Jos saan töitä niin en ajatellu heti ilmoittaa asiasta ulosottoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vielä opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vielä opiskelija

Vieras
Pari kuukautta pystyy olemaan niin ettei ulosotto huomaa asiaa.

Mulla tässä ajatuksena se, että saisin ensin talouden tasapainoon ja saisin ostettu tietokoneen. Nykyinen kone vetelee viimeisiään ja varmaan hajoa hetkellä millä hyvänsä. Tietokone on kuitenkin tarpeellinen mulle.

Kun saan taloutta parantumaan ja rästilaskuja pois sekä tuon tietokoneen niin alan maksamaan ulosottoon. Laskurin mukaan mun palkasta menee sinne 700€/kk ja laskin, että tuolla summalla saan parissa vuodessa maksettua velat.

Teen jonkun mielestä varmaan väärin, mutta haluan edes pariksi kuukaudeksi helpotusta usean vuoden kituuttamisen jälkeen ennen kuin aloitan velan maksun ja kituutan taas.

[QUOTE="vieras";28272051]Just. Sun kaltaisilta pitäis ulosmitata koko palkka.[/QUOTE]

Miksi? Millä mä ja lapsi sitten elettäisiin? Tuollaiset kommentit on todella typeriä ja lapsellisia. Ei ole mitenkään sun rahoista pois se, että siirrän maksamisen aloittamista parilla kuukaudella. Siitä ei kuitenkaan olisi mitään hyötyä yhteiskunnallisesti jos mun ja muiden palkat ulosmitattaisiin kokonaan. Koita miettiä mitä seurauksia siitä olisi.

Mä kuitenkin aion maksaa velkani enkä jäädä kotiin työttömäksi sen takia ettei tarvitse maksaa. Mä haluan veloista eroon ja jos parissa vuodessa saan ne maksuun niin se pari vuotta on aika lyhyt aika. Sitten helpottaa paljon.

[QUOTE="harmaa";28272106]ajattelit ilm. pimeitä töitä eikä verokortilla[/QUOTE]

No en kun ihan verotettavaa työtä! Ulosotto ei saa tietää siitä heti. Miten voisivatkaan tietää jokaisen ulosmitattavan töiden aloituksesta? Ei siitä heille työnantaja ilmoita jos ei työnantaja edes tiedä ulosotosta. Mietis nyt vähän.

Olen tehnyt kesällä pari kuukautta töitä ilmoittamatta ulosottoon eikä sieltä ole mitään ilmoitusta tullut.

[QUOTE="vieras";28272110]Ei ne huomaa pitkiin aikoihin sun töihinmenoas. En ilmottelis itsekään.[/QUOTE]

No mä en ajatellut koittaa kauanko kestää ennen kuin huomaavat vaan parin kuukauden jälkeen ilmoitan asiasta, että saan aloittaa velan lyhentämisen. Haluan kuitenkin eroon siitä velasta. Tarvitsen tuon pari kuukautta saadakseni talouden tasapainoon.

[QUOTE="a p";28272125]No mä en ajatellut koittaa kauanko kestää ennen kuin huomaavat vaan parin kuukauden jälkeen ilmoitan asiasta, että saan aloittaa velan lyhentämisen. Haluan kuitenkin eroon siitä velasta. Tarvitsen tuon pari kuukautta saadakseni talouden tasapainoon.[/QUOTE]
Ihan ok ajatus. Hyvä että sait töitä.

[QUOTE="a p";28272125]No mä en ajatellut koittaa kauanko kestää ennen kuin huomaavat vaan parin kuukauden jälkeen ilmoitan asiasta, että saan aloittaa velan lyhentämisen. Haluan kuitenkin eroon siitä velasta. Tarvitsen tuon pari kuukautta saadakseni talouden tasapainoon.[/QUOTE]

Se ole mitään talouden tasapainoon saamista jos käytät rahat siihen että ostat uuden tietokoneen. Ymmärtäisin jos perustelisit että haluat nostaa muutaman satasen hätävarastoksi sukanvarteen jos lapsi vaikka sairastuu ja tarvii yksityislääkäriä.

Mutta joku uusi läppäri ei ole mikään välttämättömyys minkä perusteella pitäisi ja voisi palkoilla velkojiaan.

Mieti sitä jos siellä toisessa päässä onkin esim. joku pienituloinen yksityisyrittäjä joka perii saataviaan. Sinä olet itse velkasi ottanut, joten ne kuuluu maksaa ja vieläpä maksaa ennenkuin ostetaa mitään uusia läppäreitä.

[QUOTE="mievaa";28272207]Siis saitko jo niitä töitä? Ihan ok hommahan tuo on. Voihan lainojen maksua yleensäkin siirtää jos on pakottava tarve.[/QUOTE]

Onko ulosmitattava velka ja laina sama asia?
Ehkä olisi fiksumpaa neuvotella tarpeeksi pienet erät ja nostaa niitä sitten myöhemmin vaikka ja kokeilla sitä jaloa säästämisen taitoa.

Esim. minä ja mies säästettiin vuoden tipit ja ostettiin niillä tv. Siihen asti oltiin ilman.

[QUOTE="vieras";28272178]Se ole mitään talouden tasapainoon saamista jos käytät rahat siihen että ostat uuden tietokoneen. Ymmärtäisin jos perustelisit että haluat nostaa muutaman satasen hätävarastoksi sukanvarteen jos lapsi vaikka sairastuu ja tarvii yksityislääkäriä.

Mutta joku uusi läppäri ei ole mikään välttämättömyys minkä perusteella pitäisi ja voisi palkoilla velkojiaan.

Mieti sitä jos siellä toisessa päässä onkin esim. joku pienituloinen yksityisyrittäjä joka perii saataviaan. Sinä olet itse velkasi ottanut, joten ne kuuluu maksaa ja vieläpä maksaa ennenkuin ostetaa mitään uusia läppäreitä.[/QUOTE]

Miksi te jotkut ette osaa lukea? Säkin hienosti jätit osan lukematta.

Mähän kirjoitin, että ostan uuden tietokoneen JA haluan talouden tasapainoon. Ymmärsitkö? Tietokone on todellakin mulle tarpeellinen koska suoritan muita opintoja etänä sen jälkeen kun valmistun. Lisäksi teen vähän sivutoimista työtä koneen välityksellä. Joten turha soittaa suutansa asioista joista ei mitään tiedä.

Eikä mulla ole velkoja millekään pienituloisille yksityisyrittäjille. Koita myöskin tajuta se, että mä aion maksaa velkani.

Kerkeekö se velka kasvaa korkoa tuona aikana jos et lyhennä? Jos korkoa tulee ja vanhalla koneella pärjäis niin pitkään et saisit velat maksettua, niin toiminnassasi ei mitään järkeä. Jos jäät kiinni niin tuleeko jotain sanktiota?

Kerkeekö se velka kasvaa korkoa tuona aikana jos et lyhennä? Jos korkoa tulee ja vanhalla koneella pärjäis niin pitkään et saisit velat maksettua, niin toiminnassasi ei mitään järkeä. Jos jäät kiinni niin tuleeko jotain sanktiota?

En mä millään voi ottaa sitä riskiä, että tämä kone kestäisi kahta vuotta mitä velan maksuun suurinpiirtein menee.

Korkoahan velka kasvaa koko ajan. En tiedä tuleeko tuosta sanktioita. Olen ajatellut, että varmaan tulee kuukausia, että voisin maksaa velkaa enemmän. Miten se tapahtuu? Ilmoitan ulosottoon ja saan tiedot joiden avulla maksaa itse?

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28272226:
Onko ulosmitattava velka ja laina sama asia?
Ehkä olisi fiksumpaa neuvotella tarpeeksi pienet erät ja nostaa niitä sitten myöhemmin vaikka ja kokeilla sitä jaloa säästämisen taitoa.

Esim. minä ja mies säästettiin vuoden tipit ja ostettiin niillä tv. Siihen asti oltiin ilman.

Miksi on niin vaikea lukea tekstistä, että mä tarvitsen tietokonetta ja nykyinen on aivan hajoamispisteessä. Ei tässä oikein olisi aikaa säästellä ja toivon, että kone kestää siihen asti että on rahaa ostaa kone. Kesäkuun loppuun asti pitäisi koneen kestää. Jos töitä ei ole vielä silloin niin sitten koneen pitää kestää kauemman.

Täälläpäin ainakin vanhoja koneita saa puoli-ilmaiseksi Ekotorilta jos riittää että nettiin pääsee ja pystyy käyttämään jotain kirjoitusohjelmaa. Sinun tilanteessasi ostaisin jonkun sellaisen.

[QUOTE="Kifa";28276976]Täälläpäin ainakin vanhoja koneita saa puoli-ilmaiseksi Ekotorilta jos riittää että nettiin pääsee ja pystyy käyttämään jotain kirjoitusohjelmaa. Sinun tilanteessasi ostaisin jonkun sellaisen.[/QUOTE]

Ei täällä ole ainakaan tässä kunnassa mitään tuollaisia paikkoja joista saisi ostettua käytettyjä koneita. Mun nykyinen kone on ilmaiseksi saatu ja monta vuotta vanha. Kyllä ajattelin ostaa aivan uuden koneen ja se olisikin mun elämän ensimmäinen täysin uusi tietokone. Itse sen maksan eikä pitäisi hiertää muiden napaa.

No mutta kyse olikin siitä että niin kauan kun sinulla on niitä velkoja ulosotossa niin se ei itse asiassa ole sinun omaa rahaasi mitä siihen koneeseen käytät. Viivyttämällä velanmaksua ikään kuin vippaat edelleen niiltä jotka saataviaan odottavat.

Sen verran vaan puutun keskusteluun että onko sen tietokoneen pakko olla 800e upouus kone? Käytettynä saa ihan hyvin toimivia koneita alle satasella, ellei jopa halvemmalla.

[QUOTE="minna";28277348]Sen verran vaan puutun keskusteluun että onko sen tietokoneen pakko olla 800e upouus kone? Käytettynä saa ihan hyvin toimivia koneita alle satasella, ellei jopa halvemmalla.[/QUOTE]

Kuka tässä on mistään 800 euron koneesta puhunut? Kyllä mä etsin UUDEN edullisen läppärin.

[QUOTE="Kifa";28277310]No mutta kyse olikin siitä että niin kauan kun sinulla on niitä velkoja ulosotossa niin se ei itse asiassa ole sinun omaa rahaasi mitä siihen koneeseen käytät. Viivyttämällä velanmaksua ikään kuin vippaat edelleen niiltä jotka saataviaan odottavat.[/QUOTE]

Mä tarvitsen uuden koneen ja sen mä ostan kun saan töitä. Sanokaa te mitä tahdotte.

Normaali ihminen säästäisi jo ennakkoon, vaikka käteisenä sukanvarteen. Kelleen ei ole ylläri ettei pyykinpesukone, tietokone, mikro tai auto kestä loputtomiin.

Käytännössä suunnittelet tuhlaavasi muiden rahoja. Olet tähänkin asti pärjännyt toisilta saadulla koneella niin pärjäät jatkossakin kunnes sinulla on oikeasti varaa uuteen koneeseen.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="a p";28277361]Kuka tässä on mistään 800 euron koneesta puhunut? Kyllä mä etsin UUDEN edullisen läppärin.[/QUOTE]

Ei kukaan puhunut että juuri tuon hintaista konetta hankkisit, mutta mun mielestä tuo on selainen asia mihin sun ei rahallisesti kannata panostaa. Käytetyssä koneessa saattaa olla tekstinkäsittelyohjelmatkin valmiina, ja vaikka ei olisikaan, WordPadillakin pääsee jo pitkälle.

Ostat jonkun halvan käytetyn siksi aikaa että saat jemmattua rahaa johonkin uuteen koneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28277403:
Normaali ihminen säästäisi jo ennakkoon, vaikka käteisenä sukanvarteen. Kelleen ei ole ylläri ettei pyykinpesukone, tietokone, mikro tai auto kestä loputtomiin.

Käytännössä suunnittelet tuhlaavasi muiden rahoja. Olet tähänkin asti pärjännyt toisilta saadulla koneella niin pärjäät jatkossakin kunnes sinulla on oikeasti varaa uuteen koneeseen.

Miten mä säästän yhtään mitään kun elän lapsen kanssa toimeentulotuella? Kyllä rahat menee elämiseen tällä hetkellä. En saa mistään uutta konetta ilmaiseksi joten se ei ole mikään vaihtoehto. Luuletko etten ole ottanut selvää tuosta.

Omia rahojani mä tuhlaan. Velkojat saavat kyllä omansa, älä sitä murehdi. Ihmeellistä kun ajattelette etten aio maksaa mitään ikinä ulosottoon.

Yhteistyössä