jos otan kavereiden lapsia hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
niin jos en ala silleen phh, vaan teen sopimukset suoraan perheiden kanssa, toki siis kunta jotenkin tarkastaa että maksavat sitä yksityisen hoidon tukea, niin paljonko mulla saa olla lapsia?

ei siis mee kunnan tms kautta, mulla kolme omaa, sillon 2v, 4v ja 5,5v

Alkuperäinen kirjoittaja auttakee:
niin jos en ala silleen phh, vaan teen sopimukset suoraan perheiden kanssa, toki siis kunta jotenkin tarkastaa että maksavat sitä yksityisen hoidon tukea, niin paljonko mulla saa olla lapsia?

ei siis mee kunnan tms kautta, mulla kolme omaa, sillon 2v, 4v ja 5,5v

Kyllä sä sitten vaan alat "silleen pph", jos meinaat yksityisen hoidon tuet saada. Olet silloin vaan yksityinen pph, etkä kunnan palkkalistoilla oleva. Ja lapsia saa olla 4 alle eskari-ikäistä ja yksi puolipäiväinen eskari/koululainen, oli sitten kumpi tahansa.

Eli omiesi lisäksi saat ottaa hoitoosi yhden alle eskarin ja yhden puolipäiväisen isomman.

Ja muistathan että kaikki hoitotulo jonka saat, on verotettavaa tuloa (vähennysten jälkeen), ja joudut todennäköisesti maksamaan YEL-maksun (yrittäjän eläkevakuutusmaksu), tässä vuosittäinen tuloraja. Eli pussiin jää aika paljon vähemmän kuin tuet + perheen osuus.

Yksityinen pph minäkin.

mä oon aika pihalla näistä koukeroista...

eli voiko olla, että omat sen 2v 4v ja 5,5v ja hoidossa reilu vuosikas kokoaikaisesti ja sitte 5vee ja 3vee pari pvää vkossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
...eli voiko olla, että omat sen 2v 4v ja 5,5v ja hoidossa reilu vuosikas kokoaikaisesti ja sitte 5vee ja 3vee pari pvää vkossa?

Ei voi. Sen vuosikkaan voit ottaa kokoaikaisesti omiesi lisäksi, muttet niitä 5- ja 3-vuotiaita edes osittain. Sinulla saa olla vain 4 alle esikouluikäistä lasta yhtäaikaa paikalla.

Se kuuluisa "puolikas" tulee olla vähintään esiopetusikäinen, joka on paikalla enintään puoli päivää.