Jos pyydän pomoa...

  • Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
...irtisanomaan mut tuotannollisista ja taloudellisista syistä, niin silloinhan ei tule karenssia?

Joutuu vähän kikkailemaan, kun yhteiskunta ei tue toiselle paikkakunnalle muuttavia millään lailla. Miehen työn perässä muutetaan, ja itseni on helpompi etsiä töitä sitten kun asun edes samalla paikkakunnalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
...irtisanomaan mut tuotannollisista ja taloudellisista syistä, niin silloinhan ei tule karenssia?

Joutuu vähän kikkailemaan, kun yhteiskunta ei tue toiselle paikkakunnalle muuttavia millään lailla. Miehen työn perässä muutetaan, ja itseni on helpompi etsiä töitä sitten kun asun edes samalla paikkakunnalla.
jos syy ei oikeasti ole tuotannollinen/taloudellinen?
Herätys.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos syy ei oikeasti ole tuotannollinen/taloudellinen?
Herätys.
No taloudellinen syy - mulle. Saat ihan vapaasti ehdottaa mulle muitakin vaihtoehtoja, olen avoin! Mutta lähden siitä olettamuksesta, että en pysty hankkimaan ko. paikkakunnalta uutta työpaikkaa näin nopealla tahdilla.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ei voi palkata, mutta työharjoitelijan voi ottaa. Eli ei ongelmaa.
ja harjoittelija pystyy täysin korvaamaan sun työs? otan osaa, eipä ole sulla kovin kummonen ammattitaito
Kuule harjoittelijana minäkin olen tässä aloittanut. Jos luulet, että kukaan on korvaamaton, niin tee testi: hae lasillinen vettä, ja upota sormi lasiin. Mikäli veteen jää reikä kun otat sormen pois, kuulut siihen harvinaiseen "korvaamattomien ihmisten eliittiin".
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Marko-70:
Miksi sille irtisanomiselle pitää joku syy keksiä? Ennen riitti pelkkä irtisanominen.....
En tiedä, eikö se ole vähintään muotia. Millä muulla syyllä voi irtisanoa? Haluan nyt vain tietää miten pääsen työpaikastani pois ilman karenssia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos syy ei oikeasti ole tuotannollinen/taloudellinen?
Herätys.
No taloudellinen syy - mulle. Saat ihan vapaasti ehdottaa mulle muitakin vaihtoehtoja, olen avoin! Mutta lähden siitä olettamuksesta, että en pysty hankkimaan ko. paikkakunnalta uutta työpaikkaa näin nopealla tahdilla.
tarkoittanut YRITYKSEN taloudellista/tuotannollista syytä.
Nämä ovat sinun valintojasi - miksi yrityksen pitäisi keksiä jokin tekaistu syy?
Miksi et hae jo valmiiksi ko.paikkakunnalta töitä ja sitten ITSE sanot itsesi irti?

Minä en ainakaan antaisi tällaista irtisanomisperustetta mikäli se ei pidä paikkaansa YRITYKSEN näkökulmasta.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarkoittanut YRITYKSEN taloudellista/tuotannollista syytä.
Nämä ovat sinun valintojasi - miksi yrityksen pitäisi keksiä jokin tekaistu syy?
Miksi et hae jo valmiiksi ko.paikkakunnalta töitä ja sitten ITSE sanot itsesi irti?

Minä en ainakaan antaisi tällaista irtisanomisperustetta mikäli se ei pidä paikkaansa YRITYKSEN näkökulmasta.
No tiedän että kyse on yrityksen taloudellisesta syystä. Kunhan jäkätin jollekin takaisin, että on niitä taloudellisia syitä muillakin.

Kysyinkin alunperin vain sitä, että tuleeko karenssia. Ilmeisesti siis ei tule, mutta työnantaja voi ottaa puolen vuoden aikana vain harjoittelijoita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarkoittanut YRITYKSEN taloudellista/tuotannollista syytä.
Nämä ovat sinun valintojasi - miksi yrityksen pitäisi keksiä jokin tekaistu syy?
Miksi et hae jo valmiiksi ko.paikkakunnalta töitä ja sitten ITSE sanot itsesi irti?

Minä en ainakaan antaisi tällaista irtisanomisperustetta mikäli se ei pidä paikkaansa YRITYKSEN näkökulmasta.
No tiedän että kyse on yrityksen taloudellisesta syystä. Kunhan jäkätin jollekin takaisin, että on niitä taloudellisia syitä muillakin.

Kysyinkin alunperin vain sitä, että tuleeko karenssia. Ilmeisesti siis ei tule, mutta työnantaja voi ottaa puolen vuoden aikana vain harjoittelijoita.
töitä? Jos valitsee toiselle paikkakunnalle muuton, niin olisiko niin, että vähän joutuu itse ponnistelemaan ja jo nyt etsimään töitä?
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Etköhän sä ansiosidonnaista joka tapauksessa tule saamaan.
Ei mua kiinnosta mikään loppuelämän kestävä työttömyys - todellakaan! Mutta helpottais kummasti työnhakua, jos olis jotain millä elää edes kuukauden verran.

Ansiosidonnaisessako ei ole karenssia?
 
niiin
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
silloin ei voi palkata uutta työntekijää puoleen vuotee (vai vuoteen?) joten jos sitä syytä ei oikeasti ole tuskin suostuu
Joo vaan jos siitä ei kukaan nosta meteliä niin ei se ketään kiinnosta. Näin mulle sano liitosta yks ku manailin sille työmotivaation totaalista puuttumista.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
töitä? Jos valitsee toiselle paikkakunnalle muuton, niin olisiko niin, että vähän joutuu itse ponnistelemaan ja jo nyt etsimään töitä?
Taas näitä jotka ei osaa lukea... Enpä itse ole muuttoa valinnut, vaan se on MENTÄVÄ kun miehen työ meidät sinne vie. Työtä olen etsinyt ko. paikkakunnalta n. 1/2 vuotta, vaan eipä ole tärpännyt.
Jahka päästään uuteen kaupunkiin, alennan rimaani ja haen siivoustyötä. Minä sentään yritän etsiä itselleni sen työpaikan! En penää täällä jonkun sossutuen perään, kuten monet muut.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja niiin:
Joo vaan jos siitä ei kukaan nosta meteliä niin ei se ketään kiinnosta. Näin mulle sano liitosta yks ku manailin sille työmotivaation totaalista puuttumista.
No vähän kanssa luulen, että ketään ei kiinnosta, sillä työpaikallani on tasan kaksi ihmistä - minä ja pomo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marko-70:
Miksi sille irtisanomiselle pitää joku syy keksiä? Ennen riitti pelkkä irtisanominen.....
niimpä. ja jos nyt joku syy pitää keksimällä keksiä niin eikös se käy että pomo sanoo irti sen vuoksi ku ei enää pääse töihin?

tai sitte ap voi pyytää pomoa tekemään määräaikasen työsopimuksen joka päättyy esim. kuukauden tai kahen kuluttua ja sitä ei sen jälkeen enää uusita.

vähän vaikiaa jos ap on ollu tosi pitkäänki samassa työpaikassa...

 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marko-70:
Miksi sille irtisanomiselle pitää joku syy keksiä? Ennen riitti pelkkä irtisanominen.....
niimpä. ja jos nyt joku syy pitää keksimällä keksiä niin eikös se käy että pomo sanoo irti sen vuoksi ku ei enää pääse töihin?

tai sitte ap voi pyytää pomoa tekemään määräaikasen työsopimuksen joka päättyy esim. kuukauden tai kahen kuluttua ja sitä ei sen jälkeen enää uusita.

vähän vaikiaa jos ap on ollu tosi pitkäänki samassa työpaikassa...
3 vuotta oon ollu. Harmittaa kyllä kovasti, koska työintoa on, mutta uudelta paikkakunnalta ei ole vielä tärpännyt. Aloitan työnhaun todenteolla uudella paikkakunnalla, koska 400 km:n päästä on vähän hankala kulkea työhaastatteluissa. Kiva että joku ymmärtää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
töitä? Jos valitsee toiselle paikkakunnalle muuton, niin olisiko niin, että vähän joutuu itse ponnistelemaan ja jo nyt etsimään töitä?
Taas näitä jotka ei osaa lukea... Enpä itse ole muuttoa valinnut, vaan se on MENTÄVÄ kun miehen työ meidät sinne vie. Työtä olen etsinyt ko. paikkakunnalta n. 1/2 vuotta, vaan eipä ole tärpännyt.
Jahka päästään uuteen kaupunkiin, alennan rimaani ja haen siivoustyötä. Minä sentään yritän etsiä itselleni sen työpaikan! En penää täällä jonkun sossutuen perään, kuten monet muut.
elämä on valintoja niinkuin TEIDÄNKIN tapauksessanne. Hyvä, että olet töitä hakenut, mutta joskus asiat antavat odottaa itseään ja täytyy sinnikkäästi jatkaa. Voi olla, että toisen työn perässä meneminen ei ole molemmille hyvä asia. Kannattaisiko"rimaa alentaa" jo nyt ja ottaa työ minkä saa ja hakea sitten paikan päällä.
 
Puolison työn perässä muutto on hyväksyttävä syy irtisanoutua. Mikäli muutto tapahtuu eri työnhakualueelle (vai mikä se nimi oli). Joudut tekemään kirjallisen selvityksen asiasta, mutta karenssia ei pitäisi tulla.

Itse muutin miehen työn takia, ei tullut karenssia. Tuosta on nyt jo viisi vuotta, jos nyt ei ole käytäntö muuttunut.
 

Yhteistyössä