jos paras ystävä jättäis tulematta esikoisesi ristiäisiin koska on niin kauhee krapula niin katkaisisitko välit?!!

  • Viestiketjun aloittaja sillai
  • Ensimmäinen viesti
sillai
Ollaan oltu ystäviä ihan lapsesta saakka.. Vkonloppuna oli esikoiseni kastajaiset johon olin kutsunut hyvissä ajoin ystäväni..soitti sitten jo ENNEN tätä krapulaa että ei aijo tulla koska lähtee jonnekki bileisiin ja varmastikaan ei jaksa sitten tulla..

Oon niin raivona että en haluaisi nähdä häntä enää koskaan! Miehen mielestä ylireagoin..
 
En katkaisisi välejä, mutta olisin varmasti hyvin loukkaantunut.
Minkä ikäisiä oikein olette? Hienoa silti, että ystävälläsi oli pokkaa sanoa jo etukäteen. Kyllä sitä saa valita juhlat joihin osallistuu. Yleensähän kaste on sellainen perhe juuhla. Ehkä ystäväsikin ajatteli näin?
 
Viimeksi muokattu:
o_O
Jospa tämä ystäväsi oli puolestaan loukkaantunut, kun et valinnut häntä kummiksi ja päätti sen takia olla tulematta kokonaan...
Ja joo, en itse jaksaisi loukkaantua, lähinnä mua huvittaisi.
 
"hipp"
en suuttusi.emmä näe tossa mitään omituista.en mennyt velljen lapsen ristiäisiin,eikä veli vastaavasti toisen sisaruksen lapsen ristiäisiin.ei meillä ole ristiäiset mikään the juttu.lähinnä pakollinen traditio.nähdäänkun keritään.
ollaan otettu aina vähän muita lunkimmin.
 
Itse tiedän,että vaikka kuinka sitä aattelee käyvänsä parilla niin se usein liusuu siihen että on niin koomat ettei seuraavana aamuna tarvi kuvitellakkaan nousevansa ylös ennen iltapäivää.
tietty sitä pitäs osata olla lähtemättä mihinkään jos on tärkee päivä seuraavanapäivänä. mutta kyllä sitä pitää silti ymmärtää,tulee sitten illalla,siihen ny pystyy särkylääkkeen voimalla. jos ei imota ja jättää tulematta kokonaan niin sanoisin kyllä asiasta.
 
....
[QUOTE="hipp";23353891]en suuttusi.emmä näe tossa mitään omituista.en mennyt velljen lapsen ristiäisiin,eikä veli vastaavasti toisen sisaruksen lapsen ristiäisiin.ei meillä ole ristiäiset mikään the juttu.lähinnä pakollinen traditio.nähdäänkun keritään.
ollaan otettu aina vähän muita lunkimmin.[/QUOTE]

No ilmeisesti..Hohhoh.
 
..
lapsettomat ihmiset ei ihan välttämättä tajua miten iso asia se juhla niille vanhemmille on. saattaa ajatella niitä ihan vaikka perus aikuisten synttäripippaloina.
veljeni ei tullut esikoisen ristiäisiin kun oli aiemmin jo sovittu kaveriporukan kanssa mökkiviikonloppu.. siitä olin kyllä vihainen, mutta puhuttiin asiat jo etukäteen, ett ämenköön jos pakko on, niin oma asiansa. kupuksen ristiäisissä luki sitten raamatuntekstin oikein mielellään eli kai sitä sitten oli lopulta hamittanut kovastikin jälkeenpäin ettei ollut tullut.. näissä kuopuksen ristiäisissä taas oma äitini ei ilmaantuntu paikalle kun oli krapulassa.. ihana perhe
 
"huh huh"
no outoja kyllä olette jos tosta vedätte herneet nenään tai loukkaannutte!!! eikai se ole mikään pakko tulla eikä mennä kenenkään ristiäisiin, vaikka kuinka hyvä ystävä olisi. Itse en ollut edes oman kummipojan ristiäisissä, koska olin työporukan kanssa viikonlopun mittaisella virkistäytymisreissulla. Ja kyllä, mulla on useampikin lapsi.
 
"sama"
lapsettomat ihmiset ei ihan välttämättä tajua miten iso asia se juhla niille vanhemmille on. saattaa ajatella niitä ihan vaikka perus aikuisten synttäripippaloina.
veljeni ei tullut esikoisen ristiäisiin kun oli aiemmin jo sovittu kaveriporukan kanssa mökkiviikonloppu.. siitä olin kyllä vihainen, mutta puhuttiin asiat jo etukäteen, ett ämenköön jos pakko on, niin oma asiansa. kupuksen ristiäisissä luki sitten raamatuntekstin oikein mielellään eli kai sitä sitten oli lopulta hamittanut kovastikin jälkeenpäin ettei ollut tullut.. näissä kuopuksen ristiäisissä taas oma äitini ei ilmaantuntu paikalle kun oli krapulassa.. ihana perhe
Mä en taas ymmärrä mitä "hienoa" ja isoa ristiäisissä oikein on? Itselläni on kolme lasta ja kaikki on kastettu, mutta se mikään iso juttu ollu, eikä tärkeä.
 
Jospa tämä ystäväsi oli puolestaan loukkaantunut, kun et valinnut häntä kummiksi ja päätti sen takia olla tulematta kokonaan...
Ja joo, en itse jaksaisi loukkaantua, lähinnä mua huvittaisi.
Tämä tuli mullekin mieleen,että jos tämä ystävä halusi "kostaa" pettymyksensä siitä ettei tullut valituksi kummiksi parhaan ystävänsä lapselle. Tai että hänellä on itsellään vaikeuksia tulla raskaaksi eikä jaksa iloita toisten vauvaonnesta.. Itse olisin harmissani,mutta en nyt sentään välejä katkaisis vaan yrittäisin selvittää tilanteen ("olin pettynyt kun et tullut ristiäisiin. Onko sulla joku muu syy kun edellisen illan juhlinta?")
 
"vieras"
Ristiäiset/nimijuhla on siinä mielessä turha juhla että päivänsankari ei itse sitä mitenkään tule muistamaan, valokuvissakaan ei yleensä näy kuin vanhemmat, isovanhemmat ja kummit.
 
"hipp"
lapsettomat ihmiset ei ihan välttämättä tajua miten iso asia se juhla niille vanhemmille on. saattaa ajatella niitä ihan vaikka perus aikuisten synttäripippaloina.
veljeni ei tullut esikoisen ristiäisiin kun oli aiemmin jo sovittu kaveriporukan kanssa mökkiviikonloppu.. siitä olin kyllä vihainen, mutta puhuttiin asiat jo etukäteen, ett ämenköön jos pakko on, niin oma asiansa. kupuksen ristiäisissä luki sitten raamatuntekstin oikein mielellään eli kai sitä sitten oli lopulta hamittanut kovastikin jälkeenpäin ettei ollut tullut.. näissä kuopuksen ristiäisissä taas oma äitini ei ilmaantuntu paikalle kun oli krapulassa.. ihana perhe
niin.siis on minullakin omia lapsia,mutta meillä ristiäiset ole mitkään isot juhlat koskaan olleet.siksi kummastuttaakin herneen veto nenään.
 
"hmm"
Meilläkin ristiäisiä on pidetty ihan vaan läheisten kesken eli ystäviä niihin ei ole kutsuttu, vain vauvan isovanhemmat, tädit, sedät/enot ja heidän puolisot. Mutta ymmärrän kyllä että harmittaa. Miehen sisko ilmoitti syyksi ettei vaan jaksa tulla ristiäisiin.. Loukkaannuttiin kyllä. Hänellä ei siis kysymys ollut mistään masennuksesta minkä nyt olisi ymmärtänyt, mutta ihan vaan ei _jaksanut_ tulla. Ilmeisesti se sitten olisi ollut ihan hirveä vaiva.. Jos hän joskus lapsia saa niin tuskin mekään sitten jaksetaan siitä olla kiinnostuneita :D
 
"vieras"
En suuttuisi. Ihan hyvin ois voinut käydä mullekin noin nuorempana, joten ymmärrän ap:n ystävää.:D Sitä kun joskus piti lähteä vain yhdelle, mutta ilta sitten yllättäen venähtikin. :whistle:
 

Yhteistyössä