Jos saisit 0 eur lapsesi hoitamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun on kamalan vaikea kuvitella tilannetta jossa tulisin raskaaksi niin, että olisin minimiäitiyspäivärahalla ja miehen elätettävä, että sikäli en osaa ottaa kantaa... Mutta meillä yhteinen tili on todellakin yhteinen tili, johon käyttöoikeus on molemmilla. Tosin sinne rahaakin laitetaan yhtä paljon, että sikäli... Lisäksi molemmilla on oma tili ja omat rahat joilla saa tehdä mitä haluaa. Molemmat ollaan aika järkeviä rahankäyttäjiä ja molemmat käydään töissä, että silleen ei tarvitse rahasta riidellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mulla on säästöjä jotka olen ennen avioliittoa säästänyt ja meillä ei ole avioehtoa miehellä vain asuntolainaa.Lisäksi maksattaisi kaikki laskut mitkä on meidän avoliiton aikana maksanut silloin kun en saanut työmarkkinatukea ja hänellä ei ollut elatusvelvollisuutta kuten avioliitossa on.

Äääh. Sä oot taas tää sama porvoolainen, jolla on miehen kanssa lapsi koska mies pakotti tekemään lapsen ja entisestä avioliitosta yksi lapsi, jota miehesi ei anna tavata, jne...

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Niin mulla on säästöjä jotka olen ennen avioliittoa säästänyt ja meillä ei ole avioehtoa miehellä vain asuntolainaa.Lisäksi maksattaisi kaikki laskut mitkä on meidän avoliiton aikana maksanut silloin kun en saanut työmarkkinatukea ja hänellä ei ollut elatusvelvollisuutta kuten avioliitossa on.

Äääh. Sä oot taas tää sama porvoolainen, jolla on miehen kanssa lapsi koska mies pakotti tekemään lapsen ja entisestä avioliitosta yksi lapsi, jota miehesi ei anna tavata, jne...

mä mietin kans että samankuulosta ruikutusta on.. mitkän vinkit ei kelpaa mut pakko vinkua..

Niin yksin on lyhentänyt ja ainoastaan miehen nimissä tämä talo on.Mutta kun velat maksaa ei tästä paljoa jää tietää mun säästötilistä joten sitä en pysty enää mitenkään suojaamaan.

Meillä on omat tilit.Meillä se jonka tilillä on sillä hetkellä rahaa ostaa ruoat,maksaa laskut ,molempien hek.koh.menot jne.. eli käytännössä yhteiset rahat vaikka eri tileille .

Niin yksin on lyhentänyt ja ainoastaan miehen nimissä tämä talo on.Mutta kun velat maksaa ei tästä paljoa jää tietää mun säästötilistä joten sitä en pysty enää mitenkään suojaamaan.

Pystyyhän. nosta se tyhjäksi ja jemmaa rahat jonnekin. Se siitä. Voit sanoa, että kulutit rahat kun miehesi pölli hoitovapaatukesi. Jos et halua apuja tai neuvoja/ ole valmis toimimaan omaksi parhaaksesi, on ehkä parempi pysyä hiljaa ja lopettaa ruikutus.

ja pystythän!
siirrät lapsen tilille rahat!pyydät sukulaistasi esim äitiä tai vastaavaa avaamaan lapselle tilin säästämistä varten ja humpsis rahat sinne.
eikä sun äijän tosta tarvi tietää mitään kun vain yhden allekirjoitus tarvitana jos edes sitä kun annat lapsen hetu..
ja joo onnistuu koska mun pojan kummitäti avas pojalle säästötilin ja mun nimiä yms tarvittu mihinkään vain lapset hetu..
erossa ne lapset katsotaan lapsen rahoiksi.

Kuulostaa tuo miehen erolla uhkailu siltä, että haluaa pitää sinua talutusnuorassa. Kova vaan kovaa vastaan; mä en ikinä suostuis yhteiseen tiliin, kulut jaetaan puoliks ja kumpikin maksaa omalta tililtä.

Alkuperäinen kirjoittaja vingu:

ja pystythän!
siirrät lapsen tilille rahat!pyydät sukulaistasi esim äitiä tai vastaavaa avaamaan lapselle tilin säästämistä varten ja humpsis rahat sinne.
eikä sun äijän tosta tarvi tietää mitään kun vain yhden allekirjoitus tarvitana jos edes sitä kun annat lapsen hetu..
ja joo onnistuu koska mun pojan kummitäti avas pojalle säästötilin ja mun nimiä yms tarvittu mihinkään vain lapset hetu..

niin ja erossa katsotaan sinun sanomistasi ettei sinulla ole yhteisiin rahoihin ollut käyttöoikeutta ollenkaan ja oikeus katsoo sinun ja lapsen elämisen turvaamiseen ettei sua maksateta miehen talolla koska se jää miehelle erossa..
ja jos jotain vielä vingut niin kuhan vaan vingut sitten aikas kuluks ja neuvot ei kelpaa.

Jaa meillä on omat tilit ja niin haluan myös tulevaisuudessa olevan, mutta nyt kun olen kotona meillä rahat mitkä tulee kelalta menee mun tilille ja ne on lähinnä meidän huvittelurahoja ja ostan toki mun ja lasten vaatteet niillä ja ellei ne riitä, käytän visaa ja mies sitten siirtää mulle että saan sen visalaskun maksettua. Mielestäni kiva niin, niin mies näkee että mihin ne rahat menee ettei tarvi kysellä. Mies maksaa ruoat ja kulut.

Vaikka ukkos tietää sun säästötilistä niin voit nostaa tilisi tyhjäksi välittömästi ja piilossaa rahat. Esim annat säilöön vanhemmillesi tms. Kai sulla joku luotettava ihminen on? Jos ei muuta niin vuokraat pankista tallelokeron, eri pankista kuin missö sun rahat nyt on.
Mitä sä teet tollasella miehellä? Sehän vaan alistaa sua. Parempi on ilman. Ja talo menee jakoon ilman muuta. Eikä muuten voi vaatia sulta avoliiton aikaisia maksuja takaisin. Ja vaikka vaatisi meinaaatko olla sen orja lopun elämääsi?

ja pystythän!

Ja ne muuten pysyykin lapsen rahoina. Tuollainen katsotaan juridisesti päteväksi lahjaksi. Eli niitä ei voi nostaa itselle takaisin. Tällöin ihan varmasti noin sekopäinen ex tekisi maistraattiin ilmoituksen, että äiti on kavaltanut lapsen rahat, ja oikeassa mies olisikin.

Miksi tulla tänne valittamaan, kun ei kuitenkaan ole asian eteen valmis tekemään mitään?
Ei oo kauaa aikaa, ku täällä palstalla oli ihan samantapainen aloitus, että yhteiselle tilille menee rahat, mutta ei pääse sinne käsiksi, eikä mies anna rahaa ym ym.

Miksi haluat jäädä suhteeseen jossa sinua alistetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi tulla tänne valittamaan, kun ei kuitenkaan ole asian eteen valmis tekemään mitään?
Ei oo kauaa aikaa, ku täällä palstalla oli ihan samantapainen aloitus, että yhteiselle tilille menee rahat, mutta ei pääse sinne käsiksi, eikä mies anna rahaa ym ym.

Miksi haluat jäädä suhteeseen jossa sinua alistetaan?

Johan se on valittunut monta kuukautta toi sama tyyppi. Milloin mistäkin. Aina sillä on viisitoista muttaa ja hyvää selitystä ja syytä miksi hän ei voi vain lähteä. Ei se yksinkertaisesti uskalla ottaa vastuuta omasta elämästään. On paljon helpompi ruikuttaa ja olla marttyyri. Näitä on Suomenmaa täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja pystythän!

Ja ne muuten pysyykin lapsen rahoina. Tuollainen katsotaan juridisesti päteväksi lahjaksi. Eli niitä ei voi nostaa itselle takaisin. Tällöin ihan varmasti noin sekopäinen ex tekisi maistraattiin ilmoituksen, että äiti on kavaltanut lapsen rahat, ja oikeassa mies olisikin.

katos kun siihen laittaa käyttöoikeus äidillä niin silloin äidillä on myös käyttöoikeus eikä rahat ole lapsen..ota selvää asioista pässendaali..eli jos tili on vain lapsen se on lapsen mutta jos käyttö oikeus on äidillä niin äiti saa käyttää tiliä..

Ei ole sukulaisia ketkä tukisivat mua tässä tai missään asiassa.Enkä voi rahoja lapsen tilille laittaa koska ne mun elämistä varten kun olen työtön.

no onhan sulla sitten rahaa..voi vittu mitä seliseliseli juttua taas.

Ei ole sukulaisia ketkä tukisivat mua tässä tai missään asiassa.Enkä voi rahoja lapsen tilille laittaa koska ne mun elämistä varten kun olen työtön.

Jos sä et aio erota, niin mitä helvettiä sä täällä oikein rutiset??

Mun tulee kyllä mieleen provo, kun tämän ketjun lukee läpi. En voi fiilareilleni mitään :xmas: :xmas: .

Mutta joo, en voisi kuvitella tollasta tilannetta. Meillä oli aikoinaan yhteinen tili ja kortit kummallakin tiliin. Ja kumpikin käytti tiliä ihan samalla tavalla.
Sitten vaihdettiin pankkia lainan takia ja sieltä sanoivat, etteivät enää aukaise mielellään yhteisiä tilejä, koska avioero- riita ja kiusaustilanteita tulee yllättävän paljon.
Eli nyt erilliset tilit ja homma toimii. Silti on "yhteiset" rahat vaikka on erilliset tilit.

Oletko se sama tyyppi jonka mies ei antanut ostaa niitä pannulappuja? Itse en todellakaan suostuisi missään tilanteessa siihen että joutuisin anomaan viikkorahaa mieheltä.

En ole koskaan pannulapuista puhunut eroaminen ei aina ole helppo ja yksinkertainen ratkaisu.

Ei olekaan. Mutta helppoa ja yksinkertaista ei ole myöskään sun nykyinen elämäsi. Ja niin se vain on: jos haluaa jotain saavuttaa, niin sen eteen pitää nähdä vaivaa ja ottaa riskejä. Ei asioita saavuta tule vain niin, että haluaa elää helppoa elämää.

Yhteistyössä