jos panadol-paketissa lukee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saa, kun se on tarkotettu niin että siinä ottamisen välissä pitäs olla vähän enemmän sitä aikaa riippumatta siitä, otatko yhden vai kaksi. Jos on kovaa särkyä, ota sen kanssa ibuprofeenia niin tehoaa aika hyvin. Tai tuota Panacodia, tosin mua se väsyttää niin että otan sitä vaan illalla.

oon lapsen kanssa kaksin niin en tahtois panacodia napsia. ei myöskään ole kotona nyt muuta lääkettä. ja tarviin parin päivän ajan ihan jatkuvan vaikutuksen ja ei se panadoli kyllä mulla paljon kauempaa auta kun tuon neljä tuntia.. mutta yksi tabletti kerralla riittää mainiosti

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;22899006:
Panadolin maksimi vuorokausiannostus on 4g.

juu en mä sitä pelkää että sitä liikaa saisin. noi on 500mg tabletteja tai no kapseleita.
mutta ihmettelen että onko joku merkitys sillä että ottaako aina kaks kerrallaan vai ottaakö yhen vähän useemmin. annostus kun ei muutu miksikään. ja vuorokausiannostukseksi tulee mulla vaan 3g

parasetamolissa. Se kertyy elimistöön ja yliannostus tulee herkemmin kuin muissa valmisteissa. Täsmälääkitys eli juuri toi gramma kerrallaan on parempi, kuin tipoitellen, kun kivun saa katkeamaan saattaa pärjätä pienemmällä annostuksella sen jälkeen....
Etkö voi käyttää muuta lääkettä ? Ibuprofeiinia, tms ?

[QUOTE="vieras";22899008]Ei saa, kun se on tarkotettu niin että siinä ottamisen välissä pitäs olla vähän enemmän sitä aikaa riippumatta siitä, otatko yhden vai kaksi. Jos on kovaa särkyä, ota sen kanssa ibuprofeenia niin tehoaa aika hyvin. Tai tuota Panacodia, tosin mua se väsyttää niin että otan sitä vaan illalla.[/QUOTE]

tähän kommentoin siltä varalta että joku muu lukee myös. tästä saa käsityksen että panadolin kanssa voi ottaa panacodia. ei voi. missään nimessä koska vaikuttava aine sama.

parasetamolissa. Se kertyy elimistöön ja yliannostus tulee herkemmin kuin muissa valmisteissa. Täsmälääkitys eli juuri toi gramma kerrallaan on parempi, kuin tipoitellen, kun kivun saa katkeamaan saattaa pärjätä pienemmällä annostuksella sen jälkeen....
Etkö voi käyttää muuta lääkettä ? Ibuprofeiinia, tms ?

ei ole kotona ibuprofeiinia enkä pääse hakemaan. on vaan panadolia ja panacodia

Yhteistyössä