Jos poikasi haluaisi jonkun tyttöjen jutun (esim barbin tjs), tai tyttölapsesi haluaisi jonkun pojan lelun (pyssyn tjs)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaisitko,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ostanut tytölle pyssyjä, enkä ole suonut ajatustakaan sille onko joku lelu sopiva vai ei sukupuolen mukaan.
Itsekin olen tainnut olla aika tavalla "poikatyttö".

onneks meillä on tyttö ja poika, ei tuu tollasii onkelmii. molemmat leikkii toistensa leluilla ihamn onnessaan. tyttö ampuu imukuppipistoolilla maaliin ja poika leikkii petseillä....

Joo, pn ostettu mm. Hello Kitty -juttuja, nukenrattaat, petshoppeja ja jotain keijujuttuja, jos ovat halunneet. En kyllä mitään hirveän kallista tyttöjen juttua ostaisi, tyyliin barbitalo. Pinkkiä toppahaalaria en myöskään ostanut vaikka 4vee ois halunnut. Meillä siis kolme poikaa eli tyttöjen juttuja ei meiltä muuten löydy.

Mulla ittellä oli muksuna paljonkin poikien leluja, pikkuautot ratoineen, kauko-ohjattava, nallipyssy, vesipyssy, leegosarjoina autoja. Barbeja ja poneja ei ollut ainootakaan, yks ken nukke jolla leikin miessivuosia siskon barbileikeissä. Paljon oli myös poikia kavereina ja ihan hetero nainen musta kasvoi... mulla on tyttö 3 v ja poika 1,8 v niin annan niiden kyllä ihan ristiin leikkiä toistensa leluilla...

Tytöllä on pyssy, joka tosin jäi kyläpaikkaan ja arvatkaas mitä se tekee nyt?
No ampuu muka sormella, jollain kepeillä tai muilla vähänkään pyssyä muistuttavilla leluilla, kuten teki jo ennen varsinaisen lelupyssyn ostamista.

Hänellä on kyllä aina ollut vähän rajut leikit, mutta eipä se hänestä mitenkään vähemmän tyttöä tai jotain "poikatyttöä" tee.
Eikä pojasta tee vähemmän poikaa tai jotain "tyttöpoikaa" se, että tykkää vaikkapa koruista ja kaikesta yleisesti kauniiksi mielletystä.

Nämähän ovat aikuisten keksimiä juttuja, nämä tyttöjen ja poikien lelut ja värit. Pikkuveljeni halusi pienenä olla tyttö, leikki bratzeilla, nukeilla ym. Ja pukeutui vaaleanpunaisiin hörhelöihin. Kuuden vuoden iässä nuo tyttöjutut loppuivat kuin seinään, ja nykyään on 13-vuotias nuorimies, ei ole näkyvissä mitään tyttömäisyyksiä. Minulla on pieni poika, ja olen ajatellut, että olisi vain hyvä, jos hän innostuu monenlaisista leikeistä, sukupuolirooleja tuijottamatta. Aion askarrella ja tehdä leluja pojan kanssa yhdessä, niin etteivät leikit ole "valmiiksi leikittyjä" oheistuotemoskaa, kuten cars ja änkkärit, ja poika todennäköisesti myös innostuu käyttämään mielikuvitustaan ja leikkimään, kun siihen kannustetaan ja leikitään.

No jestas, lapsia ne on! Ei varmaan teininä enää pojat pyydä blig blingiä. ;)

Ja jos sattuisivat pyytämäänkin, niin ei sitä estetä sillä, että lapsena isketään väkisin auto ja pora käteen. Jos lapsi tykkää blingblingistä, se tykkää siitä vaikka sitten salaa. Vanhemmat voivat sitten valita, haluavatko kasvattaa lapsensa hyväksymään itsensä vai häpeämään mielipiteitään ja tykkäämisiään.

Riippuu lelusta. Joskus saatan ohjailla valitsemaan jonkun toisen lelun, mutta olen ostanut myös poikien leluja tytölle. Pyssyjä en osta kenellekään, kuten en muitakaan väkivaltaan liittyviä asioita.

Muistan että yks mun lempileikeistä oli sytyttää pieni nuotio... Käpyäijät tanssi nuotion ympärillä ja sitoi vihollisheimon käpyäijän paaluun ja kidutti käristämällä tulella.

Toinen lempparileikki oli tehdä pahvista pieni talo ja asukkaat ja kaikki ja sitten katsella kun se paloi...

o-BOYS-GIRLS-TOYS-900.jpg

Meidän lapsilla ihan kestolempparit on olleet pehmomiekat. 9 vuotias tyttö ja 14 vuotias poika taistelee niillä aina kunnes ne katkee. Sit niitä liimataan ja teipataan muutamia kertoja kunnes ne menee lopullisesti rikki. Sitten ostetaan aina uudet, jos vaan jostain sattuu löytymään.

Siis joko ostaisin tai en. En mä pojalle kaikkia poikien juttujakaan osta, mitä se keksii haluta. Kaikkea ei tarvi saada. Mutta jos siis esim. pojalla ois ainoo joululahja- tai synttärilahjatoive joku prinsessabarbi tai vaaleenpunaset pitsiset nukenrattaat, niin saisi ne kyllä. Nimimerkillä vähän alle 3-v. pojan äiti, pojan, joka omistaa vaaleanpunaiset pitsiset nukenrattaat, tykkää pitää koruja ja lainaa äitin korkokenkiä :)

Aika moni näköjään ostelisi pojalle kaikenlaisia vaaleanpunaisia pitsihärpäkkeitä sun muita tyttömäisiä jutskia.

Mä en kyllä ostais. Meiän poika balleriinana tai prinsessana, heh. :D

Sellasen lasten keittiön kyllä voisin ostaa meiän pojalle, silitysraudat sun muut sellaiset myös. Avoimessa päiväkodissa poika tykkäsikin kovasti leikkiä kaikkia ruoanlaitto-ja jäätelökioskileikkejä. ;)

Nuken rattaitakin siellä oli ja niillä poika kaahaili vaan rallia huoneesta toiseen. :D

Merirosvovaatteet ja -leikitkin ymmärrän ennemmin sekä tyttöjen että poikien leikkeinä, kun onhan niitä merirosvomekkojakin olemassa.

Mutta että ostaisin bling bling- juttuja meidän pojalle, tai pinkkejä crocseja, niin ei tule kuuloonkaan. :O Mielummin vaikka vaaleanvioletitkin crocsit. :)

Kyllä mä ostaisin, en halua, että lapseni joutuu häpeämään sitä, millä tykkää leikkiä, että se olisi jotenkin kiellettyä. Ihan tasapainosia nuoria ja aikuisia minusta, sisaruksistani ja serkuistani on tullut, vaikka ollaan leikitty inkkareita ja sotaa, autoillakin jopa ja pikkuveljeni ovat onnessaan lainailleet isosiskojen hameita ja tykänneet pikeistä lelukoreista. Ei niistä asioista niin isoa numeroa tarvi tehdä, kaikissa ihmisissä on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä.

[QUOTE="...";29561386]Kyllä mä ostaisin, en halua, että lapseni joutuu häpeämään sitä, millä tykkää leikkiä, että se olisi jotenkin kiellettyä. Ihan tasapainosia nuoria ja aikuisia minusta, sisaruksistani ja serkuistani on tullut, vaikka ollaan leikitty inkkareita ja sotaa, autoillakin jopa ja pikkuveljeni ovat onnessaan lainailleet isosiskojen hameita ja tykänneet pikeistä lelukoreista. Ei niistä asioista niin isoa numeroa tarvi tehdä, kaikissa ihmisissä on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä.[/QUOTE]
piNkeistä lelukoreista siis...

Pyssyä en ostais, miekan kyllä. Ei oo sukupuolijuttu. Kimalletta saa olla vaatteissakin, jos poika tahtoo. Eiköhän tollanen rajoittava ja lokeroiva kasvatus aiheuta enemmän haittaa kuin kimalletarrakirja.

Pelkääkö semmoset ihmiset, jotka ei osta tyttöjen leluja pojille tai päinvastoin, että lapsesta tulee homo tai pippeli putosi pois tai kasvaa yht'äkkiä tyhjästä, jos ei pidä tarkkaa huolta siitä että tyttöjen ja poikien juttujen välillä on tiukka raja mitä ei saa ylittää? Vai onko kimalletarrat ihan hirvee häpeäpilkku vanhemman silmissä? Ajatteletteko te ollenkaan sitä, miten oma lapsi jää onnettomana miettimään, että miksi minä en voi saada kimalletarroja vaikka sisko saa, tai miten lapsi oppii häpeämään sitä että pitää jostain semmosesta asiasta, mistä ei ole kellekään mitään haittaa? On vähän eri asia tykätä siitä että saa hakata kepillä koiraa kuin siitä, että sukissa on Hello Kittyn kuva...

• Tykkää
Reactions: astrolabe
oon ihan satavarma että tytöille ei osteta pyssyjä, poikien nuket uskon niinkin

ristus että jengi on taas niin tekopyhiä

No en nyt ihan hiljattain ole ostanu, kun ei ole tarvinnut. Kesällä ostin vesipyssyjä kyllä.
Ja keskiaikamarkkinoilta ostin kans kesällä kaikille neljälle tytölle puumiekat ja kilvet, kun ne halus.

Nro 2 osti synttärirahoillaan itselleen sellaisen valtavan muovipyssyn, joka ampuu jotain vaahtomuovipanoksia. Eli sitä mun ei tarvinnut ostaa kun lapsella oli omaa rahaa, mutta en mä siihen mitenkään puuttunutkaan. Lähinnä muistutin, että sillä ei sitten ammuta koiria eikä kissoja eikä pienempiä sisaruksia...

Yhteistyössä