidettä ja sen sanoin :). Noh, mulla sattuu olemaan omaa kokemusta molemmista, kaksikymppisenä leikin ja hoidin lapseni 2kpl mallikkaasti, nyt yli kolmekymppisenä uusi sarja saman isän kanssa, niin en enää osaa, en jaksa yms. Nyt haen leikkejä kirjastoista yms. Omille lapsilleni toivon, että saavat lapsensa, kun aika on sopiva, mutta mieluiten parikymppisinä, eli eihän siihen taida esikoisella olla enää kymmentäkään vuotta, apuva!! :)
 
Varmaan 30v, oikeestaan noista aivan sama.
Mä olen kaksi vanhinta saanut alle 20v joten ei ole mitään teinivanhempia vastaan, luonnehan siinä ratkaisee :)
Mut oishan se hyvä et lukisivat ammatit itselleen ensin ja ehtisivät työelämässäkin olla, ja elää ihan rauhassa nuoruutensa eikä kirehtisi vanhemmuuteen :)
Mut siis muuten ihan sinäänsä sama :)
 

Yhteistyössä