Jos saisit päättää... Käynnistys 20.12 vai syntyy milloin syntyy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olkoon sitten nimeni uhlkug
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olkoon sitten nimeni uhlkug

Vieras
Tää on nyt vähän tyhmä juttu, mut vaivaa muo kuitenkin..

Mulla LA 27.12, tosin jos asuisin naapurikunnassa LA olis 31.12, menkkojen mukaan, täälläkun mennään aina sen 28d kierron mukaan(eikä todellisen kierron mukaan)

Luultavasti menee tämä lapsen koko vanhaan malliin eli iso tulossa, tosin ison synnyttäminen ei ole ongelma, hyvin mahtuu tulemaan. keskimmäiset lapset syntyneet rv 41+1 ja 41+2, kuopus käynnistettiin rv39, ettei kasvaisi niin isoksi...

Käynnistyksestä jäi kuitenkin jotenkin ikävä maku, kivahan se oli mennä suunnitellusti sairaalaan lastenhoidon kannalta, mutta muuten luonnollisesti käynnistynyt synnytys oli parempi kokemus..

Nyt jo ollut puhetta että käynnistetäänkö vko ennen LA vaiko eikö.. Toisaalta aika varma jos käynnistetään 20.12, syntyy saman päivän aikana, ja jos kaikki ok, päästään jouluksi kotiin...

Toisaalta haluaisin odottaa, että käynnistyy itsekseen, olkoon sitten vaikka aattona.. toisaalta olisi kiva jos menisi ensi vuoden puolelle...

Mitä sitä tekis... Mitä sinä tekisit?

Jos lääkärit on sitä mieltä et käynnistys sillon ja sillon, niin mieluummin uskoisin niitä, kuin omia mielihalujani synnytyksen suhteen. Oma ja lapsen vointi menee kuitenkin kaiken edelle eikä se että minä päivänä syntyy.

[QUOTE="vieras";22364687]Jos lääkärit on sitä mieltä et käynnistys sillon ja sillon, niin mieluummin uskoisin niitä, kuin omia mielihalujani synnytyksen suhteen. Oma ja lapsen vointi menee kuitenkin kaiken edelle eikä se että minä päivänä syntyy.[/QUOTE]

Peesaan tätä.
Kuopuksellani oli LA seuraavan vuoden puolella, mutta lääkäri katsoi aiheelliseksi leikata (suunniteltu sektio) vuoden viimeisimpien joukossa. Ei haittaa yhtään :)
Mulla ei ole kokemusta luonnollisesti käynnistyneestä synnytyksestä, sillä kaksi muuta synnytystäni on käynnistetty. Sanovat sen oleva kivuliaampaa kuin jos luonnollisesti tulisi... AUTS! Onneksi ei enää ikinä :D

No mulla meni viimeksi yli 41+6 käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia. Tokikin toisen lääkärin mielestä vettä oli normaalisti ja toisen mielestä vähän... Nyt arvelen että yli menee taas, mutta mikäli lapsen henki ei ole vaarassa niin en anna käynnistää ainakaan ennen kuin 42 vko tulee täyteen. Ei ollut kovin hauska kokemus käynnistys joka päätyi imukuppiin. Omat vammat ovat sitä luokkaa että odotan mieluumin enemmän mikäli mitään mahdollisuuksia luonnolliseen käynnistymiseen. Ymmärtääkseni käynnistetyt synnytykset johtavat useammin imukuppiin, sektioon sun muihin komplikaatioihin. Saas nähdä kuinka käydään tällä kertaa.

No, jos se käynnistys etenis niinkuin mulla, niin se lapsi olis 20. päivä aloitetun käynnityksen tuloksena syntynyt 23. päivä ja joulu olisi mennyt synnärillä... Mutta eiköhän yhden joulun vietto ole tuossa aika toisarvoinen seikka ja valitsisin sen vaihtoehdon joka olisi vauvalle turvallisempi (eli jota lääkärit suosittelisivat).

[QUOTE="vieras";22364687]Jos lääkärit on sitä mieltä et käynnistys sillon ja sillon, niin mieluummin uskoisin niitä, kuin omia mielihalujani synnytyksen suhteen. Oma ja lapsen vointi menee kuitenkin kaiken edelle eikä se että minä päivänä syntyy.[/QUOTE]

Mulla siis isoja lapsia nuo keskimmäiset 4,5kg ja 5kg, tosin ei mitään ongelmia synnytyksissä, ovat olleet myös pitkiä (56cm). Hyvin ovat soljahtaneet ulos parin minuutin ponnistuvaiheella.

kuopuksen kanssa ehdottelivat että käynnistetään vko ennen LA, ettei kasva yhtä isoksi. Tutkin sitten asiaa, ja suositukset sanoivat näin : "Epäily sikiön suuresta koosta eli makrosomiasta ei ole sellaisenaan käynnistyksen syy. Vaikka sikiö olisikin iso, itsestään käynnistynyt synnytys on toivottavaa."

Lasten hoidon kannalta suostuin kuitenkin viimeksi käynnitykseen, mutta nyt en toisaalta haluaisi niin vaikka se siis olisi helpompaa täälläkin kertaa lasten hoidon kannalta....

TOKI oma vointi ja lapsen vointi on pääasia, enhän tiedä vielä miltä sitten joulukuussa tuntuu.. Mutta käynnistetty synnytys ei ole oikeasti lähellekään niin ihana kokemus kuin luonnollisesti käynnistynyt..

Odottaisin että tulisi luonnostaan ellei olisi joku todella painava syy miksi käynnistetään.

Voi olla että syntyy vasta päiviä sen jälkeen kun aletaan käynnistää.

Yhteistyössä