Jos puolisollasi olisi sovittu meno vk-loppuna ja sinun olisi tarkoitus jäädä kotiin kahden alle 2v:n kanssa, mutta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
joo
Mies jäisi kotiin (omasta alotteestaan) tai menisi vasta kun lapset nukkuu, jos mahdollista. Tai hankittaisiin lapsille joku hoitaja (epätodennäköisintä ) .

Riippuu niin menojen luonteesta ym.

Vieras
Mä joko sanoisin , että pärjään kyllä. Niin kuin pärjäänkin, jos en ihan petipotilas ole. Tai sitten yritettäisiin saada joku tähän avuksi, varmaan onnistuisikin. Jos jostain syystä tuokaan ei onnistuisi, mies joko jäisi kotiin tai jos meno olisi tarpeeksi tärkeä, maksaisi MLL:än lastenhoitajan mun avuksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toinen lapsista kävelee, toinen on vasta "pikkuinen" (8kg) vauva, eikä siis osaa liikkua itse.
Tarviiko tällaista sitten edes kysyä palstalta? Joko hommaatte jonkun auttamaan, tai mies peruu reissun. Ei kukaan palstalainen voi sun puolestasi kuntoasi tietää.

ap
Anteeksi kun kaikki tiedot jäi alkuviestistä pois, olen vähän tokkurassa. Tässä nyt paremmin:

Jos puolisollasi olisi sovittu meno vk-loppuna ja sinun olisi tarkoitus jäädä kotiin kahden alle 2v:n kanssa, mutta loukkaisit selkäsi, etkä pytyisi nostelemaan lapsia, miten ratkaisisitte tilanteen?

Meno siis sellainen, mihin mahdollisuus ehkä vasta ensi vuonna uudelleen.
Meno olisi siis torstai-illasta sunnuntain ja maanantain väliseen yöhön asti. Ja kyseessä siis ei ole mikään pikku selkäkipu, vaan ajoittain lähes täysi liikuntakyvyttömyys, välillä pystyy varovasti kävelemään.Toinen lapsista kävelee, toinen on vasta "pikkuinen" (8kg) vauva, eikä siis osaa liikkua itse.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toinen lapsista kävelee, toinen on vasta "pikkuinen" (8kg) vauva, eikä siis osaa liikkua itse.
Tarviiko tällaista sitten edes kysyä palstalta? Joko hommaatte jonkun auttamaan, tai mies peruu reissun. Ei kukaan palstalainen voi sun puolestasi kuntoasi tietää.
Tarvitsee kysyä, koska puolisoni mielestä olen määräilevä ja elämää rajoittava pirttihirmu.

Minusta hänen pitäisi jäädä kotiin, koska oli jo viimekuussakin viikon lomalla Euroopassa kaveriporukalla.

vieras
Mieheni tahtoisi jäädä kotiin, mutta minä pyytäisin äitini apuun tuoksi ajaksi, jotta mies edes joskus saisi aikaiseksi ottaa omaakin aikaa.

No miten teillä tehdään AP?

Meillä on ratkaistu tuon tapainen tilanne lääkkeellä ja sillä että minun oli vaan selviydyttävä useamman pienen lapsen kanssa ja talvella kun piti saada lämmityspuutkin sisälle. Yllättävän hyvin sitä selviytyy ja keksii konsteja kun on pakko. Mulla meni niin pahasti selkä että jalat ei kantaneet kunnolla alla ja kertaalleen jouduin kontaten viemään lapsen pyllynpesulle kun meni ihan pahaksi.
Jos en olisi selvinnyt, olisin soittanut mll:n hoitajan tai soskusta apuja kodinhoitajan muodossa.

Tarvitsee kysyä, koska puolisoni mielestä olen määräilevä ja elämää rajoittava pirttihirmu.

Minusta hänen pitäisi jäädä kotiin, koska oli jo viimekuussakin viikon lomalla Euroopassa kaveriporukalla.
Mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä! Noin pitkä aika 2 pienen lapsen kanssa selkävaivasena on ihan helvetillistä.
Mitenhän mahtais mennä, jos tilanne olis toisin päin? Jos ite olisit lähössä noin pitkälle reissulle ja miehellä menisi selkä rikki? Olisiko mies valmis hoitamaan lapset tuskista kärsien?

ap
Mieheni tahtoisi jäädä kotiin, mutta minä pyytäisin äitini apuun tuoksi ajaksi, jotta mies edes joskus saisi aikaiseksi ottaa omaakin aikaa.

No miten teillä tehdään AP?
Todennäköisesti puoliso lähtee ja jään yksin lasten kanssa. Se miten selviän on vielä mysteeri.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja FatCat:

Mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä! Noin pitkä aika 2 pienen lapsen kanssa selkävaivasena on ihan helvetillistä.
Mitenhän mahtais mennä, jos tilanne olis toisin päin? Jos ite olisit lähössä noin pitkälle reissulle ja miehellä menisi selkä rikki? Olisiko mies valmis hoitamaan lapset tuskista kärsien?
Puoliso ei edes terveenä hoida lapsia tuota aikaa... Hällä kärvähtää hermot muutamassa tunnissa.

.

No ettei vaan näin olisikin ja sinua nyt vituttaa kun mies on "taas" lähdössä, ja hups, tuli selkä pipiks just pahimmoilleen. No älä huoli itsesi vuoksi, kipu varmaan menee ohi sopivasti maanantain aikana niin pääset sitten omiin rientoihisi.

Yhteistyössä