Adursal-lääkitys, kenellä on tai on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepatoosimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hepatoosimamma

Vieras
Lääkäri määräsi Adursal 150mg lääkettä raskaushepatoosiin 1 tabletti kolme kertaa päivässä. Tuoteselosteessa lukee, että päiväannostus tulisi ottaa kahdessa osassa. Kummin päin olette tehneet, ottaneet yhden tabletin aamulla, päivällä ja illalla vai noudattaneet tuoteselosteen suositusta ottaa lääkettä vain kaksi kertaa päivässä eli 1 1/2 tbl aamulla ja illalla?

Mie jouduin silloin syömään 1 tabletin aamulla ja illalla muistaakseni. Lääkäri sanoi että on yksilöllistä miten lääkäri määrää sen syötäväksi esim. kun maksimi annos mitä raskaushepatoosin hoidossa adursalia voidaan käyttää on 6 tbl päivässä joten sen voi syödä joko 3 illalla ja 3 aamulla tai 2 aamulla, 2 päivällä ja 2 illalla. Kandee vielä kysyä apteekista tai omalta lääkäriltä jos epäilyttää. Minua epäilytti ja paljon. Etenkin kun eivät sitä apteekista mulle meinanneet antaa, kun lekuri oli unohtanut laittaa reseptiin erikoismaininnan.

Oletko kuinka pitkällä raskaudessa? Onko kova kutina? Miten korkeat nuo maksa-arvot ja sappihapot on? Mun esikko on nyt 10kk ja käynnistettiin silloin 37+6 kun sappihapot pomppas lyhyessä ajassa 38, myös asat oli koholla.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonbell:
Oletko kuinka pitkällä raskaudessa? Onko kova kutina? Miten korkeat nuo maksa-arvot ja sappihapot on? Mun esikko on nyt 10kk ja käynnistettiin silloin 37+6 kun sappihapot pomppas lyhyessä ajassa 38, myös asat oli koholla.

Viikkoja reilu 31. Kutina ei ole vielä ainakaan ihan kovin kova, yöllä enemmänkin. Sappihappoarvot saa vasta huomenna, maksa-arvot vajaa 200 (en ees tarkkaan tiedä, näin sanoi lääkäri enkä jaksanut tarkemmin kysellä, kysyn huomenna samalla kun sappihapotkin). Tänään nyt olen ottanut tabletit yksitellen.

Mulla alkoi silloin 33+ viikolla vasta kutina ja silleen ettei aina ees kutissu. Maksa arvot oli jotain 200 luokkaa kans alussa mut pomppas sinne 350 tienoille samalla kun toi sappihappokin sinne 38. Aluks oli jotain 8. Kun alle 6 pitäis olla.

Voimia ja jaksamisia sinne! Toivottavasti sulla tuo adursal auttais ja kaikki sujuis hyvin. :) Tsemppiä kovasti! :) Mulla ei tuntunut auttavan, mut tosin alotinkin sen vasta aika myöhään n. 36+ viikolla.

Yhteistyössä