Jos saisit ja haluaisit/tarvitsisit, niin mitä haluaisit korjata itsessäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon hammasremonttia olen ihan oikeasti harkinnut. Eli ekaks leegot kuntoon, sit suoraks ja vaaleemmaks. Mikään hollywood-hymy ei ole tavoite, vaan sellainen purukalusto, jota kehtais hymyillessäkin vähän väläyttää. Jouduin teininä syömään pitkän kortison-kuurin joka pilasi mun hampaat.

Muuten olen oikein tyytyväinen itseeni.
Mitäs kortisoni tekee hampaille? Kaikenmoisia haittoja siitä tiiän, mutta hampaisiin liittyvää en muuta kuin että muuttaa syljen koostumusta. Ite syönyt bauttiis kakskytviis vuotta... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon hammasremonttia olen ihan oikeasti harkinnut. Eli ekaks leegot kuntoon, sit suoraks ja vaaleemmaks. Mikään hollywood-hymy ei ole tavoite, vaan sellainen purukalusto, jota kehtais hymyillessäkin vähän väläyttää. Jouduin teininä syömään pitkän kortison-kuurin joka pilasi mun hampaat.

Muuten olen oikein tyytyväinen itseeni.
Mä sanoin hammaslääkärille tuosta että vuosien kortisonikuurit on pilannut mun hampaat niin pokalla kehtas väittää ettei moisesta ole kuullutkaan, itse olen vaan tämän aiheuttanut että 18 hammasta on täynnä reikiä, kymmenen ehjää jopa suussa... Siis aivan kamalaa, en tiedä mistä saisin rahat nukutuksessa tehtävään korjaukseen, pelottaa sepsis hampaiden vuoksi.. :ashamed:
Ja vauvojen takia inhottaa hampaat, mutta itse tiedän että johtuu lääkkeistä joten en usko periytyvän lapsille jos niiden suuhygieniasta pidän tarpeeksi huolen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon hammasremonttia olen ihan oikeasti harkinnut. Eli ekaks leegot kuntoon, sit suoraks ja vaaleemmaks. Mikään hollywood-hymy ei ole tavoite, vaan sellainen purukalusto, jota kehtais hymyillessäkin vähän väläyttää. Jouduin teininä syömään pitkän kortison-kuurin joka pilasi mun hampaat.

Muuten olen oikein tyytyväinen itseeni.
Mitäs kortisoni tekee hampaille? Kaikenmoisia haittoja siitä tiiän, mutta hampaisiin liittyvää en muuta kuin että muuttaa syljen koostumusta. Ite syönyt bauttiis kakskytviis vuotta... :/
Hmm.. en mä nyt todellakaan ole varma mutta kai se vaikuttaa hampaisiin niin ku luustoonki? Tai sit mun kohdalla se on tää sairaus, koska muutkin "tautilaiset" on valitellut samaa, jossakin joku yhteys on, joko kortisoni tai Crohn, pitääpä joskus oikein alkaa selvittelee jos taudin vuoksi pääsisinkin kunnalisen puolen hoitoon nukutuksella *idealamppu sytty* tuskin kuitenkaan pääsen mutta voihan sitä yrittää...

Niin ja sori ku puutuin tähän keskusteluun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Hmm.. en mä nyt todellakaan ole varma mutta kai se vaikuttaa hampaisiin niin ku luustoonki? Tai sit mun kohdalla se on tää sairaus, koska muutkin "tautilaiset" on valitellut samaa, jossakin joku yhteys on, joko kortisoni tai Crohn, pitääpä joskus oikein alkaa selvittelee jos taudin vuoksi pääsisinkin kunnalisen puolen hoitoon nukutuksella *idealamppu sytty* tuskin kuitenkaan pääsen mutta voihan sitä yrittää...

Niin ja sori ku puutuin tähän keskusteluun..
Kaveri käy kunnallisessa nukutuksessa ihan vaan jännittämisen vuoksi. En tajua miksei sinne pääsisi jos syy on tarpeeksi hyvä. Kokeile :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Hmm.. en mä nyt todellakaan ole varma mutta kai se vaikuttaa hampaisiin niin ku luustoonki? Tai sit mun kohdalla se on tää sairaus, koska muutkin "tautilaiset" on valitellut samaa, jossakin joku yhteys on, joko kortisoni tai Crohn, pitääpä joskus oikein alkaa selvittelee jos taudin vuoksi pääsisinkin kunnalisen puolen hoitoon nukutuksella *idealamppu sytty* tuskin kuitenkaan pääsen mutta voihan sitä yrittää...

Niin ja sori ku puutuin tähän keskusteluun..
Kaveri käy kunnallisessa nukutuksessa ihan vaan jännittämisen vuoksi. En tajua miksei sinne pääsisi jos syy on tarpeeksi hyvä. Kokeile :)
Täytyypä yrittää, mistähän moista kannattaa edes kysyä? Täällä hesassa tuo on varmastikin aikas mahdotonta mutta yritän kunhan tässä saan aikaseks, jotenkin se on vaan niin... No mutta siis tuohon mein hampilaan on turha tuollaisesta soittaa, mihinkäs sit?
 
Tissit. :D Vähän vois kohottaa. Masu kaipaa korjausta, mut siihen riittäis varmaan ihan jumppa ja sama koskee peppua. Pari hankalaa luomea poistaisin ja poistankin jossain vaiheessa, vaikka ei näkyvillä olekaan.

Tällasenaankin ihan ok, mut jos joku muu kerran maksais... Silmäleikkaukseen tahtoisin, niin pääsis rilleistä eroon. Toisaalta, saahan näillä vähän ilmettä uusittua. :)

*Muoks* Ylimääräsistä karvoista olis kans kiva päästä, niin ei tartteis olla höyläämässä ja nyppimässä. Mut kyl niittenkin kans elään pystyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Täytyypä yrittää, mistähän moista kannattaa edes kysyä? Täällä hesassa tuo on varmastikin aikas mahdotonta mutta yritän kunhan tässä saan aikaseks, jotenkin se on vaan niin... No mutta siis tuohon mein hampilaan on turha tuollaisesta soittaa, mihinkäs sit?
Mulla ei ole harmainta hajua... :/ Omalta lääkäriltä? Saisko siltä apua?
Ja me asustellaan Vantaalla, mutta Hesassa tosiaan taitaa olla huonommassa jamassa noi hammaslääkärijutut...
 

Yhteistyössä