Jos sairastut vatsatautiin

• Viestiketjun aloittaja tässä mietin....
  • Ensimmäinen viesti
tässä mietin....
Jos sairastut vatsatautiin, ja olet lapsen kanssa kotona ja mies töissä, niin mitä teet? Pyydätkö isovanhempia tms apuun, vai onko miehellä oikeus tulla kotiin hoitamaan lasta?

Yh
viimeksi toi 4v hoisi minua kun en päässyt sängystä ylös. soitettiin kyllä apua 400 kilometrin päästä.
kipeänä olen lapseni hoitanut mutta toi vatsatauti on ainoa kun apua on soitettu :/

vieras
Siis täh jos sairastun vatsatautiin niin hoidan lapset sairastamisen lomassa. Meinaat että pyydän mummon meille saamaan taudin? Ja mahtais miehen pomo nauraa ittesä ripulille jos kävis ehdottelemaan et lähden vaimoa tässä hoitamaan :LOL: Toinen vanhempi voi jäädä hoitamaan sairasta LASTA ei toista vanhempaa tai toki voi jäädä jos pomo antaa luvan, mut palkkaa ei saa.

suurperheen äiti
Tosi harvalta työpaikalta pääsee kotiin, jos toinen puoliso sairastuu. Itse oon ollu kotona ja hoitanut lapset. Ja samoin puolisokin, kun joskus on sattunut niinkin päin. Kurja tilanne :(

EN
En tosiaan tartuta enempää kuin oman porukan, kyllä sitä pari päivää pärjää vaikka kolme kotona olevaa muksua onkin.. Ja yleensä vuorotellen sairastuvat tietenkin :D

Kyllä mä oon ihan ite lapset hoitanut aina kun oon kipee ollu, myös rajussa mahataudissa. Miehellä ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin, enkä halua meille pyytää ketään tartuntaa hakemaan. Rankkaahan se on joskus ollut, kun itse on vuorokauden oksentanut ja ripuloinut, ja lapset mahdollisesti terveenä ja energisenä kotona, tai sitten yhtä sairaina vailla hoivaa ja hellyyttä...

Yksin en oo ton kanssa mahataudissa ollu. Kerran oltiin mies ja minä samallakertaa ja 1v villilkon hoitaminen oli kyl tuskan takana. Apuakaan ei saatu kun kukaan ei halunnu pöpöä. Lukittiin kaikki mikä suinkin ja tehtiin vuorotellen vain pakollinen perushoito. Lapsi oli touhuissaan ja me maattiin. Meni se niinkin.

mies kotiin
Ei ole mahdollinen tilanne meillä, että mies ei voisi tulla kotiin. Hänellä on työssään akateeminen vapaus. Todennäköisesti soittaisin hänelle ja hän tulisi kotiin ja saisin sairastaa rauhassa. Jos ei jostain syystä mies olisi hollilla, niin soittaisin omille vanhemmilleni. Riipuen taudin rajuudesta, mut pääsääntöisesti mä en pysty toimimaan yhtään kipeänä ja rajussa vatsataudissa vielä vähemmän.

ei tukiverkostoa, mies reissuhommissa
en ole koskaan ollut niin kipeä, ettenkö pystyisi sängystä nousemaan sohvalle vahtimaan lapsia... dvd:t pyörimään ja valmista ruokaa pakkasesta.
jotenkin sitä vaan löytyy aina sitä voimaa nousta sängystä lasten vuoksi vaikka kuumetta olisi 40astetta tai olisi edellisen yön oksentanut sisuskalujaan pihalle. eihän se tietty kivaa ole, mutta näillä mennään mitä on annettu.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja tässä mietin....:
Jos sairastut vatsatautiin, ja olet lapsen kanssa kotona ja mies töissä, niin mitä teet? Pyydätkö isovanhempia tms apuun, vai onko miehellä oikeus tulla kotiin hoitamaan lasta?
No, ite olin 2v:n kanssa kotona ilman apua. Ei se kakka tai oksennus lennä ihan joka sekka. Päivä pari menee vaikka päällä seisten.

Meillä ei ole isovanhempia läheskään aina saatavilla, joten itse se on hoidettava. Telkkari päälle lapsille koko päiväksi ja valmisruokaa jakoon. Mies etätoihin kotiin, jos pystyy.

Onneksi tällaisia tilanteita on harvoin!

Omat sairastamiset pitää aina ajoittaa viikonloppuun tai ei sairastaa ollenkaan. Oon ollu kotona monta vuotta ja vain silloin kun olin ollu leikkauksessa mies sai hoitovapaata töistä, kun en pystyny 2kk vauvaa hoitamaan, muuten en sairastellu.

Wenny
Kerran olen ollut niin järkyssä ripulitaudissa, että minusta ei ollut lapsia hoitamaan. Nuorin oli alle vuoden, mutta osasi liikkua. Mies otti palkatonta sen päivän, ja tuli pitämään lapsista huolta, että minä sain istua vessassa. YÖK, mikä tauti!!!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja leipäillään:
hoidan itseni ja lapseni ihan normaalisti, ilman vanhempien apua tai miehen soittamista kotiin.
Näin olen tehnyt. Miestä ei tosin olekaan. Koirankin olen käyttänyt ulkona, kun ei ole ollut vaihtoehtoja.

js
Yleensä olen pärjännyt lasten kanssa, mutta jos molemmista päistä lentää niin, ettei yökkäillessä pysty toisesta päästä pidättämään, niin silloin tarvitsen lapsille hoitajan.

Yhteistyössä