Jos saisit rahaa joululahjaksi, mihin sen käyttäisit?

  • Viestiketjun aloittaja yllättynyt
  • Ensimmäinen viesti
yllättynyt
Tuli todellakin ihan puun takaa, joululahjaksi 100e jota en ikimaailmassa odottanut (en ole rahaa lahjaksi saanut sitten rippijuhlien). Kotiäitinä olen, mies töissä, lapsia kolme ja neljäs tulossa, joten täysin omiin menoihin en ole raaskinut rahaa käyttää moneen vuoteen. Kirpparit on oikeastaan ainoa paikka missä tulee shoppailtua ja törsättyä. Heti ajattelin että mihin tuollainen summa olisi viisainta sijoittaa? Tuntuu, että itseeni en raaski tuhlata, siis mitään kampaajareissuja tms. (leikkaan ja värjään itse hiukseni) joten ihmeissäni olen mitähän tässä tekisi... Jätän varmaan jemmaan odottamaan "pahaa päivää". Mitä sinä tekisit jos tuollaisen rahan saisit lahjaksi?
 
"kissa janson"
Mä laittaisin itseeni, kampaajaan, kauneushoitoon, vaatteisiin, tuoksuun ym. Meillä ei kyllä oo mitenkään taloudellisesti tiukkaa ja ehkä käyttäisin toisin muutaman kuukauden päästä kun olen kotihoidontuella kotona :D
 
Tilille tai rahastoon laittaisin. Siellä saisi odotella kavereidensa kanssa sopivaa käyttötarkoitusta.

Paitsi tietenkin jos se olisi antajansa toimesta osoitettu johonkin käyttötarkoitukseen, niin sitten tietenkin siihen.
 
yllättynyt
Ei ole antaja sanonut mihin se pitää käyttää.
Minulle tuo on todella iso raha, tuloni kun ovat tällä hetkellä vähän päälle 400e/kk (sekä lapsilisät kolmesta).
 
Tilille tai rahastoon laittaisin. Siellä saisi odotella kavereidensa kanssa sopivaa käyttötarkoitusta.
Rahastoon ei paljon 100euron summia voi pistää kertasijoituksena, kun yleensä se on 500e minimi :) Taisi olla joku lastenrahasto ainoa, mihin pystyi omassa pankissa pistämään pienempiä summia.

Pistäisin pikkurahalompakkoon (missä mulla on kaikki käteinen, jos sitä on) ja siitä sitten käyttäisin kun tarvetta olisi. Mutta jos johonkin pitäisi antajalle sanoa, mihin se menee, niin varmasti askartelutarvikkeisiin tuo tulee jossain vaiheessa käytettyä
 
"vieras"
Mä maksaisin sillä sähkölaskun. Kuulostaa tylsältä, mutta se helpottais elämää kovasti kun ois sekin riesa maksettuna ja jäis mulle pari euroa omaan käyttöönkin :D
 

Yhteistyössä