Jos poikasi haluaisi jonkun tyttöjen jutun (esim barbin tjs), tai tyttölapsesi haluaisi jonkun pojan lelun (pyssyn tjs)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaisitko,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hömelö";29559922]Mä olin yks päivä marketissa leluosastolla. Yhellä isolla pöydällä oli tummia pahvilaatikoita, missä oli muovitraktoreita jne, ja toisella pöydällä oli pehmoleluja, perus nukkeja jne, eli ei edes mitään ylitsepursuavan pinkkiä, pörröstä ja kimaltavaa prinsessakamaa. Noin vuoden ikänen poika kiinnostu niistä värikkäistä pahvilaatikoista (siis selvästi ei edes hoksannu ihastella sitä sisältöä, vaan pelkästään värikästä laatikkoa), niin jo oli äiti repimässä juuri ja juuri tolpillaan pysyvän lapsen pois kyseisen pöydän luota että "mennään kattomaan näitä poikien leluja". Eihän ne sitä lasta kiinnostanu ne mustat pahvilaatikot!! Sääliks kävi...[/QUOTE]

Mä tunnen äidin, joka ei antanu 3vpoikansa ajaa hoplopissa pinkillä potkulaudalla vaan kävi vaihtamassa se "poikienväriseen", samaisella pojalla on aina vain poikien värisiksi hiekkaleluja, vaatteista puhumattakaan. Meillä haluaisi leikkiä nukenvaunuilla, ei saa :(

Jotenki surullisen rajottuneita ihmisiä, jotka pistää lapsensa kärsimään oman kyvytömyytensä ja pelkojensa seurauksia... Okei, ehkä lapsi ei KÄRSI jos se ei saa glitteritarroja, mutta jos moni muukin asia jää sen takia tekemättä, saati että lapsi kokis vanhempiensa häpeevän häntä, niin kyllä se jälkensä jättää.

Meillä tuo tyttö pienempänä oli tosi kiinnostunu traktoreista/kaivureista. Synttärilahjaksi piti ostaa sitten traktori :)myös dinosaurukset ja niillä pokemonin tyyliin taistelua ollu meidän tytöillä.

Olen ostanutkin. Esim sellasia prinsessa-aiheisia juomalaseja. Aika blingbling mutta lapsi sai valita itse millasia haluaa. Miksei tytöllekin vois pyssyä ostaa. Nyt se alkaa suuntautua enemmän sellasiin poikamaisiin juttuihin vaikkei meillä oo eroteltu että mikä on poikien ja mikä tyttöjen juttuja. On ollu hameleikit jne.

[QUOTE="Hömelö";29559909]Lapsi saa ihan vapaasti valita. En ihan kyllä ymmärrä, miks jopa tarrojen kohdalla pitää kieltää kimalteet ja pinkit prinsessat pojilta. Ei ne lapsesta hinttiä tee.[/QUOTE]

Ei tee ei..tuokin on valinnut hempeitä tarroja ja nyt 6v tykkää niistä edelleen. Niiden autojen ja pyssyjen ohella.
Minä itse olen ollut aika poikamainen lapsena ja kiitän vanhempiani siitä että meitä ei pakotettu mihinkään muottiin. Oma persoona sai kehittyä ja silti musta tuli ihan nainen vaikka olin rämäpää joka pukeutui monella tavalla ja leikki monenlaisilla leluilla.

Kyllä ostan ja olen ostanutkin. Olen ostanut myös "tyttöjen värisiä" vaatteita, kuten tällä hetkellä hänellä on kirkkaan oranssi haalari, jota yksi jo kommentoikin ettei hänen miehensä antaisi laittaa tuollaista mutta itse kyllä laittaisi.

Viime synttäreillään poika myös veteli keijun siivet selässä ja taikasauva kädessä. Tykkää Helinä Keiju - elokuvista, Carseista ei ollenkaan :D

Mun pikkuveli tykkäs leikkiä barbeilla yms. "tyttöjen jutuilla" kun oli pieni.
Oli toivonu joskus neljän vanhana barbia joululahjaks ja sen saanutkin. Pari kuukautta myöhemmin yhtenä päivänä sitten meidän iskä vaan totes että, ethän sä enää leiki nukeilla ja heitti ne pois :( Äiti sit haki roskiksesta sen barbin ja sen jälkeen sillä leikittiin sitten salasesti.

Homohan mun veikka on mutta ei ne barbit siihen syypäänä oo. Aina ollu vähän prinsessa :D

[QUOTE="a p";29561317]Aika moni näköjään ostelisi pojalle kaikenlaisia vaaleanpunaisia pitsihärpäkkeitä sun muita tyttömäisiä jutskia.

Mä en kyllä ostais. Meiän poika balleriinana tai prinsessana, heh. :D

Sellasen lasten keittiön kyllä voisin ostaa meiän pojalle, silitysraudat sun muut sellaiset myös. Avoimessa päiväkodissa poika tykkäsikin kovasti leikkiä kaikkia ruoanlaitto-ja jäätelökioskileikkejä. ;)

Nuken rattaitakin siellä oli ja niillä poika kaahaili vaan rallia huoneesta toiseen. :D

Merirosvovaatteet ja -leikitkin ymmärrän ennemmin sekä tyttöjen että poikien leikkeinä, kun onhan niitä merirosvomekkojakin olemassa.

Mutta että ostaisin bling bling- juttuja meidän pojalle, tai pinkkejä crocseja, niin ei tule kuuloonkaan. :O Mielummin vaikka vaaleanvioletitkin crocsit. :)[/QUOTE]

Mä en osaa mieltää leikkikeittiötä, -silitysrautaa ja -ruokia "tyttöjen leluiksi", sillä em. asiathan kuuluvat kaikille.
Vai luuletko, että naiset erityisesti tykkäisivät noista asioista verrattuna miehiin? Miksihän muuten esimerkiksi mieskokkeja on oikeasti paljon? Homoja varmaan kaikki tai vähintään neitimäisiä?

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Tietysti ostan. Meidän 12v poika halusi 4-5vuotiaana vauvanuken ja leikkiastioita: kahviastiasto, kahvinkeitin yms ja hän ne sai. Meidän 22v tyttö halusi pienempänä prätkähiiret, autoja, traktoreita, autoradan ja sai ne hän ei koskaan sietänyt mitään tyttöjen leluja

Maisskus, nii tuskin sun veljestä olis heteroo tullu vaikkei sitä barbia olis koskaan saanukaan. Uskooko sun isäs, että se barbi oli syypää seksuaaliseen suuntaukseen?

Suurimmasta osasta nukeilla leikkineistä pojista kasvaa ihan tavallisia heteromiehiä ( ei sillä että homoissa olis mitään vikaa). Että ihan yhtä johdonmukasta on luulla että lapsi muuttuu homoksi jos se pesee lapsena hampaita, koska moni homo on lapsena pessy niitä.

Luuleeko ne ihmiset, ketkä kuvittelee nuken muuttavan pojan homoksi, että homoksi syntyny lapsi muuttuu heteroksi jos sille tyrkytetään pelkästään poikien juttuja ja kielletään kaikki tyttöjen asiat..? Vai onko homous pelkästään jotenki opittu juttu tai sairastuuko homouteen?

[QUOTE="a p";29561317]Aika moni näköjään ostelisi pojalle kaikenlaisia vaaleanpunaisia pitsihärpäkkeitä sun muita tyttömäisiä jutskia.

Mä en kyllä ostais. Meiän poika balleriinana tai prinsessana, heh. :D

Sellasen lasten keittiön kyllä voisin ostaa meiän pojalle, silitysraudat sun muut sellaiset myös. Avoimessa päiväkodissa poika tykkäsikin kovasti leikkiä kaikkia ruoanlaitto-ja jäätelökioskileikkejä. ;)

Nuken rattaitakin siellä oli ja niillä poika kaahaili vaan rallia huoneesta toiseen. :D

Merirosvovaatteet ja -leikitkin ymmärrän ennemmin sekä tyttöjen että poikien leikkeinä, kun onhan niitä merirosvomekkojakin olemassa.

Mutta että ostaisin bling bling- juttuja meidän pojalle, tai pinkkejä crocseja, niin ei tule kuuloonkaan. :O Mielummin vaikka vaaleanvioletitkin crocsit. :)[/QUOTE]

Minusta aikusen tehtävä ei oo määrätä lapsen mieltymyksiä ja vedellä rajoja sukupuolen mukaan. Mitähän kamalaa sitten mun pojalle on käyny kun se jossain kohtaa pukeutui prinsessaksi jne...? Ei nii yhtään mitään. Haluatko siirtää lapsellesi tuon käsityksen että on ne kielletyt jutut ja väärin haluta jotain mikä on enemmän toisen sukupuolen näkönen? Että ne asiat pitää jaotella?

Ja mitä miehen kanssa oon jutellu ni on sieläkin ostettu veljeksille monenlaista lelua kun ovat halunneet. Kaikki ne on aivan heteroja ja normaaleja perheiden isejä silti. Vaikka vanhemmat ei oo vedelleet rajoja että tuollasilla pojat ei leiki.

Meillä on sekä tyttöjä että poikia, ja sitten on leluja. Monenlaisia, mutta ei "tyttöjen" ja "poikien". Hauska silti huomata, että vaikka kaikki leikkii tarvittaessa kaikilla, tyttö itsekseen leikkiessään leikkii niitä vaaleanpunaisia prinsessaleikkejä, ja pojat sitten taistelu-rosvo-poliisi-avaruusasemaleikkejä.

Se mun leikkikeittiöjutska oli tarkoitettu sille yhdelle äidille, joka ei suostunut ostamaan 7vee pojalleen sitä leikkikeittiötä vaikka poika olisi halunnut. Sitä mäkin vähän ihmettelin. :O

Tytöt ja pojat saa leikkiä yhtäkaikki legoilla, autoilla, pelata palloa, jääkiekkoa yms... Ne on mun mielestä ihan molemmille sopivia juttuja.

Mutta mulla menee se raja siinä, etten kyllä meidän pojalle mitään pinkkejä pitsihärpäkkeitä kotiin osta, enkä rupea kynsiä lakkaamaan tai koruja laittamaan. Ehei.

Vaaleansininenkin on sellainen väri, mikä enemmän sopii tytöille sekä pojille kuin vaaleanpunainen pojille. :O

Siis mikä lelu on sellainen, millä kummatkin eivät voisi leikkiä? Ei ole tullut mieleen sellaista.

Pyssyjä en vesipyssyjä lukuunottamatta kuitenkaan ostele, en tytölle, enkä pojalle.

Mistä luulette, että uusavuttomat peräkammarinpojajat tulevat? Teistä, jotka ette kasvata sukupuolineutraalisti vaan opetatte jo lapsena jälkikasvulle, että mies ei silitä, ei kokkaa ei siivoa. Eivät aikanaan muuta omilleen, kun eivät ole asennemerensä vuoksi opetelleet arjen taitoja. Ainut toivo näille poikalapsillenne on löytää tyttöystävä joka pitää kodin pystyssä. Harmi vaan, kukaan nainen ei jää yksiin avuttoman "lapsen" kanssa! Yök.
Mistäköhän tulevat nuoret silikonihoratsut ja tavoitteettomat tyhjäntoimittajat, jotka ylenevät ehkä, mutta ainoastaan persusta antamalla? Hmm...

Kai meijän sitte töissäkin täytyy alkaa erotella ne millä tytöt leikkii ja pojat. Roolivaatteista lähtien mennä sanomaan että sää et tuota voi pukea päällesi ja sinä tuota. Kyllä vaan siellä on tyttöritareita ja poikia hameissa ja koruissa. Kun on äitejä jotka ei hyväksy poikaa prinsessana tms. Vai sallimmeko kaikille kaikki leikit ja välineet?

Yhteistyössä