Jos ovuloikin myöhään,voiko käydä näin:

Eli tilanne se,että edelliset menkat alkoivat 11.3.Kiertoni on normaalisti 32 ja nyt siis menossa kp37/32.Kuukautisia ei näy ja raskaustesti tältä aamulta nega. Oletin tottakai ovuloivani siellä kierron puolivälin tienoolla, MUTTA mitä jos olenkin ovuloinut vaikka viikkoa ennen "oletettujen" menkkojen alkamista? Kysymykseni siis kuuluu,että olisiko vuoto silti tullut tavallisesti jos en olisi raskautunut vai jääkö vuoto tällaisessakin tapauksessa tulematta? Ja silloinhan plussaakaan ei tietenkään voisi testiin tulla ennekuin ovulaatiosta ja mahdollisesta hedelmöittymisestä olisi tarpeeksi aikaa. Eli minun tapauksessani jossain kiertopäivän 44 paikkeilla?

Anteeksi jos kyselen "tyhmiä" :ashamed: Harmittaa vaan jo tämä kun testaan täällä joka toinen aamu ja aina vaan negaa.Jäänkö maltilla odottelemaan jostakin syystä siirtyneitä kuukautisia.....
 
eli jos ovulaatio ollut myöhemmin niin menkkojen tulo siirtyy aina sen verran mikä se sun luteaalivaiheen pituus sitten on, esim mulla se on 14 pvää. Eli vuoto kyllä tulee jos ovuloit mutta jos et ovuloi niin sitten vuoto voi siirtyä pitkällekin. Jos siis ymmärsit mittää :p
 
kiitos.Ymmärsinhän minä.Ei ole ennen ollut häikkää ovuloinnin suhteen,mutta kertahan se on ekakin.Eli onko siis niin että ne naiset jotka ei ovuloi, eivät myöskään vuoda??????Vai miten?
 
kassu, vuotavat hekin MUTTA myöhemmin.. eli sitten kun kohtu ei jaksa pitää limakalvoa enää paksuna mahdollista munasolua varten... Sitten kun se ei sitä ennee jaksa pitää yllä ni sit vuoto tulee mut ymmärtääkseni siis sillonkii vuotaa mut sillo kierto pitenee.

Ja jokaisella naisella on se et ei aina ovuloi, joka viides kiertoko se ny oli et ei ovuloi, eli se on iha normaalia :)
 
Joo, siis jos kierto on yli 35 päivää, eli kuukautiset tulee vasta kp36 jälkeen, on mahdollista, että et ole ovuloinut lainkaan, vaan vuoto käynnistyy ilman ovista. Eli siis jos sulla on meneillään kp37, on sulla saattanut vain olla anovulatorinen kierto, ja kuukautiset on sen vuoksi myöhäs. Tai sitten se plussa tulee siihen testiin myöhemmin ;) +++++++++ :whistle:
 
Kylläpä helpottaa lukea tällaisia viestejä. Taas kerran luulin olevani outo ja juuri minulla on ihan sekaisin kaikki toiminnot, koska kierto on venynyt niin kovin enkä ole kuitenkaan raskaana. Ja jos voi olla niin, että ei ovuloi joka kierrossa, niin sehän selittää jo paljon. Kohta tulee kiertopäivä 50 eli aika 20 päivää myöhässä menkat silloin. Vaan ei kai minun hedelmällinen naiseuteni tähän lopu?! Olen vasta 30 v.
 
Pakko lohduttaa sinua kassu: minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto. Sellaiset 30-50 päivää. Olin lukenut, että jos kierto venyy yli 35 päivän, ei nainen tällöin ovuloi ja siis ei voi raskautuakaan. Esikoista tehdessä meillä kuitenkin tärppi kävi kp 40 tietämillä!! Eli siinä kierrossa olin jo ehtinyt menettää toivoni hedelmöittymisen suhteen, ja odottelin vaan menkkoja kp42 tehty testi näytti negaa. Sitten yllättäin raskaustesti näytti kuitenkin plussaa kp 54 tietämillä, ja ultrassa todettiin hedelmöittymisen tapahtuneen tuolloin kp 40 aikaan. Eli meillä asustaa 8kk ikäinen ihana todistuskappale siitä, että pitkässäkin kierrossa voi ovulaatio tapahtua! :heart:
 
Oih, ihanaa, joku kysyi ääneen niistä asioista mitä mä oon pohtinut eilisestä (ja menettänyt yöunet viime yönä ). Mä jo luulin, että esikoisen saaminen on sotkenut jotain, mutta onneksi näyttää olevan ihan normaalia, että ovis ei tapahdu joka kuukausi. Kiitos minunkin puolestani! :flower:
 
No niin, eilen sitten sain oppia, että kuukautisten alkamisestakin voi tosiaan iloita. Taivaallinen tuhru tuli! Vauvakuumeisena sitä usein harmittelee, kun kuukautiset alkavat, mutta nyt oli sitten sellainen harmistus ja pelko, kun ei edes uuteen yritykseen meinannut päästä. Nyt sitä oppi taas hieman nöyryyttä omaa kehoaan kohtaan.
 
Voi olla noin =) Minä raskauduin juuri kuvailemasilaisesti tässä vastikään. Tikutetun oviksen (mikä se sitten olikaan...) mukaan nyt olis jo lähes 10 viikkoa, mutta koossa on ultranneen lääkärin mukaan arviolta "yli 5 mutta alle 7 viikkoa". Sitä oon kyl miettinyt että miks ovistikku (clearbluen digitaalinen) sitnäytti plussaa silloin - vai voiko samassa kierrossa ovuloida kahdesti? Omituista. Mut, pääasia: raskaana ollaan =) Toivottavasti säkin pian!!!
 
Mut eikös se kuitenkin ole mahdollista raskautua jopa menkkojen aikaan :whistle:
Kai se on yksilöllistä millon se tärppi tapahtuu ja yleisin on tietenkin sen ovuloinnin aikana,mutta on tietysti myös niitä(pienet prossat)jotka tulevat ovuloinnin ulkopuolella raskaaksi...Täälä mm menossa kp 43/39 ja juuri äsken tein negan...eikä tunnu tisseissä(mistä tiedän menkkojen alkavan)mitään tunnetta että ne olisivat vielä edes tulossa....nyt katotaan sitten että joko täti on todella myöhässä(ei ole ikinä ollu tämmöstä kiertoo)tai sitten olen vain raskautunut myöhäsessä vaiheessa...aika näyttää mitä tapahtuu :D
 
Voi ovuloida kahdesti, vaikka se onkin harvinaista, mutta koska follien kypsyminen loppuu keltarauhashormonin vaikutuksesta, voi ovuloida korkeintaan 24 tunnin viiveellä toisen kerran, sen ekan oviksen keltarauhanen nimittäin estää sitä myöhemmin tapahtuvan follin kypsymisen munarakkulaksi.

Sen sijaan ovistesteihin kantsii suhtautua pienellä varauksella, ne ovat suuntaa antavia, eivätkä suinkaan mikään tieteellinen tapa todistaa ovulaatio ;)
 
Niin on tässä pohtimista......mutta ystävänikin (jolla oli muuten la eilen :LOL: ) tuli raskaaksi niin että menkkojen tulo venyi ja venyi ja testaili aina johonki kp 50 asti.Lopetti sitten testailunkin ja sitten vaan ihan huviksi testasi yksi aamu ja plussaahan se sitten näytti ja raskaus oli todellakin tuolloin vasta viikolla 4 ja jotain!Eli menkkoja ei tullut mutta jossakin vaiheessa hän oli ovuloinut ja tullutkin sitten raskaaksi.Onnekas sattuma kun kovasti halusivat vauvaa.Nyt mulla kyllä jää ruskeaa paperiin pyyhiettäessä, vaikka housuihin asti ei tuu kyllä mitään.Joten luulempa ettenainakaan nyt ole raskaana.Laitoin tuonne TJOTTAILU-pinon jokin aika sitten ja se sopii minulle.Tulee jos on tullakseen :wave:
 

Yhteistyössä