Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos puolisollasi olisi sovittu meno vk-loppuna ja sinun olisi tarkoitus jäädä kotiin kahden alle 2v:n kanssa, mutta loukkaisit selkäsi, etkä pytyisi nostelemaan lapsia, miten ratkaisisitte tilanteen?
Meno siis sellainen, mihin mahdollisuus ehkä vasta ensi vuonna uudelleen.
Meno olisi siis torstai-illasta sunnuntain ja maanantain väliseen yöhön asti. Ja kyseessä siis ei ole mikään pikku selkäkipu, vaan ajoittain lähes täysi liikuntakyvyttömyys, välillä pystyy varovasti kävelemään.Toinen lapsista kävelee, toinen on vasta "pikkuinen" (8kg) vauva, eikä siis osaa liikkua itse.
Lisään vielä;
kaksi noin pientä lasta on sellainen 'paketti', etten vapaaehtoisesti suostuisi jäämään heidän kanssaan yksin kotiin terveenäkään ellei olisi pakko eli toisen menon pitäisi olla VÄHINTÄÄN supertärkeä työmatka tms.
Mihinkään harrastejuttuihin olisi miehen aivan turha haikailla ellei sit asiasta olisi sovittu ja mulle hoidettu apua kotiin. Ja päinvastoin tietenkin, sama pätee myös mieheen. En lähtisi, ennen kuin on selvää - mies itse vakuuttanut - että kotona pärjätään. Minä tiedän mistä puhun, sillä itselläni on lapset 2,5 v ja 1 v. Ruuanlaitto, nukutukset yms on kyllä ihan hiton haastavia yksikseen.
Kyllähän ne lapset toki hoitaa yksin pakon edessä, mutta miksi pitäisi jos kerran ei ole pakko?
Aikuista ihmistä ei tietenkään voi kieltää eikä hänen tarvitse lupia kysellä, eli mies lähtee jos on niin päättänyt. Mutta kantaa ja kestää sitten myös päätöksensä seuraukset...