Jos palkkasi maksettaisiin viikon myöhässä, miten se vaikuttaisi talouteesi?

  • Viestiketjun aloittaja keripertti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Riippuu milloin se tapahtuu. Nyt olen varannut lomamatkan, jolle ollaan lähdössä heti palkkapäivän jälkeen ja olen kyllä ajatellut että reissun käyttövaroja tulee silloin kun palkka tulee. Reissuun toki lähdettäis mutta aika köyhää olis meno siellä.
 
vieras myös
Palkka tulee kaksi kertaa kuussa, puolen kuun palkka on pienempi ja sen myöhästyminen ei haittaisi, mut kuunvaihteen palkka on suurempi ja siitä menee lainanlyhennykset seuraavana päivänä joten se haittaisi jonkin verran...
 
"vieras"
Yrittäjänä jäin oikein miettimään tuota. Palkkapäivä.... onkohan asiakkaat maksaneet laskunsa eräpäivänä. Aloin oikein musitelemaan, miksi päätin joskus, että en anna enää kenellekään mahdolisuutta maksaa laskulla tai tilisiirtoa, jota aina vingutaan.
 
"Vieras"
Ei mitenkään. Käyttötilillä on aina rahaa siten että riittäisi kyllä useamman viikon. Säästötiliin en kuitenkaan haluaisi koskea vain sen takia, että palkka on myöhässä. Ei kyllä ole ikinä ollut.
 
"vieras"
Minun palkanmaksu ei haittaisi, mutta jos miehen palkka tulisi myöhässä, niin pankkin olisi soitettava. Koska lainanlyhennys lähtee miehen palkasta. Suhteellisen kädestä suuhun mennään nyt.
 
"vieras"
Ei mitenkään. Mutta palkkojen maksu ajallaan on työnantajan prioriteetti nro 1. "Koko työpaikka helisemässä" tarkoittaa lähinnä sitä että se kertoo "tilapäisestä" työnantajan likviditeettiongelmasta. mikä ei yleensä tosiaan ole pikku juttu ja kovin tilapäinen, vaan palkat pyritään todellakin maksamaan ajallaan. Kyse voi olla siitä että firma todellakin on kenenkään sitä tietämättä mennyt liki konkurssiin ja tuskimpa kukaan tahtoo ilmaiseksi työskennellä. Palkkaturvastakaan rahat ei ihan sekunnissa putoa sinne tilille. Ja silloin kun ne lainanlyhennykset lähtee sieltä tililtä automaattisesti niin siitä aiheutuu tietysti kustannuksia jos rahaa ei ole.
 

Yhteistyössä