[QUOTE="vieras";28472406]Päiväkoti. Ennen olin pph:n kannalla mutta puistossa sitä touhua seuranneena on pk mun mielestä parempi. Pph voi olla tosi hyvä pienelle lapselle tai sitten tosi huono, hoitajia kun on moneen junaan. Yksi tosi ihana pph täällä lähellä on, hänelle voisin lapsen viedä mutta päiväkodissa on hyvää ettei tarvitse etsiä varahoitoa jatkuvasti ja hoitajia on useampia. Yksi mätämuna ei pilaa koko päiväkotia eikä tädit hoida samalla omia lapsiaan.
(mun lapset on kyllä vielä kotihoidossa, pikkuhiljaa pitäs hoitopaikkaa alkaa suunnitella).[/QUOTE]
Täysin samaa mieltä. Kun olin kotona lasten kanssa, näin kaikenlaisia perhepäivähoitajia. Suurimmalle osalle en antaisi lastani hoitoon. Tuttavienikin kokemukset ovat olleet lähinnä sitä, että pph on ollut niin surkea että lapsi on pikimmiten siirretty päiväkotiin.
Päiväkodissa on koulutettu henkilökunta (ainakin täällä ollut myös pysyvä), hyvät tilat ja hyvä leikkipiha, aina ikätoverien seuraa lapsille ja sama hoitopaikka koko ajan. Perhepäivähoidosta joutuu varahoitoon tämän tästä hoitajan lomaillessa, sairastaessa tai pitäessä tasausvapaitaan.