äiti
Saako sen itse päättää lasketaanko se esim. tammikuu-kesäkuu vai onko aina äippälomaa edeltävät 6kk?
Näin mäkin vähän ymmärsin ja elättelen toiveita että näin sais tehdä.. Pitää lähempänä vielä kysyä kelalta mutta aarttelin jos täällä on kokemusta.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Mun mielestä Kelan sivuilla annetaan ymmärtää, että tuo puolen vuoden ajankohta voi olla joku muukin kuin tasan juuri ennen äitiyslomaa.
Noin minäkin luulin, mutta tosiaan vain ne 6kk ennen kelpas vaikka sen viimeisen kuukauden olin työttömänä. Onneksi oli rahakkaat 5kk kuitenkin...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Näin mäkin vähän ymmärsin ja elättelen toiveita että näin sais tehdä.. Pitää lähempänä vielä kysyä kelalta mutta aarttelin jos täällä on kokemusta.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Mun mielestä Kelan sivuilla annetaan ymmärtää, että tuo puolen vuoden ajankohta voi olla joku muukin kuin tasan juuri ennen äitiyslomaa.
Niin eli juuri ne äitiyslomaa edeltävät 6 kuukautta.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Mulla oli katsottu joulu-toukokuu ja äitiysloma alkoi kesäkuun puolen välin jälkeen.
mä käsitin teetä se 6kk olis niin kuin päivälleen ennen loman alkua. Mulla kun jäi ne 3 viikkoa joita ei otettu siihen enään mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Niin eli juuri ne äitiyslomaa edeltävät 6 kuukautta.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Mulla oli katsottu joulu-toukokuu ja äitiysloma alkoi kesäkuun puolen välin jälkeen.
Ei kun edeltävät kokonaiset 6 kuukauttaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:mä käsitin teetä se 6kk olis niin kuin päivälleen ennen loman alkua. Mulla kun jäi ne 3 viikkoa joita ei otettu siihen enään mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Niin eli juuri ne äitiyslomaa edeltävät 6 kuukautta.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Mulla oli katsottu joulu-toukokuu ja äitiysloma alkoi kesäkuun puolen välin jälkeen.
Kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Jos mulla alkaa äitiysloma lokakuun puolivälissä, ja lokakuun ajan saan työttömyyskorvausta, mutta syyskuulta vielä kunnon palkan, niin saanko siis äitiyslomarahan laskettua ajalta huhti - syyskuulta?
No se selittää paljon =) Mä ihmettelinkin kun se päätös tuli, et miten se niin on.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Ei kun edeltävät kokonaiset 6 kuukauttaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:mä käsitin teetä se 6kk olis niin kuin päivälleen ennen loman alkua. Mulla kun jäi ne 3 viikkoa joita ei otettu siihen enään mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Niin eli juuri ne äitiyslomaa edeltävät 6 kuukautta.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Mulla oli katsottu joulu-toukokuu ja äitiysloma alkoi kesäkuun puolen välin jälkeen.
Jos äippälomasi alkaa syyskuussa niin lasketaan ajalta maalis-elo ja jos jo elokuussa niin helmi-heinä. Sairasloman vaikutuksesta en osaa sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja hh:Mulla olis kelvannut 6kk taaksepäin hakemuksen viemisestä, eli tässä tapauksessa helmi-heinäkuu. Mutta kun jouduinkin sairaslomalle äitiyslomaan asti, niin nyt se lasketaan 6kk ennen sairaslomaa.. Eli ei kummassakaan tapauksessa tullut laskettavaksi maalis-elokuu, joka olisi ajankohta juuri ennen äippälomaa.
Tästä olen lukenut netistä ennenkin ja sen kuvan olen saanut, jotta on kela kohtaisia nuo miten laskettavat. Mutta ainahan voi soittaa kelan neuvovaan puhelimeen, jossa ei olla paikkakuntakohtaisia..
Tuli mulla lasku virhe. Siis jos menisi sen 6kk juuri ennen lomaa, niin mulla pitäis laskea huhti-syyskuu. Mutta sairasloman vuoksi lasketaan tammi-kesäkuu. Näin sanottiin kelassa. Pointti oli siis siinä, että vaikka en saikulla olisikaan, niin mulla olis kelvannu muutkin kuin 6 edeltävää kuukautta!Alkuperäinen kirjoittaja ---:Jos äippälomasi alkaa syyskuussa niin lasketaan ajalta maalis-elo ja jos jo elokuussa niin helmi-heinä. Sairasloman vaikutuksesta en osaa sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja hh:Mulla olis kelvannut 6kk taaksepäin hakemuksen viemisestä, eli tässä tapauksessa helmi-heinäkuu. Mutta kun jouduinkin sairaslomalle äitiyslomaan asti, niin nyt se lasketaan 6kk ennen sairaslomaa.. Eli ei kummassakaan tapauksessa tullut laskettavaksi maalis-elokuu, joka olisi ajankohta juuri ennen äippälomaa.
Tästä olen lukenut netistä ennenkin ja sen kuvan olen saanut, jotta on kela kohtaisia nuo miten laskettavat. Mutta ainahan voi soittaa kelan neuvovaan puhelimeen, jossa ei olla paikkakuntakohtaisia..
Thanks. Pelastit juuri päiväni.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Jos mulla alkaa äitiysloma lokakuun puolivälissä, ja lokakuun ajan saan työttömyyskorvausta, mutta syyskuulta vielä kunnon palkan, niin saanko siis äitiyslomarahan laskettua ajalta huhti - syyskuulta?
Mistä tiedät, että olisi kelvannut?Alkuperäinen kirjoittaja hh:Tuli mulla lasku virhe. Siis jos menisi sen 6kk juuri ennen lomaa, niin mulla pitäis laskea huhti-syyskuu. Mutta sairasloman vuoksi lasketaan tammi-kesäkuu. Näin sanottiin kelassa. Pointti oli siis siinä, että vaikka en saikulla olisikaan, niin mulla olis kelvannu muutkin kuin 6 edeltävää kuukautta!Alkuperäinen kirjoittaja ---:Jos äippälomasi alkaa syyskuussa niin lasketaan ajalta maalis-elo ja jos jo elokuussa niin helmi-heinä. Sairasloman vaikutuksesta en osaa sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja hh:Mulla olis kelvannut 6kk taaksepäin hakemuksen viemisestä, eli tässä tapauksessa helmi-heinäkuu. Mutta kun jouduinkin sairaslomalle äitiyslomaan asti, niin nyt se lasketaan 6kk ennen sairaslomaa.. Eli ei kummassakaan tapauksessa tullut laskettavaksi maalis-elokuu, joka olisi ajankohta juuri ennen äippälomaa.
No kun multa pyydettiin niitä, mutta ennenkuin kerkesin niitä toimittaa (seur.viikolla) niin jouduinkin sairaslomalle ja hommaan tuli muutos.Alkuperäinen kirjoittaja ---:Mistä tiedät, että olisi kelvannut?Alkuperäinen kirjoittaja hh:Tuli mulla lasku virhe. Siis jos menisi sen 6kk juuri ennen lomaa, niin mulla pitäis laskea huhti-syyskuu. Mutta sairasloman vuoksi lasketaan tammi-kesäkuu. Näin sanottiin kelassa. Pointti oli siis siinä, että vaikka en saikulla olisikaan, niin mulla olis kelvannu muutkin kuin 6 edeltävää kuukautta!Alkuperäinen kirjoittaja ---:Jos äippälomasi alkaa syyskuussa niin lasketaan ajalta maalis-elo ja jos jo elokuussa niin helmi-heinä. Sairasloman vaikutuksesta en osaa sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja hh:Mulla olis kelvannut 6kk taaksepäin hakemuksen viemisestä, eli tässä tapauksessa helmi-heinäkuu. Mutta kun jouduinkin sairaslomalle äitiyslomaan asti, niin nyt se lasketaan 6kk ennen sairaslomaa.. Eli ei kummassakaan tapauksessa tullut laskettavaksi maalis-elokuu, joka olisi ajankohta juuri ennen äippälomaa.