jos ovuloi kaksi kertaa kierron aikana... (raskaaksi tulemisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
yleensä minulla on kellontarkka kierto. Tunnen kun ovuloin (kipua, erilaista vuotoa, turvotusta yms) ja edellisillä kerroilla onkin ollut aika iisiä tulla raskaaksi kun olen tiennyt milloin ovuloin. Nyt kuitenkin tuntui viime perjantaina siltä että olisin ovuloinut, tosin se olisi ollut kierron mukaan liian aikaista. Tavallisen kierron mukaan olisin ovuloinut keskiviikkona tällä viikolla.
Tänään on sitten taas kamala kipu, turvotus jne ihan niin kuin silloin kun tavallisesti ovuloin. Mietin siis että ehkä ovis tapahtuukin 2 kertaa tässä kierrossa.

miten sit on raskaaksi tulemisen kanssa? Jos kokeiltiin jo viime "muka oviksen" tapahtuessa niin en luultavasti sitten raskautunut vielä? Vai voiko (ANTEEKSI TYHMYYTENI) tälläisestä tilanteesta esim tulla kaksoset, jos ovis on kaksi kertaa???

Mulla on myös tarkasti havaittava ovis, tunnen sen aina. Mutta viimeksi se tuntui normaalia aiemmin, mutta myös tuntui normaalia myöhemmin, eli 2 kertaa. No siitä kierrosta kuitenkin raskauduin. Tai en tiedä johtuiko se toinen raskaudesta. Mutta omituista se oli.

omg, ovista ei voi tulla kahta kertaa, ethän edes mitannut sitä testeillä, joten et tiedä kumpi oli ovis. Alakerrassa voi olla käynnissä vaikka mitä kipua ja turvotusta, eikä se merkkaa mitään muuta kuin esim. limakalvon kasvamista, follikkien kasvamista yms.

eka voi olla ovis, ja toinen tuntemus voi olla esim. kiinnittymiskipua, jos on tullut raskaaksi. Olen pyörinyt lapsettomuushoitorumbassa 2 vuotta, ja uskokaa, ovista ei voi tulla kaksi kertaa:). Kun munasolu ei hedelmöity, rakkula erittää keltarauhashormonia, joka aloittaa luteaalivaiheen, eli keltarauhasvaiheen. Silloin kohtu valmistautuu limakalvon poistamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja 26:
eka voi olla ovis, ja toinen tuntemus voi olla esim. kiinnittymiskipua, jos on tullut raskaaksi. Olen pyörinyt lapsettomuushoitorumbassa 2 vuotta, ja uskokaa, ovista ei voi tulla kaksi kertaa:). Kun munasolu ei hedelmöity, rakkula erittää keltarauhashormonia, joka aloittaa luteaalivaiheen, eli keltarauhasvaiheen. Silloin kohtu valmistautuu limakalvon poistamiseen.

ok, mä oon mukamas lukenut useammasta paikasta että ovulaatio voisi joskus tapahtua kaksi kertaa, mutta uskon sitten sinua. paljon kaikkea hullua tekstiä on kaikkialla johon ei voi luottaa (kuten että raskaaksi voisi tulla miloin vain...)

Yhteistyössä