Jos saisit nyt valita niin veisitkö lapset (jos ainakin kaksi lasta) päiväkotiin vai pph:lle?

• Viestiketjun aloittaja tavis
  • Ensimmäinen viesti
tavis
Miksi? Pähkäilen tässä sitä mihin kannattaisi viedä 4v ja 1v hoitoon. Päiväkodissa se hyvä puoli ettei ole varahoitopaikkoja tms jos hoitaja sairastuu tms. Mutta että pärjääkö yksi vuotias sielä, hän on kyllä aika reipas ikäisekseen.

Päiväkotiin, tai siis mieluiten ryhmikseen. Olisi useampi hoitaja, ei varahoitopaikan tarvetta ja aina tuttuja hoitajia vaikka joku sairastuisikin, pph:n kanssa myös mahdollista ettei oikeen kemiat natsaa ja se onkin huonompi homma..

Meillä on syksyllä poika menossa (silloin 1v.) pph:lle. Nyt ollaan useaan kertaan käyty vierailemassa ja puistoilemassa kyseisen hoitajan ja lapsien kanssa ja sen vaan sanon, että minnekkään muualle en kokemani/näkemäni perusteella poikaa hoitoon veisi!

bud
Päiväkotiin! Ehdottomasti! Huono kokemus löytyy pph:sta. Toki päiväkodissakin voi olla huonoja ja ei-motivoituneita hoitajia, mutta siellä on myös muita, jotka varmasti huomaavat asian. Meillä oli vain lapsen sana hoitajan sanaa vastaan.

tykkää
ehdottomasti. Päiväkodeissa on aivan liikaa hälyä ja melua ja liian kuormittavia varsinkin 1-vuotiaalle. Tämähän on tutkittu ja todettu mm. Liisa Keltinkangas-Järvisen toimestakin. Hän suosittaa alle 3-vuotiaille pph:a. Minä en kuuna maailmassa veisi lastani päiväkotiin. Meillä on aivan ihana pph:ja, joka todella "rakastaa" hoitolapsiaan.

Vaikea uskoa että kun ryhmässä on neljäkin hoitajaa ettei keneenkään luottaisi, mutta paljonkin olen tarinoita kuullut kun ei pph:n kanssa luottamus pelaa, miten sitten toimitaan?
Vaihdetaan toiselle ja toivotaan parasta..? Nämä tarinat on kyllä suuri syy siihen etten omia lapsiani pph:lle tule koskaan viemään.
*MUOKS* Vanhemman lapseni pk-ryhmässä on kyllä ollut täti josta en itse pitänyt, mutta vaikutuksen teki se kuinka lapsi itkun kanssa jäi tälle tädille ja kun tämä huomattiin, mahdollisuuksien mukaan joku muu oli vastassa kun aamulla poika meni hoitoon (enkä itse ehtinyt mainita asiasta).

gg
Päiväkotiin ehdottomasti. Siellä eivät lapset ole yhden ihmisen mielivallan alla, etenkin tuo pienin, joka ei pysty kokemuksistaan kotona kertomaan.

Itse olen vienyt pk:hon lapseni ryhmänä: 1, 2 ja 5 v.

minä
Mä tekisin täysin saman ratkaisun kun tein noin 5 vuotta sitten.
1v8kk meni pph:lle ja 4v meni päiväkotiin, meillä tosi toimiva ja loistava ratkaisu.
Ikinä en alle 3 vuotiasta veisi päiväkotiin, sen verran olen kokemuksia kuullut monesta eri päiväkodista, noi pienet jää auttamatta jalkoihin

Yhteistyössä