Jos saisit 0 eur lapsesi hoitamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Niin jos saisit minimiäitiyspäivärahan ja se menisi yhteiselle tilille jota et voi käyttää koska sinulla ei ole korttia,niin hoitaisitko ilmaiseksi lastasi?olen jo kuukausia saanut sen vähän yli 400 eur kk mutta mitään en ole itselleni saanut.Eli vanhat vaatteet yms.3krt vuodessa pääsen kampaamoon.Mies maksaa asuntolainan ja ruuat.

Siis no kysymys on vähän tökerö. Kyllähän mä hoitaisin omaa lastani, vaikka siitä pitäisi maksaa :D Mutta siis josko kysyt toimiiko miehesi oikein niin vastaukseni on, että jätä se paska :D

Mihinkäs tilille sinun palkkarahasi menisivät?

Ethän sinä varmaan omaa lastasi rahasta hoida, kysymyksesi on vähän omituinen... Mutta jos meinaat onko pointti se, että onko oikein että mies hallitsee kaikkia taloutenne rahoja niin siihen vastaukseni on yksiselitteisesti EI!!

Jokaisella on oikeus omaan rahaan ja tuloihinsa, miten ihmeessä olet tuohon suostunut??? Käy avaamassa oma tili ja ilmoita kelaan uusi tilinumero!

no, toi on mulle aika absurdi tilanne...

jos joskus pääsis noin käymään, jatkaisin lapsen hoitoa yksinhuoltajana. en jäisi suhteeseen jossa pelataan tuollaista valtapeliä ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa.

no ensinnäki, kyllä mä lastani ilmatteeks hoitasin, kukas muukaan? paitsi mies tietenki mutta..

ja kyllä sun täytyy saada joko omas pois, tai sitte mies ostaa sulle sen mitä sä tarttet.

en antais omia rahojani tilille, johon mulla ei ole korttia... meillä yhteinen tili, johon molempien rahat menee ja kumpikin käyttää vapaasti, niin kuin parhaaksi katsoo ilman, että toisella on asiaan sanomista. Jos ei toimis, olis eri tilit ja kulut jaettais.

Hoitaisin toki, koska lapsen etu on ykkösenä. Muuttaisin vain ehdot sanomalla miehelle, että rahaa tänne tai käydään hakemassa eropaperit. MIKSI IHMMEESSÄ NAISET SUOSTUVAT TULLAISEEN KOHTELUUN?

Mun mies maksaa mulle 500 ?/ kk kulukorvauksia lastenhoidosta hlökoht. tilille, lisäksi saan tuon hilppa yli 400 ? tuen, lapsilisän sekä mies maksaa asumisen, isommat kulut, ruoan ja ulkomaanreissut (useita kertoja per vuosi). En anna kenenkään kävellä ylitseni, eipä silti että mieheni ei haluaisikan kohdella minua kuin tiskirättiä.

En koskaan ole suostunut enkä suostu vain yhteiseen tiliin.
Halutessaan voi siirtää molemmat jonkin summan erilliselle yhteiselle tilille,mutta omani pidän.
Ja niin on miehelläkin.
Riitaa ei rahasta ole koskaan tullut.

Joo ei mulle myöskään tartte palkkaa maksaa mun oman lapsen hoitamisesta, mutta kyllä sitä pitää edes vähän olla rahaa elämiseen. Se määrä riippuu sitten perheen kokonaistuloista, meillä ei ole sun tai mun rahoja vaan kaikki menee yhteiselle tilille kummankin palkat ja lapsilisät. Se on sit sattumasta kiinni ja ajankohdasta, kumpi tienaa enempi. Yleensä mun mies, joskus on tosin ollu toisinkin päin että minä olen ollut pääasiallienen elättäjä :)

Yhteinen tili on sellainen, jota molemmat pystyvät käyttämään.
Hommaa siihen kortti, tai sit ohjaat ne omat rahasi eri tilille ja käytät sieltä.

Ei tuo oikein ole, että toinen määrää kaikesta rahankäytöstä. Ei, vaikka kuinka olisi se enemmän tienaava.

Olisko ap vakavan keskustelun paikka miehen kanssa..?

Olethan tietoinen siitä, että on olemassa termi "taloudellinen väkivalta" tämä voidaan valtasuhteita ajatellen rinnastaa henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan sekä heitteillejättöön!!!

Mieheltä joko ajattelematonta tai törkeää vallankäyttöä!!!!!!

No mä ennen lasta työtön en saanut mieheni tulojen takia jotka eivät isot olleet edes työmarkkinatukea miehen rahat menee ja sille tilille maksaa laskut,asuntolainan,bensat,ruuat yms.

On keskusteltu aiemmin mulla oli kortti sinne yhteiselle tilille tosin käytin sitä vain äärimmäisessä hädässä nyt kun tuli viikonloppuna riitaa mies otti kortin pois.

Hoitaisin tietysti, oma lapsihan se on. Mutta herää todellakin kysymys mikä ihmeen yhteinen tili tuollainen on, mihin kuitenkaan ei ole pääsyä kuin miehelläsi? Mikset avaa itsellesi omaa tiliä? Älä nyt hyvä nainen suostu tuollaiseen!!!

Meillä on yhteinen tili ja omat tilit. Molemmilla samat nettitunnukset kaikille koko perheen tileille, joten molemmat voi siirrellä rahoja / maksella laskuja miten lystää.
En ole vuoteen käynytkään nettipankissa. Mies pitää huolen, ettei tilini saldo tipu alle 500 euron, ei aavistustakaan 'kenen palkasta' laskuja maksellaan, välillä jutellaan lyhennetäänkö yhteisen tilin rahoilla velkaa vai matkustetaanko. Tykkään tästä huolettomasta elämästä, en ole kerskakuluttaja ja meistä ei kumpikaan osta mitään kallista/älytöntä ilmoittamatta toiselle. Ei olla vielä koskaan rahasta kinattu.

Joku voisi luulla, että nuo kylpee rahassa, mutta eipäs ole niin. Me ollaan vaan päätetty, että maallinen mammona ei meidän välejä sotke.

Yhteistyössä