jos sairaanhoitajat on ihmisille niin tärkeitä että siitä on haittaa jos irtisanoutuvat...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
viekku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin eivätköhän ne ole sen palkkansa ansainneet tuntuvine korotuksineen!Arvokasta työtä tekevät!
Ansaitsisivat jos kohtuudella sitä pyytäisivät mutta todella ylittää kaikki järjen rajat tämä touhu!!
niin ja saivathan he mutta sepäs ei heille kelvannutkaan.
 
Väitättekö nyt tosiaan, etteivät ihmiset saa irtisanoutua työstään?
Siitähän tässä on kyse. Paskaan palkkaan kyllästyneet ihmiset irtisanoutuvat. Se mikä on kenellekin paska palkka, on jokaisen arvioitava omassa elämässään. Jos irtisanoudun duunistani kaupan kassana, en irtisanoutumiseni jälkeen ole vastuussa kyseisestä lafkasta. Ja vaikka minä ja kaikki työtoverini irtisanoutuisimme samaan aikaan, emme silti olisi missään vastuussa duunipaikkaan irtisanoutumisen jälkeen.

Muutenkaan en pysty ymmärtämään tämän keskustelun kulkua:
Kun sairaanhoitajat ovat laiskoja, yrmeitä kahvittelijoita joilta empatian taju on kadonnut, niin eikö se ole hyvä, että päästään eroon moisista retjakkeista?
Kerätään tilalle lista ihmisistä, jotka ovat kirjoittaneet mm. Kaksplus-palstalle kertoen omasta vastuullisesta ja raskaasta työstään mm.kaupan kassalla, kirjastossa ja linja-auton kuskina ja jotka saavat paljon pienempää palkkaa kuin ahneet sairaanhoitajat ja SILTI tulevat toimeen. Nämä ihmiset voivat mennä täyttämään tyhjiä sairaanhoitajien paikkoja irtisanoutumisten jälkeen. Luulisi nyt, että nämä ihmiset haluaisivat vaihtaa rankan ja huonosti palkatun työnsä helppoon sisätyöhön, joka sisältää paljon kahvitaukoja ja istuskelua. Ja palkkakin nousisi.

Kukaan ei voi sanoa, kenen työ on tärkein. Se, että aikuiset ihmiset edes vaivautuvat tappelemaan tällaisesta on pelottavaa. Itse olen ajatellut asian näin: Jokainen työ, jota minä en pysty sisäistämään/ oppimaan viikossa, ansaitsee enemmän palkkaa kuin työ, jonka minä pystyn sisäistämään/oppimaan viikossa. Esim. Fakta on se, että luin sairaanhoitajaksi 3 ja puoli vuotta. Kun vaihdoin kauppaan töihin, en ottanut edes harjoitteluvuoroa. Kahden työvuoron jälkeen osasin hommat. Tämä on tietysti vain minun elämääni. Voi olla, että joku sisäistää esim.lääkeopin viikossa ja toisaalla kassakone saattaa tuottaa ongelmia. Mutta näin siis minulla.

 
Peppilotan äiti, kirjoitit juuri sen mitä itsekin ajattelen! :flower:

Keskustelupalstoilla kehoitetaan hoitajia vaihtamaan alaa jos ei palkka miellytä. Nyt kun lähes 13000 hoitajaa noudattaa tätä kehoitusta he ovat itsekkäitä, ahneita ja täysin moraalittomia jättäessään potilaat ilman hoitoa. Eiköhän nyt haukuta väärää puuta. Ei se ole näiden hoitajien vika jos Suomen terveydenhuolto lamaantuu joukkoirtisanoutumisten seurauksena. Kyllä ne syylliset löytyvät jostain ihan muualta.
 
vieras

kuinkahan moni noistakin 13 000 hoitajasta ON PAINOSTETTU pistämään nimensä listaan? taitaa suurin osa itsekin uskoa että se lista ei ole sitova.. :LOL: nälkä tulee hoitajankin pöytään kun eivät työnantajat into piukeana palkkaakaan samoja tyyppejä takaisin SAMOILLA EHDOILLA. jos rahaa EI OLE, sitä on hankala antaa kenellekään lisää.

vai oletteko te todellakin valmiita siihen, että kunnallisverotus kiristyy MERKITTÄVÄSTI ja terveyspalveluiden palvelumaksut nousevat? minä en.

minun vauvani syntyy joko tehyläisen kätilön avustuksella tai ilman sitä. ahneella on yleensä erittäin likainen loppu ja näin uskon käyvän myös tässä tapauksessa.

 
myös hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde;8655057:
Peesaan, koska kaikki ammatit/työt ovat tärkeitä!!! =)
Niin samaa mieltä! Rahaa on kuitenkin vain tietty määrä ja sen pitää riittää kaikille. Ja näin Suomessa - pääosin - tapahtuu (paitsi syrjäytyneille, pitkäaikaistyöttömille, nuorina eläköityneille ja näiden ja muutaman ryhmän tilanteesta olisinkin paljon enemmän huolissani). Lisäksi voi olla, että on ryhmiä jotka tarvitsisivat korotuksen ennemmin. Esimerkiksi opettajat ja sosiaalityöntekijät.

No, näistä tilanteista on jo vuosia aikaa ja mietin itse, että tienaisin hoitajan tutkinnollani enemmän kuin nykyisessä (yliopistotutkinto) työssäni. Onko tämä nykyinen työ sitten helpompaa? Ei. Se ei pääty työajan päättyessä, joudun ratkaisemaan kipeitäkin asioita, ihmisten elämään liittyviä ja ilman tukenani olevaa sairaanhoitajatiimiä.

Silti koen työn palkitsevammaksi kuin hoitajan työni, jossa kypsyin niihin iänikuisiin asetelmiin "tehdään näin kun näin ollaan aina ennenkin tehty" ja "kahvitunti kuuluu minulle ja sen myös pidän!" yms. Nyt ei kukaan kommentoi kun menee ylitöiksi (palkattomiksi) tai jätän kahvitauon väliin.

En silti sano, että kaikkien pitäisi tehdä töitä intohimoisesti, kyllä itsellänikin suurin syy on tietenkin raha, koska minun on elätettävä sekä itseni että perheeni ilman lottovoittoa, perintöä tai pääomatuloja. Mutta helpottaa kummasti se töissäolo kun siihen suhtautuu innostuneesti ja laskematta jokaiselle tehdylle hommalle rahallista arvoa ja miettimättä "kauheeta kun oli raskasta taas. Eikä kukaan mua edes arvostakaan kun saan niin pientä palkkaa."

Mielestäni jatkuva palkasta valittaminen syö jo ammattin uskottavuutta. Ihan kuin sitä tehtäisiin vain ja ainoastaan rahasta vaikka oikeasti työllä on myös paljon muita merkityksiä ilmna että sen täytyy mitään hyväntekeväisyyttä olla!

Tuli muuten mieleen, että ne hoitajat, jotka eivät koskaan puhu rahasta tekevät vapaa-ajallaan korvauksetta vapaaehtoistöitä. Asennekysymys?
 

Yhteistyössä