Jos saisit tietää, että miehesi on pitkään tupakoinut salaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eka palo pinna, siis ihan sen takia, että salaili tuollasta. Sit juteltiin ja kyselin, miks ei ole kertonu ja syynä oli se, että häpes nuoruuden aikaisen paheen tuloo takas elämään. Tämä polttelu alko, kun menetimme poikamme. Suruunsa oli alkanu taas tupakkia vedellä. Minä ymmärsin täysin, sillä olin itte viittä vaille sortua samaan... mutta 20 vuotta savutta olleena pidin pintani. Tapahtuneesta on kulunu nyt kolme vuotta. Mies poltteli julkisesti jonkin aikaa, mutta päätti lopettaa ja nyt ollut savuton neljä kuukautta. Lähinnä täysi-ikäisyyden kynyksellä olevat lapset siitä alkoi huomautella, et kuinka vaarallista, ällön hajusta yms. touhua se on. (Fiksut muksut, kun tupakista pysyneet erossa, pontsit heille). Ei tarvi olla pirttihirmu, jos mies ei uskalla jotain kertoo, voi olla kyse vaan häpeästä tai muusta vastaavasta.

Ap:lle terkkuja :)

Kiitos taas. Mies kun kotiutuu töistä, on kyllä vaikea hillitä kiukkua. Raivoa. Tai mitä tämä nyt onkin...

Ja sanoi päivällä, että lopettaa nyt heti saman tien. En jaksa uskoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
En kyllä mitenkään voisi uskoa että olisi mahdollista, itse en polta ja kyllä haistaisin sen oitis

Ei sitä välttämättä huomaa, kun ei osaa yhtään epäillä, tekosyytkin menee helpommin läpi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos taas. Mies kun kotiutuu töistä, on kyllä vaikea hillitä kiukkua. Raivoa. Tai mitä tämä nyt onkin...

Ja sanoi päivällä, että lopettaa nyt heti saman tien. En jaksa uskoa...

Tuskin miehesi sinun kehotuksestasi lopettaa tupakoinnin, jos ei omaa halua löydy.

Ja tuo haju - miehellä on autossa nykyisin aina pastilleja (näin ei siis ole ollut aina..). Olen ihmetellyt, miksi niin tarkkana niitä hankkii ja vahtaa (on hiukan hienompia, raikastavia pastilleja). Nyt selvisi sitten sekin.

Hajua tosiaan olen huomannut, mutta sinisilmäisesti uskonut kuvittelevani kaiken. Sitä kun luottaa, niin...

No mua ei haittaisi vaikka tupakoi eikä se että valehtelee siitä. Luottamusta pitää olla joo, mutta saa aikuisella ihmisellä olla parisuhteessakin jotain yksityisyyttä. Jos se tupakointi ei kuitenkaan haittaa tai vaikuta tai vaikeuta sun elämää tai teidän perheen elämään, niin mä en ihan ymmärrä miten se sulle kuuluu? Jos mies häpeää sitä, niin anna sen olla rauhassa. Mäkin syön päivittäin salaa suklaapatukan mieheltäni joka siis luulee että mä olen päässyt siitä pahasta tavasta, se on vaan mulle tärkeä henkireikä ja miehestäni se on vaan lapsellista syödä makeaa joka päivä.f

Ja kyllä mua harmittaa/huolestuttaa tuo tupakointikin. Verenpaineiden ym. syiden vuoksi. Varsinkin, jos tupakointi tuosta lisääntyy. Jos toisesta aidosti välittää, ei haluaisi hänen tekevän itseään vahingoittavia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
En kyllä mitenkään voisi uskoa että olisi mahdollista, itse en polta ja kyllä haistaisin sen oitis

Ei sitä välttämättä huomaa, kun ei osaa yhtään epäillä, tekosyytkin menee helpommin läpi

mun kaikki tutu jotka polttaa niin niitten hengityskin haisee ihan kamalalle... vaatteissa sellainen tuoksu.. ehkä joku 1 vedetty rööki päivässä voisi jäädä huomaamatta mut jos muuten polttaisi niin varmasti haistaisin.

Mulle jäi nyt päähän vain pyörimään tuo, että aikuinen ihminen polttaa salaa.... Jos joku tuollaista tekee, niin mun mielestä siinä jää valehtelu jo toiseksi. Mä keskustelisin pitkään ja hartaasti siitä millaista on olla aikuinen ja käyttäytyä kuin aikuinen.

Ihmettelisin kyllä erittäin suuresti että miksi pitää valehdella..
*muoks* ja voisin ehkä vähän närkästyä "ylimääräisestä" rahanmenosta kun on muutenkin tiukkaa.

No viime uutena vuotena lopetettiin molemmat ja mies polttikin multa salaa. Aina välillä sanoin sille, et haiset kauan sit poltetulta röökiltä, mut se kielsi kaiken ja sanoi mun luulevan vaan. Sairaan iso ota siitä tulikin, kun sitten jäi lopulta kiinni. Ja tyhmänäni ratkesin ittekin polttamaan.

Tänä vuonna hiukan sama juttu, mut nyt se ihan rehellisesti on tunnustanut polttaneensa muutaman (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan), mut ei haise röökiltä. Ja mulla on paljon parempi mieli, kun rehellisesti on tunnustanut.

Yhteistyössä