Jos saisit 5000? ylimääräistä, ja se pitäisi säästää/sijoittaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
määräaikaistalletustilille kunnon korolla.

Millaiselle, ja mikä on "kunnon korko"? =)

vaikka tollanen Nordean TalletusPlus tili, talletusaika 2v.

Talletuskorko 2,00 %/v + 10 % lisäkorko joka toteutuu jos kaikkien kolmen viiteosakkeen kurssi on määräytymispäivänä samalla tai korkeammalla tasolla kuin lähtöpäivänä.

tossa ois vähän riskiä mukana. jos kaikki menis putkeen ni sais (2% * 5000e * 2v) + 10% * 5000e = 700e ja jos ei menis ni sais kuite 200e.

Jaahans!!
Toi ois muuten hyvä juttu, mut mie en Nordeaan menis =)
Vaik varmaan löytyis muistakin pankeista vastaavia... =)

Miksei Nordeaan? Kaikissa pankeissa tosin hyvät ja huonot puolensa..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
sijoittaisin kissoihin, pari narttua tuolla hinnalla sais tänne vihdoin hommattua

Kuvitellaan, että teillä oltais kissa-allergikkoja. Entäs sitten?

no, niillä kissoilla ei oo karvoja eli voisin ottaa :D

Ei kissan karvat yleens allergiaa aiheuta *nusnusnus* :saint: :saint: :D :D :D ;) ;)

mutta ku mä haluun :kieh:

okeiokeiokei!
Osta pari mirrii. :D

määräaikaistalletustilille kunnon korolla.

Millaiselle, ja mikä on "kunnon korko"? =)

vaikka tollanen Nordean TalletusPlus tili, talletusaika 2v.

Talletuskorko 2,00 %/v + 10 % lisäkorko joka toteutuu jos kaikkien kolmen viiteosakkeen kurssi on määräytymispäivänä samalla tai korkeammalla tasolla kuin lähtöpäivänä.

tossa ois vähän riskiä mukana. jos kaikki menis putkeen ni sais (2% * 5000e * 2v) + 10% * 5000e = 700e ja jos ei menis ni sais kuite 200e.

Jaahans!!
Toi ois muuten hyvä juttu, mut mie en Nordeaan menis =)
Vaik varmaan löytyis muistakin pankeista vastaavia... =)

Miksei Nordeaan? Kaikissa pankeissa tosin hyvät ja huonot puolensa..

No mulla olis paljon syitä, en ala sen paremmin kirjotteleen. mutta varmasti on noi, että kaikilla pankeilla on puolensa. =)

Kävisin heti hakemassa Saksasta yhden koiran jonka perään olen tässä kuolannut jonkin aikaa.. ;) Lopuilla remppaisin tätä taloa.
Ei se koira maksaisi kuin 3000 euroa+lennot. Mies ei oikeen lämpene idealle, kumma mies.. :xmas:

Riippuen muusta rahatilanteestani. Jos ei olisi paljoa muuta vararahastoa, laittaisin johonkin missä se olisi melko riskittömästi ja kohtuullisen nopeasti saatavissa käyttöön. Määräaikaistili tai korkorahasto. Jos nuo eivät olisi ainoat vararahat ja mahdollisuutta ottaa riskiä enemmän, todennäköisesti johonkin edulliseen osakerahastoon. Osakkeitakin voisi ostaa, jos jaksaa perehtyä asiaan.

Säästäisin käsirahaksi asunnon ostoon. Meillä kun ei takaajia ole, niin käsiraha pitää kerätä itse pienistä tuloista. Ei ihan helppo homma. Viistonnia helpottas urakkaa kummasti.

Laittaisin Fennian sijoitustilille, jonne olen jo aikaisemmi laittanut summan rahaa. Tuotto on riskitön, mutta rahat ovat ainakin inflaatiosuojattu ja vähän tulee ihan todellistakin korkoa (siis sen inflaation päälle).

Riippuisi miten pitkäksi aikaa se pitäisi sijoittaa. Jos esim. kymmeneksi vuodeksi, sijoittaisin pariin, kolmeen eri pörssifirmaan; jos alle vuodeksi, sijoittaisin määräaikaistalletukseen.

Yhteistyössä