ilmenee "jotain" ja sanotaan että puolenvuoden päästä otetaan uudelleen niin mitä se "jotain" voi olla?
Vakavaa?
*miettii vaan*
Vakavaa?
*miettii vaan*
Puolen vuoden päästä aina kontrolli, jos papassa näkyy jotain muutoksia. Näyte olisi muutenkin hyvä otattaa vuosittain.Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:mulla oli papa II-luokkaa... siitä kohta 2 vuotta, pitäisköhän käydä papassa?? ei kuitenkaan kukaan sanonut, että tarttis uudelleen mennä?
Ei kumpikaan heistä.Alkuperäinen kirjoittaja papillooma:jos näytteen ottaa terkkari niin tutkiiko se myös sen vai lääkäri?
No kuka sitten? Joku bioanalyytikko tai vastaava vai?Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Ei kumpikaan heistä.Alkuperäinen kirjoittaja papillooma:jos näytteen ottaa terkkari niin tutkiiko se myös sen vai lääkäri?
Mulle just sanottiin papa-testin yhteydessä että jos on aina ollut puhdas näyte niin joka toinen vuosi riittää hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Puolen vuoden päästä aina kontrolli, jos papassa näkyy jotain muutoksia. Näyte olisi muutenkin hyvä otattaa vuosittain.Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:mulla oli papa II-luokkaa... siitä kohta 2 vuotta, pitäisköhän käydä papassa?? ei kuitenkaan kukaan sanonut, että tarttis uudelleen mennä?
Näytteen ottaa laboratoriohoitaja ja se tutkitaan labrassa. Tulosten saamiseen menee muutama viikko normaalisti julkisella puolella.Alkuperäinen kirjoittaja papillooma:No kuka sitten? Joku bioanalyytikko tai vastaava vai?Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Ei kumpikaan heistä.Alkuperäinen kirjoittaja papillooma:jos näytteen ottaa terkkari niin tutkiiko se myös sen vai lääkäri?
no, lääkäri määräs vaan puhelimessa jotain voidetta, eikä katsonut tarpeelliseksi uusia, täytyykin kysellä terkkarista, että miten siihen saisi lähetteen...Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Puolen vuoden päästä aina kontrolli, jos papassa näkyy jotain muutoksia. Näyte olisi muutenkin hyvä otattaa vuosittain.Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:mulla oli papa II-luokkaa... siitä kohta 2 vuotta, pitäisköhän käydä papassa?? ei kuitenkaan kukaan sanonut, että tarttis uudelleen mennä?
Jos haluaa varman päälle pelata, niin vuosittain... Mutta tosiaan, jos mitään ei ole koskaan ollut, edes luokka kakkosta niin pitäisi vähemmänkin riittää, koska solumuutokset tapahtuvat kuitenkin aika hitaasti. Sitä pitempi aika on kuitenkin auttamattomasti liian pitkä... esim. seulontojen yleinen väli, 5- vuotta on pitkä aika.Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Mulle just sanottiin papa-testin yhteydessä että jos on aina ollut puhdas näyte niin joka toinen vuosi riittää hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Puolen vuoden päästä aina kontrolli, jos papassa näkyy jotain muutoksia. Näyte olisi muutenkin hyvä otattaa vuosittain.Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:mulla oli papa II-luokkaa... siitä kohta 2 vuotta, pitäisköhän käydä papassa?? ei kuitenkaan kukaan sanonut, että tarttis uudelleen mennä?
Juu, 5 vuodessa ehtii tapahtumaan paljon. Tai jos tosiaan on vaikka ollut tuota II luokkaa joskus, silloin on parempi kontrolloida useammin.Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Jos haluaa varman päälle pelata, niin vuosittain... Mutta tosiaan, jos mitään ei ole koskaan ollut, edes luokka kakkosta niin pitäisi vähemmänkin riittää, koska solumuutokset tapahtuvat kuitenkin aika hitaasti. Sitä pitempi aika on kuitenkin auttamattomasti liian pitkä... esim. seulontojen yleinen väli, 5- vuotta on pitkä aika.Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Mulle just sanottiin papa-testin yhteydessä että jos on aina ollut puhdas näyte niin joka toinen vuosi riittää hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Puolen vuoden päästä aina kontrolli, jos papassa näkyy jotain muutoksia. Näyte olisi muutenkin hyvä otattaa vuosittain.Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:mulla oli papa II-luokkaa... siitä kohta 2 vuotta, pitäisköhän käydä papassa?? ei kuitenkaan kukaan sanonut, että tarttis uudelleen mennä?